STUDIU ING Bank:Unu din doi români intenționează să cumpere mai mult online de sărbători
Reading Time: 2 minuteUnu din doi români plănuiesc să cheltuiască mai mulți bani pe cumpărăturile online pentru sărbători comparativ cu anul trecut, după cum arată un studiu realizat de ING Bank
În același timp, 80% dintre aceștia consideră că numărul tentativelor de fraudă din mediul online a crescut semnificativ, iar 40% încă spun că nu știu ce să facă în cazul unei fraude, arată un studiu realizat de Ipsos pentru ING Bank. Nu întâmplător, cele mai râvnite cadouri coincid cu cele mai vulnerabile categorii de produse după numărul de victime ale fraudelor pe platforme de tip marketplace.
Hainele, cosmeticele și jucăriile – cadourile preferate de români
În topul cadourilor pe care le vor oferi, românii plănuiesc să cumpere obiecte vestimentare, produse cosmetice și jucării. Locuri fruntașe în clasamentul preferințelor mai ocupă și articolele de uz casnic, gadgeturile, articolele sportive și pentru timpul liber. În cadrul campaniei de conștientizare și combatere a tentativelor de fraudă cibernetică din luna august, ING Bank a comunicat cele mai recente date colectate intern de partenerul său OLX, conform cărora cele mai multe tentative de fraudă vizează următoarele categorii de produse: modă (33%), electronice (30%), casă și grădină (14%), mama și copilul (10%), sport (7%).
„Sărbătorile de iarnă reprezintă un prilej de bucurie pentru toată lumea, dar și o perioadă propice pentru atacatorii cibernetici care profită de entuziasmul și neatenția potențialelor victime. Rezultatele acestui studiu reconfirmă necesitatea ca sectorul bancar să continue acțiunile de informare și educare a tuturor utilizatorilor de carduri pentru prevenirea fraudelor cibernetice. Recent, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar, care are ca obiectiv prevenirea fraudelor în rândul clienților care efectuează plăți online, pe lângă reducerea tranzacțiilor eronate, generate de introducerea greșită a beneficiarului (a contului IBAN). Mai exact, clienții vor vedea exact în contul cărui beneficiar se duc banii transferați, dacă este un furnizor de servicii sau, de fapt, un fraudator.
La ING Bank depunem în permanență toate eforturile pentru a depista tentativele de fraudă și investim constant în această direcție, încercând să punem subiectul cât mai mult pe agenda publică și să transmitem mesaje într-o manieră cât mai simplă și mai accesibilă, prin campanii desfășurate pe tot parcursul anului. Îi sfătuim pe toți cei care plănuiesc să cumpere online cadouri pentru cei dragi sau pentru ei înșiși să fie vigilenți la site-urile pe care navighează și la comercianții cu care interacționează, la link-urile cu oferte – mai ales cele primite din surse necunoscute –, precum și la informațiile personale pe care le transmit”, a declarat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention ING.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz