Studiu ING: 83% dintre proprietarii de locuințe din România au luat măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor în ultimii 3 ani
Reading Time: 2 minutePotrivit unui studiu realizat de Ipsos pentru ING în 7 țări, majoritatea proprietarilor de locuințe din România (83% dintre cei chestionați) afirmă că au luat măsuri pentru îmbunătățirea eficienței energetice a locuințelor în ultimii 3 ani, în special prin îmbunătățirea izolației termice și reducerea consumului de energie al dispozitivelor, similar cu răspunsurile agregate în toate cele 7 țări vizate (media generală).
Doar 8% dintre proprietarii de locuințe din România au afirmat că și-au instalat panouri solare, mai puțin de jumătate față de media generală de 19%.
Pentru proprietarii de locuințe care au luat măsuri de eficientizare energetică, economisirea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au făcut acest lucru (pentru 84% în România vs 78% media generală), în timp ce considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre românii întrebați, față de 20% la nivelul întregului studiu (media generală).
„Conștientizarea joacă un rol esențial în procesul de tranziție a societății către o economie verde, iar studiul ne arată că majoritatea românilor chestionați (6 din 10) consideră că acțiunile lor în calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, în condițiile în care opțiunile de achiziție și finanțare a soluțiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase și mai diverse. La ING, de exemplu, sprijinim alegerile mai sustenabile ale clienților persoane fizice, prin credite ipotecare și de nevoi personale (eco-loans) cu dobândă redusă pentru achiziția de locuințe sau produse prietenoase cu mediul: panouri solare și fotovoltaice, mașini electrice sau hybrid plug-in.”
Iulia Rusu, Retail Business Strategy Manager, ING Bank România
Studiul mai relevă că cele mai importante 3 criterii în determinarea prețului pe care românii care vor să-și cumpere o locuință sunt dispuși să-l plătească sunt, în ordinea relevanței: proximitatea față de facilități (ex. magazine, școli, servicii medicale etc.), eficiența energetică și proximitatea față de mijloace de transport.
ING Bank România este parte a ING Group, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. Înființată în 1994, ING Bank România este o bancă universală, cu peste 1,8 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate și Wholesale Banking.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz