Stiri

Studiu. 57% dintre firme au o strategie de marketing, doar 23% o implementează

Reading Time: 4 minute

Agenția de marketing KLAIN anunță rezultatele studiului „Importanța mediului online pentru dezvoltarea companiilor din România”, desfășurat în colaborare cu Universitatea Babeș-Bolyai (UBB), Centrul de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CoRe), BT Mic și susținut de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).


Deși marketingul online este prezent în planurile de promovare ale firmelor din România, 57% dintre acestea având o strategie de marketing, afacerile întâmpină probleme în aplicarea sa. Astfel, doar 23% dintre ele reușesc să implementeze cel puțin jumătate din acțiunile anuale digitale.

În Europa jumătate din companii folosesc marketingul digital

Conform Eurostat, doar 33% dintre companiile din România folosesc aceste metode de promovare, prin platformele digitale, comparativ cu o medie UE de 50%. Această rată scăzută de utilizare a platformelor digitale este confirmată de rezultatele studiului de față. Deși 68% dintre firmele respondente dețin un website, doar un sfert dintre acestea au o pagină de Facebook. Mai mult, doar 16% dețin o pagină de Instagram și 10% o pagină de LinkedIn.


Studiul a avut loc în perioada august-decembrie 2023, la acesta participând 1.285 de antreprenori și manageri din toate județele României. În funcție de nivelul cifrei de afaceri, participanții au fost împărțiți astfel: 46% dintre aceștia se situează sub pragul anual de 300.000 lei, 23% între 300.000 lei și 1.000.000 lei, 13% între 1.000.001 și 3.000.000 lei, în timp ce restul, adică 18%, înregistrează o cifră de afaceri anuală ce depășește 3.000.000 lei.


Obiectivul studiului a fost identificarea percepției antreprenorilor despre mediul online și de a obține o imagine detaliată cu privire la impactul digitalului asupra activității companiilor din țara noastră. Astfel, s-a urmărit determinarea modului de utilizare a platformelor online în procesele de business și în comunicarea cu clienții, precum și valoarea pe care o au acestea în dezvoltarea afacerilor.


Rezultatele obținute pot fi folosite atât de către antreprenori în planificarea acțiunilor viitoare de marketing online, cât și de către specialiștii din acest domeniu pentru a înțelege nevoile și așteptările oamenilor de afaceri. Acestea intervin în contextul unei creșteri semnificative în ultimii ani a utilizării internetului și a platformelor digitale, dar și în urma unor rapoarte realizate la nivel european care arată că țara noastră se află pe ultimul loc în ceea ce privește utilizarea rețelelor sociale și a instrumentelor de marketing online în scopuri de business.


„Acest studiu a însemnat o muncă susținută de cei care s-au alăturat inițiativei noastre, dar și de comunitatea de afaceri din România, care ne-a ajutat să distribuim chestionarul în diferite sectoare de business. Rezultatele relevă percepția antreprenorilor din segmentul vizat despre mediul online și impactul pe care acesta îl aduce în cadrul companiilor lor. Astfel, am cules informații cheie despre modul în care sunt percepute canalele digitale de comunicare, dar și care sunt așteptările cu privire la acestea. Una dintre concluziile principale ale studiului este că antreprenorii au nevoie de suport din partea specialiștilor din domeniu pentru a beneficia de oportunitățile pe care le oferă online-ul.”, spune Valentin Bolboacă, managerul agenției KLAIN.

Marketingul, parte importantă a strategiei de business

Cu toate acestea, marketingul online rămâne o parte importantă a strategiei de business, aspect demonstrat și de investițiile pe care afacerile autohtone le realizează în acest domeniu. Un procent de aproape 40% dintre ele au ales să își crească bugetul de marketing în anul 2023, comparativ cu bugetul alocat în 2022. Această decizie este influențată și de impactul pe care online-ul îl are asupra cifrei de afaceri a companiilor, 38% dintre ele obținând cel puțin 16% din cifra lor de afaceri din acest mediu.


“Studiul a urmărit să combine două elemente esențiale privind rolului universității în comunitate: cercetarea academică și transferul de cunoștințe către studenți și mediul de afaceri. Studiul realizat în cadrul Centrului de Cercetare în Comunicare (CORE) surprinde teme și preocupări actuale din zona digitalizării și marketingului, teme de interes major atât pentru toți partenerii care au susținut acest demers de cercetare”, a declarat Prof. Univ. Ioan Hosu, Director de departament Comunicare, Relaţii Publice și Publicitate, cadru UBB.


Marketingul digital constituie astfel o parte importantă a activității firmelor din România, însă aplicarea acestuia se arată în unele cazuri dificilă. Companiile respondente vor putea să utilizeze toate rezultatele studiului în direcționarea acțiunilor online. Ele vor obține o imagine amplă asupra celor mai eficiente modalități de utilizare a instrumentelor disponibile în acest domeniu și a contextului concurențial din cadrul său.


Despre KLAIN


Compania KLAIN este o agenție de digital marketing ce oferă servicii complete de comunicare și promovare online din anul 2007. Focusul agenției este de a ajuta firmele să genereze rezultate din prezența lor în mediul online, printr-un proces clar definit, folosind instrumente specifice de măsurare a rezultatelor obținute din acțiunile pe care le realizează.


Despre BT Mic


BT Mic face parte din Grupul Financiar Banca Transilvania și se adresează companiilor cu o cifră de afaceri anuală de până la 1 milion de lei, din toate domeniile de activitate. Facilitează accesul la finanțare: peste 70% din clienți au luat primul credit de business prin intermediul său și este cel mai mare furnizor de microfinanțare din România, cu peste 18.500 de clienți activi și mai bine de 30.000 de finanțări acordate de la începutul activității, din 2017. BT Mic sprijină microîntreprinzătorii cu servicii non-financiare, precum: programul de accelerare online pentru afaceri mici, care este unic în România; training-uri gratuite; consultanță; seminarii în domeniul financiar-bancar; conferințe și cursuri, asigurate la Stup, care este un spațiu fizic (aflat în București) și virtual, dedicat susținerii comunității antreprenoriale. Sub umbrela #sefacelastup, Banca Transilvania și BT Mic au creat infrastructura necesară conectării antreprenorilor cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea și managementul afacerilor.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

3 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

3 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

5 ore ago

E.ON România și Asociația Zi de BINE colaborează pentru prevenirea consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor

E.ON România și Asociația Zi de BINE își unesc forțele în vederea prevenirii consumului de substanțe interzise în rândul tinerilor…

6 ore ago

Lidl continuă proiectul Pâine și Mâine derulat de World Vision România

În perioada sărbătorilor de iarnă, Lidl România continuă tradiția de a transforma bucuria dăruirii într-un sprijin real pentru copiii din…

6 ore ago

7 factori pe care investitorii români la bursă trebuie să îi ia în considerare în noiembrie-decembrie

Pe măsură ce anul se apropie de final, piețele de capital globale și performanțele companiilor vor resimți influența mai multor…

7 ore ago