Studiu Hospitality Culture Institute: Industria de servicii alimentare a crescut cu 16% în 2023
Reading Time: 2 minuteIndustria de servicii alimentare din România a crescut cu 16% în 2023, atingând o valoare totală de 6.31 de miliarde de euro. Potrivit studiului Hospitality Culture Research, realizat în parteneriat cu Tazz, comanda medie în HoReCa atinge o valoare de 56.8 lei.
Care sunt preparatele preferate ale românilor?
Frecvența de achiziție în HoReCa se păstrează, la fel ca anul trecut, la 3.3 ocazii pe lună, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitură la felul principal (41%) și papanași la desert (42%).
„În 2023 am putut observa o ușoară creștere a industriei serviciilor alimentare. Însă, românii nu au început să iasă mai des la restaurant și nu comandă de mai multe ori mâncare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel încât creșterea pieței se datorează, în primul rând, inflației.
Atunci când vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni și de recomandările acestora. Remarcăm, așadar, importanța majoră a experienței pe care românii o au în locațiile HoReCa, nu doar în ceea ce privește fidelizarea acestora, dar și din privința atragerii de noi clienți”, afirmă Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Studiul „Hospitality Culture Research”, aflat la a şaptea ediţie, extrage date relevante prin metode cantitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).
În ceea ce privește serviciile de livrare, 8 din 10 respondenți au declarat că le folosesc pentru a-și comanda mâncare gătită, cu o frecvența medie de utilizare de 4.4 ori pe lună. De altfel, piața de Food Delivery are o cotă de piață de 25%, a doua cea mai mare după consumul în restaurante (26%).
„Piața de Food Delivery este deja una solidă și vine în completarea consumului din restaurante și din alte surse de achiziție pentru mâncarea gătită. Vedem tot mai des că românii descoperă restaurante și preparate noi prin intermediul aplicațiilor de livrare, pe care apoi le testează și offline, iar procesul este valabil și în sens invers. Mai mult, observăm că atât piața de restaurante, cât și cea de Food Delivery au crescut în provincie, semn că puterea economică a românilor și apetitul pentru gastronomie au crescut în ultimii ani”, a declarat Alin Şerban, CEO Tazz.
Ce conţine studiul „Hospitality Culture Research”
Cantitativ naţional: document cu 89 de grafice şi indicatori specifici industriei de food service
- Comportamente de consum
- Trenduri pe diferite tipuri de locaţii si bucatarii
- Frecvenţa şi ocaziile de consum
- Bonul mediu
- Awareness şi surse de informare
- Valoarea de achiziţie, valoarea pieţei
- Criteriile de alegere a locaţiei
- Evoluţia pieţei de sitting, delivery şi retail (raioane gastro)
Despre Hospitality Culture Research
Ediția a VII-a a „Hospitality Culture Research” a fost realizat de EXACT Business Solutions, la comanda Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa. Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în cinci mari centre urbane din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz