Stimulente financiare pentru producători de film, TV și conținut digital interactiv. Ghid pentru ajutorul de la stat
Reading Time: 2 minuteFirma de avocatură Dentons a lansat Producing in CEE, un ghid dedicat programelor de stimulare a industriei filmului, televiziunii și producătorilor de conținut digital interactiv. România a introdus Schema de Ajutor de Stat pentru Susținerea Producției de Filme, un program destinat susținerii industriei cinematografice locale și a competitivității sale internaționale, cu un buget anual de aproximativ 50 de milioane EUR.
Ghidul Producing in CEE realizat de către Dentons oferă o prezentare generală a rambursărilor, indemnizațiilor fiscale și a altor stimulente financiare disponibile producției audiovizuale în România, Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia. De asemenea, ghidul prezintă și criteriile pe care trebuie să le îndeplinească producătorii de media, arată firma de avocatură, într-un comunicat de presă.
Europa Centrală și de Est (CEE) a devenit o destinație atractivă pentru producția de film, datorită echipelor de filmare experimentate, a diversității și proximității locațiilor de filmare, cât și a costurilor de producție mult mai mici în comparație cu SUA sau țările din Europa de Vest. În ultimul deceniu, Ungaria a devenit a doua cea mai populară destinație europeană pentru producția cinematografică. Pe primul loc se situează Regatul Unit, iar cererea pentru producții în România înregistrează o creștere continuă. Echipa Dentons din București deține experiența necesară și este pregătită să-și sprijine clienții în planurile lor de a consolida industria națională de producție cinematografică.
Programele de stimulare financiară din CEE continuă să evolueze, pe măsură ce țările se străduiesc să devină cât mai competitive. Prin rambursări și alte stimulente financiare, guvernele încearcă să atragă în țările lor cât mai mulți producătorii regionali și internaționali. Sistemele guvernamentale de subvenționare din aceste țări sunt disponibile atât producătorilor locali, cât și celor internaționali, cu condiția ca aceștia din urmă să lucreze cu parteneri locali. Producătorii externi pot fi parteneri majoritari cât și minoritari sau pot colabora cu cei locali în baza unor contracte specifice (eng. work-for-hire).
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz