Conform unui studiu* realizat de Flip, tânărul start-up românesc care încurajează economia circulară prin recondiționarea telefoanelor și tabletelor, pe care le reintroduc pe piață ca noi, despre gradul de familiaritate al companiilor din România cu principiile economiei circulare, 55% dintre companiile clienți Flip și 50% din companiile din populația generală afirmă că le este la îndemână să aplice cel puțin unul dintre principiile economiei circulare.
Acest lucru se remarcă mai ales în rândul companiilor cu numărul angajaților cuprins între 10 – 49 angajați (62% în rândul companiilor clienți Flip și 59% în rândul companiilor din eșantionul general).
Cu toate acestea, deși privită în general optimist, principala provocare întâmpinată în adoptarea economiei circulare este disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor din această categorie (33% în cazul clienților Flip și 41% în cazul eșantionului general) urmată de rezistența la schimbare (27%) în rândul clienților Flip, în timp ce în rândul populației generale a doua mare provocare este de natură financiară (30%), urmată însă de aproape de rezistența la schimbare menționată anterior (29%).
Dintre obstacolele percepute în adoptarea unor practici de consum mai responsabile, în rândul clienților Flip, acestea sunt: obișnuința cu procedurile actuale, lipsa de resurse și cunoștințe, obstacolele financiare și cele de reglementare. În rândul populației generale, este vorba de lipsa de resurse și cunoștințe în domeniu, obstacolele financiare, obișnuința cu procedurile actuale și disponibilitatea redusă a produselor și serviciilor.
În plus, în funcție de dimensiunea companiilor** incluse în studiu, sunt diferențe în ceea ce privește importanța obstacolelor, astfel că, în cazul companiilor din eșantionul general:
Și în cazul companiilor clienți Flip participante la studiu există diferențe în percepția obstacolelor în adoptarea principiilor economiei circulare în funcție de dimensiunea companiei:
În general, studiul relevă o deschidere mai mare a companiilor mici, antreprenoriale, și a companiilor medii pentru identificarea și implementarea unor soluții de reducere a impactului asupra mediului specifice economiei circulare. Acest lucru poate fi explicat în parte de flexibilitatea mai ridicată a acestor companii, dar și de dorința de a economisi și de a avea o abordarea mai prietenoasă cu mediul înconjurător.
*Studiul a fost inițiat de Flip și realizat de iZi data, pe un eșantion de 631 de persoane juridice din România, dintre care 262 clienți Flip Business, de la micro-intreprinderi până la IMM-uri și corporate. În timpul completării sondajului toți participanții la studiu au fost expuși la definiția economiei circulare. Colectarea datelor s-a realizat în perioada aprilie-august 2023, iar metoda de colectare a datelor a fost cercetare cantitativă prin interviuri online (CAWI).
**În etapa de interpretare a datelor, companiile mici au fost definite ca cele ce au între 0-9 angajați, companiile medii între 10-49 de angajați, iar companiile mari cele ce au peste 50 de angajați.
Flip.ro este un marketplace înființat la finalul anului 2019, de către 3 tineri antreprenori: Alin Luca, Alex Burghelia și George Moroianu. În prezent, Flip este liderul companiilor de tehnologie din România care cumpără și vând telefoane recondiționate. La fel ca în cazul cumpărării unui telefon nou, produsele achiziționate de la Flip.ro includ o garanție de cel puțin 12 luni, 30 de zile drept de retur, livrare rapidă și suport permanent pentru clienți. În plus, cumpărarea electronicelor recondiționate contribuie la protejarea planetei.
Din 2021, compania face parte din grupul eMAG de la care a primit și finanțare de 8 milioane de euro, a ajuns la peste 200 de angajați și s-a lansat deja în Bulgaria, Ungaria și Grecia. Până acum, peste 300.000 de clienţi și peste 9000 de companii au apelat la Flip.ro și la serviciile dedicate segmentului de business pentru a vinde sau cumpăra un telefon ca nou și pentru a implementa soluții care reduc impactul asupra mediului.
Photo © Tsung-lin Wu | Dreamstime.com
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…