Management Stiri

Studenții, pe radarele companiilor

4 oct. 2018 3 min

Studenții, pe radarele companiilor

Reading Time: 3 minutedreamstime s 92809445

Unul din patru angajatori români intenționează să angajeze studenți până la finalul anului 2018.

Peste jumătate (58%) dintre angajatorii români susțin că până la 5% din angajații lor se află încă pe băncile facultăților, în timp ce, la polul opus, în cazul a 22% dintre companii, unul din cinci angajați este student, după cum arată rezultatele unui studiu realizat de Best Jobs, o platformă de recrutare online. Mai mult, studiul mai arată că jumătate dintre angajatori estimează că vor scoate la concurs până la zece poziții noi pentru care vor recruta exclusiv studenți până la finalul anului, iar alți 23% între 10 și 20 de poziții noi pentru studenți. Pentru fiecare poziție deschisă, companiile caută să angajeze între 1 și 5 studenți, iar cele mai multe job-uri vor fi în domenii precum customer service (25%), logistică și producție (16%), vânzări (10%), marketing și comunicare (8%), dar și domenii mai complexe, precum inginerie (9%) și IT (9%).

„Pe o piață a forței de muncă tot mai săracă în specialiști, recrutarea de studenți reprezintă o soluție care aduce multiple avantaje pe termen lung. În primul rând, ei vor dobândi abilități practice încă de pe băncile facultății și astfel vor avea aptitudinile necesare după absolvire. Tinerii sunt dornici să învețe, sunt deschiși la nou și au o putere de adaptare foarte ridicată. În plus, competențele lor digitale sunt mult mai ridicate decât la generația anterioară, ceea ce reprezintă iar un avantaj, într-un mediu economic tot mai tehnologizat. Pe de altă parte, există și dezavantaje, precum interesul lor fluctuant pentru un anumit domeniu sau angajator, lipsa maturității care să ducă la asumarea unor decizii profesionale, ceea ce poate conduce la o reticență din partea companiilor de a-i recruta, dar, în definitiv, toți am trecut prin asta și e bine să privim mai ales avantajele, care sunt mai importante”, spune Mădălina Dan, Clients Manager în cadrul BestJobs.

În perspectivă, chiar dacă angajatorii își doresc forță de muncă tânără, aceștia nu sunt dispuși să ofere neapărat un program de lucru flexibil celor care vor totuși să-și continue studiile. Cei mai mulți angajatori (62%) spun că recrutează studenți pe un program de lucru full-time și doar 19% dintre companii menționează un program flexibil sau part-time. 

În ceea ce privește formarea profesională a noilor candidați, cele mai multe companii (60%) aleg să le ofere angajaților studenți training-uri cu specialiști din cadrul companiei, în timp ce 16% oferă cursuri de specializare mai complexe, în afara companiei. Doar 1% dintre angajatori oferă angajaților lor oportunități de a-și completa studiile cu programe de masterat, doctorat sau cursuri de management plătite.

Cei mai mulți angajatori (44%) spun că pretențiile salariale ale studenților variază între 2.000 și 3.000 de lei pentru un job full-time și fără experiență anterioară în domeniu. Alte 36% dintre companii declară că studenții așteaptă salarii cuprinse între 1.000 și 2.000 de lei.

Despre pachetul salarial oferit candidaților studenți, peste jumătate dintre angajatori (51%) spun că acesta este la același nivel cu pachetul salarial al unui angajat cu o poziție similară, dar cu studiile finalizate. În același timp, 19% dintre companii spun că oferă un salariu cu până la 10% mai mic studenților, în t imp ce 13% oferă chiar și cu 25% mai puțin decât în cazul unui angajat cu studii finalizate.

Foto: © Inara Prusakova | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: