Un studiu comandat de Visa cu privire la generația Alpha indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: peste trei sferturi dintre copiii intervievaţi (88%) vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% își doresc să lucreze pentru un angajator.
Peste numai patru ani primii membri ai generației Alpha (născuți între 2010 – 2025) vor intra oficial în câmpul muncii. Generația Z a avut deja un impact major asupra modului în care companiile își desfășoară activitatea, iar următoarea generație este pregătită să producă schimbări și mai profunde. Trei sferturi (88%) dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 8 și 14 ani aspiră fie să-și înființeze propria companie, fie să dezvolte o mică afacere sau o activitate secundară în paralel cu ocupația de bază, comparativ cu doar 6% care preferă să lucreze pentru altcineva în viitor. Dacă aceste așteptări se vor materializa conform datelor reflectate în studiu, generația Alpha are potențialul de a transforma complet modul în care afacerile și comunitățile vor funcționa în următorii cinci, zece ani.
„Tinerele generații vor determina o schimbare radicală în modul în care companiile și autoritățile gândesc și cum vor opera în viitor. Observăm deja o înclinație semnificativă a generației Alpha către noile tehnologii și utilizarea inteligenței artificiale generative, ceea ce ne determină să credem că această schimbare va avea loc mult mai repede decât ne imaginăm. În termeni de business, acest lucru se traduce prin faptul că firmele care nu oferă aceste oportunități la locul de muncă nu vor corespunde așteptărilor noilor candidați, prin urmare vor trebui să găsească o cale de a le integra dacă doresc să valorifice potențialul tinerei generații.”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager România la Visa.
Generația Alpha este conectată la fel de mult în lumea online ca și în cea reală[1], iar cercetarea Visa demonstrează impactul pe care acest lucru îl are asupra cunoștințelor lor financiare și a atitudinii lor față de obținerea veniturilor. Inteligența artificială, experiențele digitale și sustenabilitatea apar ca fiind cele mai importante elemente pentru această generație.
Viitoarea generație are o viziune clară asupra modului în care tehnologii precum inteligența artificială vor modela viitorul. În ceea ce privește inovațiile care le-ar putea ușura viața de adult, printre răspunsurile date de generația Alpha s-au numărat roboți și mașini care îndeplinesc sarcini zilnice precum curățenie sau gătit, dispozitive medicale avansate de diagnostic și tratare a bolilor, jucării inteligente, tehnologii avansate de învățare sau dispozitive și tehnologii care să permită teleportarea și călătoria în timp.
Studiul comandat de Visa a fost realizat de Opinium Research pe un eșantion de 500 de copii din România cu vârste cuprinse între 8 și 14 ani. Cercetarea a fost realizată în perioada 15 – 22 august 2023, iar datele au fost colectate pe baza unui chestionar online.
Gaming Video Awards, competiția care premiază cel mai bun conținut video de gaming pe care streamerii și brandurile îl creează…
La French Tech București anunță organizarea celei de-a treia ediții a evenimentului „Inspiring Women in Business”, care va avea loc…
Lansarea diviziei de influenceri HOTT – House of Talents & Trends readuce în prim-plan statutul influencerului în campaniile de comunicare.…
Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o…
Asociația OvidiuRO a lansat de curând, împreună cu Kaufland România, inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului…
Dental Elite, lanț de clinici ce oferă tratamente dentare complete în București și Brașov, se extinde prin lansarea celei de-a…