Strategiile de leadership, greu de digitalizat
Reading Time: 2 minuteStudiul global Leaders 2020, lansat de SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, alături de Oxford Economics, arată că numai 16% din companiile participante au implementat strategii de leadership adaptate la economia digitală, strategii prin care au reușit să conducă transformarea digitală la nivelul întregii companii, pentru a-și îmbunătăți performanța și a avea angajați mai implicați.
Studiul a mai arătat că aceste companii au reușit să înțeleagă importanța implementării unei astfel de strategii și să-și depășească competiția în o serie largă de indicatori de performanță, în zone precum strategia pentru managementul capitalului uman sau nivelul avansat de utilizare a tehnologiei de către angajați.
Companiile care beneficiază de oportunitățile oferite de economia digitală au o probabilitate cu 38% mai mare de a înregistra creșteri de profit și venituri (76% versus 55%), au angajați mai satisfăcuți (87% versus 63%), și se bucură de un grad de fidelizare mai mare a angajaților (75% versus 54%).
Pilonii digitalizării
În cadrul analizei, au fost identificați patru piloni principali prin care managerii conduc tranformarea digitală. Primul costă într-o viziune a managementului care privește integrarea tehnologiilor digitale în toate activitățile și la toate nivelurile companiei. Al doilea criteriu este reprezentat de accelerarea procesului de luare a deciziilor – organizațiile competitive pun accentul pe luarea deciziilor bazate pe date analizate în timp real, ce le oferă o viziune de ansamblu asupra tuturor proceselor din cadrul companiei.
Un alt criteriu este reprezentat de simplificare – reducerea complexității și birocrației, prin punerea la dispoziția tuturor angajaților a celor mai noi tehnologii. Un al patrulea criteriu constă în construirea unei forțe de muncă digitale – îmbunătățirea aptitudinilor digitale nu numai la nivelul executiv, ci la toate nivelurile, ceea ce permite o utilizare la nivel strategic a acestor tehnologii.
Transformarea afacerilor pentru economia digitală este și tema celei de-a 11-a ediții a evenimentului SAP Forum, care va reuni, pe 13 octombrie, la București, reprezentanți ai mediului privat și public. Printre subiectele care vor fi dezbătute la ediția din acest an se numără digitalizarea proceselor de business, transformarea experienței de cumpărare a consumatorului, dezvoltarea unei forțe de muncă digitale, noi modele de business etc. Invitatul special al evenimentului este Jonathan Becher, Chief Digital Officer SAP, care coordonează din 2014 divizia SAP Digital, implementând noua strategie digitală a companiei la nivel global și extinzând business-ul SAP în noi direcții.
Tot în cadrul SAP Forum vor fi prezenți câștigătorii ediției din 2015 a HCP Challenge, competiție regională dedicată startup-urilor, antreprenorilor, dezvoltatorilor, studenților dar și companiilor care au deja experiență pe zona IT, și va fi lansată ediția din acest an a concursului. Participanții vor avea acces la workshopuri și instrumentele necesare pentru a-și transforma ideile într-o afacere reală pe platforma cloud SAP HANA (HCP), iar inițiativele câștigătoare vor fi promovate la nivelul Europei Centrale și de Est. În București, workshopul va avea loc pe 19 octombrie, la TechHub.
La studiul global Leaders 2020 au participat 4.100 de directori executivi și angajați din 21 de țări, acesta fiind realizat în trimestrul doi al acestui an. Principalele domenii din care provin companiile sunt: servicii financiare, retail, sectorul public, sănătate, bunuri de consum, servicii profesionale, producție și tehnologie.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz