Studiu: Comportamentul copiilor sub 18 ani în mediul digital
Reading Time: 2 minute8 din 10 copii intră în contact direct cu un smartphone chiar din primii trei ani de viață, iar până la vârsta de 18 ani, ajung să cunoască și să folosească mult mai bine decât părintii lor, internetul și smartphone-ul, arată un nou studiu parte din seria Human Graph Experience – Tech Kids, realizat de compania de media Starcom.
Cei din categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinților (78%), ulterior posesia și utilizarea tabletelor crește o dată cu intrarea acestora la grădiniță, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal.
Potrivit studiului Starcom, 1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 și 18 ani, din mediul urban, deține în prezent o consolă de jocuri.
“Tehnologia este un fenomen care crește semnificativ de la an la an și a cărei evoluție o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă și segmente de consumatori. Se poate observa o tendință tot mai accentuată de digitalizare și tehnologizare a activităților zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.
Folosirea internetului
Copiii încep să folosească internetul de la vârste foarte mici (0-3 ani, cu ajutorul părinților în primă fază), fiind o modalitate de a descoperi și de a învăța lucruri noi. Părinții consideră că după vârsta de 3 ani este adecvat să își lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilitățile, atenția și viteza de reacție.
Preferințe de jocuri în online
Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulți participanți, deoarece acestea le permit să socializeze și să interacționeze cu alți jucători. De asemenea, aceștia sunt mai atrași de jocurile online de strategie.
Ce fac copiii în online?
Cele mai comune activități realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile și video-urilor online. În rândul copiilor cu vârste cuprinse între 11 și 18 ani, prioritățile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii și căutarea de informații utile pentru școală.
Cele mai accesate aplicații online: Youtube, Whatsapp, Facebook și TikTok
Pentru ambele categorii de vârsta cea mai accesată aplicație este Youtube, principala activitate pe Internet fiind aceea de a urmări video-uri online. Copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicații precum: TikTok și WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv. După vârsta de 11 ani, încep să utilizeze în mai mare măsura rețelele de socializare, Facebook și Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conținut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoștiințelor, comunică și se implică în diferite activități online.
Studiul Tech Kids powered by Starcom România a fost realizat în perioada 28 Februarie – 6 Martie 2020, prin metodologia CAWI. Au fost intervievați 300 de părinți, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet. Studiul analizează relația dintre copii și tehnologie, oferind informații despre abilitățile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activități online și cele mai accesate aplicații de către aceștia.
Foto: © Len44ik | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz