Strategia Telekom pentru sustinerea businessului romanesc
Reading Time: 5 minuteTelekom Romania si-a consolidat in ultimii ani pozitia pe segmentul de solutii IT&C la cheie care sa acopere intregul spectru de nevoi de business. Despre proiectele implementate in acest domeniu, dar si schimbarile intervenite in asteptarile clientilor am discutat cu Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial Segment Business, Telekom Romania.
Cum s-au schimbat nevoile de comunicatii ale companiilor din Romania in ultimii ani?
In ultimii ani, pe masura ce economia locala s-a dezvoltat, ca parte a unei economii globale, s-a conturat o tendinta clara a companiilor, atat a celor de mari dimensiuni, cat si a firmelor mici si mijlocii, de a se indreapta din ce in ce mai mult catre solutii complete, la cheie, care sa le ajute sa fie cat mai competitive intr-o piata dinamica si puternic concurentiala.
In ceea ce ne priveste, oferim clientilor nostri din segmentul de business un portofoliu complet de solutii de comunicatii, ce include servicii fixe si mobile, aplicatii si solutii IT&C integrate, precum si cea mai extinsa gama de echipamente, raspunzand astfel nevoilor specifice ale companiilor de orice dimensiune.
Ne bucuram sa constatam ca pachetele noastre de servicii integrate fix-mobil, lansate odata cu trecerea la noul brand, Telekom, in septembrie anul trecut, sunt apreciate inclusiv de clientii din segmentul de business, datorita avantajelor pe care le ofera in termeni de simplitate, transparenta si valoare de utilizare pentru serviciile de comunicatii si divertisment, toate de la un singur furnizor, pe o factura unica. Aceasta noua abordare strategica si comerciala se traduce, de asemenea, in filosofia “One Stop Shop”, prin care clientii, atat cei rezidentiali cat si clientii companii, beneficiaza de un punct de contact unic pentru toate nevoile lor de comunicare.
Serviciile de voce mobila si voce fixa raman esentiale pentru majoritatea companiilor, in special pentru marile corporatii, dar si pentru firmele medii cu un numar mare de angajati. De exemplu, segmentul business a crescut cu 6,8 % in primul trimestru al acestui an fata de primul trimestru al anului trecut, in principal datorita datelor mobile, care castiga tot mai mult teren pe segmentul B2B. Pe langa acestea, observam desigur, tendinte specifice, in functie de marimea business-ului, dar si in functie de industrie si activitate, in ceea ce priveste nevoile de comunicatii ale companiilor.
In cazul companiilor mari, de exemplu, observam o cerere in crestere pentru solutii IT&C la cheie care sa acopere intregul spectru de nevoi de business, de la servicii de comunicatii, pana la infrastructura, echipamente si chiar servicii de consultanta si design de arhitectura IT&C. Telekom Romania si-a consolidat pozitia in acest segment, in ultimii ani, finalizand cu succes implementari de proiecte mari IT&C, ce includ servicii de tip managed services, virtualizare desktop, comunicatii unificate, securitate IT si alte servicii telecom integrate pentru banci, sectorul public si privat. Pe segmentul business, veniturile Telekom Romania din proiecte IT&C au crescut cu 22% in primul trimestru din acest an fata de acelasi trimestru 2014, reflectand accentul pus pe furnizarea de solutii la cheie pentru companii.
Daca vorbim de segmentul firmelor mici si mijlocii, solutiile cloud detin un loc important in portofoliul nostru, datorita beneficiilor de flexibilitate, scalabilitate si optimizare a costurilor pe care acest tip de servicii le aduc companiilor. In prezent, Telekom Romania are cel mai extins portofoliu de servicii cloud din Romania, reunind servicii de stocare in cloud, VPN, solutii in cloud si un portofoliu complet de solutii Office 365, cu impact direct in productivitatea si competitivitatea companiilor.
Care este strategia Telekom pentru a acoperi aceste nevoi?
Pentru clientii business, brandul Telekom este promisiunea unor solutii IT&C la cheie, care sa sprijine companiile sa devina mai competitive si mai agile, a unor produse si solutii inovatoare si a unei noi experiente oferite clientilor.
In 2014, Telekom Romania a facut o noua promisiune clientilor sai, aceea de a deveni operatorul integrat numarul unu. Astazi, suntem cel mai mare operator de servicii integrate in piata de telecomunicatii datorita actiunilor noastre strategice si comerciale. Ne-am respectat promisiunea, oferind o experienta integrata de utilizare, cu un nou portfoliu de servicii si solutii, bazat pe pachetele convergente fix-mobil, care satisfac cerintele clientilor nostri companii de simplitate, transparenta, eficienta, iar rezultatele de pana acum sunt incurajatoare.
Vom continua sa ne consolidam pozitia de furnizor de servicii IT&C la cheie, un segment in care brandul Telekom se bucura de credibilitate si increderea clientilor datorita proiectelor complexe pe care le-am construit de-a lungul timpului. De asemenea, un punct cheie in strategia noastra este valorificarea capabilitaţilor IT&C in sectorul firmelor mici si mijlocii, cu oferte standardizate: Managed Office Automation, Virtual Private Server si Business Market Place.
Nu in ultimul rand, eforturile noastre se vor concentra pe zona solutiilor cloud. Telekom Romania este, in prezent, compania cu cele mai multe servicii de tip cloud in portofoliu din Romania, acoperind toate verticalele: PaaS (platform as a service), DaaS (data as a service), IaaS (infrastructure as a service), SaaS (software as a service), CaaS (communciations as a service).
Ne dorim sa oferim fiecarei companii din Romania o experienta unica, perfect adaptata cerintelor sale. Suntem un partener de incredere si vom continua sa ne concentram eforturile pentru cresterea eficientei afacerilor.
Ce noutati a adus in piata romaneasca portofoliul Telekom de servicii de business?
In primul rand, pe piata de business din Romania, Telekom a adus singura oferta cu adevarat convergenta fix-mobil de pe piata, prin care, asa cum am mai spus, clientii companii beneficiaza de un punct de contact unic pentru toate nevoile lor de comunicare. Lansarea cu succes a pachetelor integrate fix-mobil a dovedit ca mediul de afaceri din Romania isi doreste simplificarea operaţiunilor si mai putini furnizori pentru serviciile lor. Acestea, alaturi de noul portofoliu de servicii mobile au adus o crestere durabila pe segmentul mobil, contribuind la stabilizarea veniturilor noastre din serviciile B2B.
Investim permanent in inovatie, iar trecerea la noul brand Telekom a accelerat initiativele noastre de a introduce in portofoliul de servicii pentru companii solutii inovatoare, bazate pe cele mai noi tehnologii, fie prin solutii proprii, fie printr-o serie de parteneriate comerciale si programe de sustinere a antreprenoriatului si startup-urilor de tehnologie. Sustinem solutiile IoT prin servicii M2M adaptate industriilor (energie, auto, retail), iar oferta noastra cuprinde mai multe solutii in acest segment: solutii de management eficient al flotelor, solutii M2M de vending machines, solutii de monitorizare a mediului si de gestionare a dispozitivelor de la distanta.
La capitolul noutati pentru segmentul de business, un element important este lansarea noului portofoliu Fix-Mobil-Cloud-Convergent, care sustin obiectivele companiilor de crestere a eficientei si a productivitatii, iar in acest sens, tot mai mulţi clienţi inţeleg ca serviciile Cloud reprezinta viitorul, printr-un nou mod de gestiune a resurselor. De exemplu, unul din elementele de noutate il reprezinta oferta competitiva lansata in parteneriat cu Microsoft, prin introducerea suitei Office 365 in portofoliul de solutii pentru clientii business. Aceasta ne permite sa oferim clientilor nostri intreaga suita de servicii – servicii de comunicatii mobile, comunicatii fixe, Office 365, precum si echipamentele de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatea in conditii de flexibilitate si mobilitate maxima.
Cat de importanta este convergenta fix-mobil in zona de business?
Succesul de care se bucura pachetele convergente fix-mobil demonstreaza dorinta companiilor de a-si simplifica activitatea de zi cu zi si de a avea mai putini furnizori pentru serviciile de care beneficiaza. In plus, integrarea operationala odata cu procesul de rebranding a reprezentat o componenta cheie a reusitei acestei strategii si care a insemnat pentru clientii nostri din segmentul business un management integrat al contului si o experienta superioara , printr-un punct unic de contact pentru toate nevoile lor de comunicatii.
Ce tehnologii si servicii noi veti implementa in perioada urmatoare?
Eforturile noastre se vor concentra in continuare pe extinderea acoperirii retelei bazate pe fibra optica (FTTH/FTTB). Aceasta infrastructura serveşte ca fundaţie pentru servicii de comunicatii performante pentru populatie si firme, contribuind in acelasi timp la cresterea competitivitaţii companiei.
Pentru a menţine leadershipul tehnologic, Telekom va continua migrarea la tehnologia IP a clientilor actuali, care vor beneficia de servicii moderne, imbunatatite.
Astfel, in 2015, Telekom va investi in Romania peste 160 de milioane de euro in dezvoltarea infrastructurii de comunicatii, pentru a le oferi clientilor servicii şi produse de calitate si de incredere, pentru a stimula convergenta fix-mobil si a deveni operatorul telecom integrat preferat al romanilor.
Pe segmentul B2B, companiile vor continua sa beneficieze de un portofoliu complet de soluţii fixe şi mobile, aplicaţii şi soluţii IT integrate. La acestea, se pot adauga solutii inovatoare de cloud si M2M, menite sa creasca competitivitatea companiilor. De asemenea, „Cloud VPN”, un serviciu inovator pentru retele virtuale private, lansat in premiera de Deutsche Telekom in Croatia, Ungaria si Slovacia, va deveni disponibil in curand si pentru clientii din Romania.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz