Antreprenori

Stejara Pircan, eMAG: Black Friday, șansa sellerilor

Reading Time: 8 minute

Pentru antreprenorii care vând pe eMAG Marketplace, Black Friday reprezintă o oportunitate unică. Stejara Pircan, Senior VP eMAG, ne spune cum sunt ajutați sellerii să participe la acest eveniment unic și cum pot cuceri noi piețe cu sprijinul eMAG.

Cum convingeți antreprenorii și sellerii să participe la Black Friday?

Nu e deloc complicat! Avem un program de susținere a lor, care nu este doar pentru Black Friday, pentru că acoperă toată perioada anului. Vorbim aici, în primul rând, de zona de fulfillment. Practic, ei pot să-și aducă mărfurile la noi în depozit și noi preluăm de acolo tot ce ține de partea logistică, operațională, relațiile cu clienții, inclusiv retur, adică tot ce înseamnă partea aceasta operațională.

Pentru Black Friday suplimentar îi susținem și cu o promoție pentru depozitare, în care, din momentul în care aduc mărfurile la noi în depozit, în septembrie, respectiv octombrie, nu au costuri de depozitare până la final de decembrie, astfel încât să aducem un plus de ajutor în ceea ce înseamnă o ofertă cât mai bună de Black Friday pentru ei.

Un alt program foarte important este în zona de cross-border, unde am accelerat foarte mult în ultimul timp și practic este în momentul de față mult mai ușor pentru antreprenorii români, de exemplu, să participe și la Black Friday din Bulgaria, respectiv Ungaria, fie direct de la ei din depozit, fie tot așa, prin prin depozitul nostru.

Care sunt provocările colaborării cu aceștia în condițiile în care utilizatorii interacționează cu eMAG în primul rând?

Provocările sunt legate în primul rând de tehnologie, pentru că având peste 53.000 de selleri activi în platformă în cele trei țări este imposibil să vorbești cu ei. Atunci, trebuie ca platforma noastră, prin care ei intră în contact cu noi, să fie una cât mai ușor de folosit, cât mai ușor de înțeles și să le aducă plusvaloare în business.

În permanență avem proiecte de tehnologie, încercăm să inovăm pe zona aceasta, iar suplimentar, evident, avem și echipe de suport atunci când ei întâmpină diverse probleme, dar avem echipe de account management pentru cei care sunt deja la un nivel mai mai ridicat. Avem echipe de development, după cum le numim noi, astfel încât din momentul în care se listează un seller, în primele trei luni beneficiază de sprijin constant, ca să învețe toți pașii de bază.

eMAG are doar o zi de Black Friday, spre deosebire de alți retaileri. De ce?

Sunt două perspective. Dacă ne gândim la clientul final, chiar e o zi specială în care vrem să îi dăm șansa să aibă acces la cât mai multe produse, din cât mai multe categorii, cu o ofertă de preț absolut excepțională. Și atunci este complicat să susții un astfel de nivel pentru pentru mai mult timp. Dar e și un moment de sărbătoare. Pregătirea din partea clienților începe cam cu o săptămână înainte și atunci e unul din momentele cele mai plăcute, momentele acelea în care ei își caută produse și le pun în lista de favorite și fac tot felul de topuri de preferințe.

Apoi vine ziua de shopping, ca o sărbătoare. Din perspectiva de parteneri marketplace și furnizori este momentul de sărbătoare în care se vede, cumva, tot ce au muncit tot anul alături de noi, de la gama de produse la calitatea lor, la content și vânzări. Ei pot face vânzări cât într-o lună întreagă.

Dar nu e doar despre vânzări, este și despre vizibilitatea pe care o ai în fața unei foarte mari mase de cumpărători. Momentul acesta, emoția din jurul lui și tot ce clădim în jurul acestei zile, e complicat de ținut mai mult de o zi. Cred că asta face și să fie această zi cu adevărat specială.

Ce produse inedite ați avut de-a lungul timpului la Black Friday?

Cred că unul din produsele de mare succes, imediat cum a fost introdus, a fost aurul. Apoi biletele de avion, care au devenit o tradiție. Acum avem de la asigurări de sănătate la analize medicale. În ultimii ani s-a diversificat foarte mult zona aceasta de cursuri și experiențe inedite, turism, auto, imobiliare și e loc pentru idei noi. De exemplu, carnea de porc e deja celebră. Anul trecut cred că am avut undeva la peste 34 de tone vândute de Black Friday.

Am întrebat și sellerii din eMAG Marketplace ce înseamnă experiența Black Friday pentru ei, cum îi ajută parteneriatul cu eMAG să-și dezvolte businessurile și ce planuri au pentru ediția BF din 2023. Iată ce am aflat:

Andrei Pădurean, Operational Manager Uniconf: eMAG ne-a ajutat să vindem la nivel național

Uniconf a fost despre lenjerie la început, iar când am ajuns la un nivel de piață confortabil, în care lucrurile s-au mai liniștit, am putut să extindem și gama de produse cu categoriile de costume de baie, pijamale, și lenjerie de microfibră etc. Nu avem o rețea de magazine proprii tocmai din cauza trendului instabil al pieței care impactează vânzările, cum a fost pandemia.

Foarte multe branduri românești nu înțeleg online-ul și îl tratează superficial. Noi l-am studiat foarte bine și l-am adus la un nivel de performanță. Am învățat să avem o imagine unitară, să transmitem cât mai mult clientului și asta ne-a permis să avem perfomanțe frumoase în ultimii ani.

eMAG înseamnă online. Și mai înseamnă viitorul în online. Pentru aceia care nu au un site propriu sau au un site mai puțin pregătit pentru vânzările online de azi, platforma marketplace îți permite să funcționezi în niște parametri de livrare și calitate și te deschide feedbackului de la publicul larg. Este singura platformă bine pusă la punct care te ajută să te faci cunoscut și să-ți vinzi marfa cu costuri minime. Dacă reușești să dezvolți pe lângă și un site propriu, atunci e cu atât mai bine.

eMAG a ajutat Uniconf să vândă la nivel național, a făcut ca marfa să ajungă în 24 de ore în orice locație din țară. eMAG te ajută în creșterea notorietății brandului cu un minim de reclamă. Dacă ai și calitatea bună a mărfii și ești pregătit să vinzi repetitiv, atunci vei avea succes.

Deci eMAG este o rampă de lansare dacă și produsele sunt bune pentru consumatori. Ne pregătim pentru Black Friday cu un sortiment care să poată fi livrat în maximum o săptămână și cu produse dedicate sezonului rece. Desigur, și cu resursa umană proprie, pregătită și antrenată pentru perioada de Black Friday și nu numai.

Bogdan Todeasa, bebebliss.ro: Black Friday e ca un test de stres pe care îl treci cu bine

Magazinul online bebebliss.ro, pornit în 2009, a crescut organic, cu articole pentru copii până în 3 ani. Între timp, am crescut marja de vârstă și am început să vindem și altceva în afară de articole pentru copii, iar în 2020 am dezvoltat și o activitate de producție textilă cu sute de produse pe care le vindem foarte bine, mare parte în țară, dar și în Ungaria și Bulgaria.

Am pornit e eMAG în 2017, la început cu rezultate timide, dar din 2019 – 2020 vânzările au crescut și rezultatele au fost notabile. Doar de pe eMAG, vânzările din 2017 încoace au fost de aproximativ 4 milioane de euro. Black Friday reprezintă o perioadă importantă atât din punctul de vedere al vânzărilor, cât și al brandingului. Trebuie să ne punem la punct cu stocul de marfă, dar și din punctul de vedere al logisticii pentru că această activitate presupune destul de multă muncă. Nu mai vorbesc de partea de servere, vânzări, care trebuie corelate între ele.

Din momentul în care am început să vindem pe eMAG am profitat și de șansa pe care ne-a oferit-o campania de Black Friday de pe platforma sa. Dar în general ne ajută orice campanie care este pe eMAG, nu numai Black Friday. Iar de Black Friday vin câteva sute de clienți noi dintre care mulți rămân clienți fideli.

Pot spune că o zi de Black Friday poate înseamna echivalentul a două săptămâni de vânzări. Volumul de vânzări pe care ți le aduce eMAG într-o zi de Black Friday este foarte mare. În plus, am accesat și piețe noi tot prin eMAG. Acum doi ani am intrat în piața din Ungaria și de anul acesta am început să vindem și în Bulgaria.

Pe antreprenorii care ar vrea să fie pe eMAG de Black Friday i-aș sfătui să aibă stocurile de marfă corespunzătoare și bine puse la punct. Pentru că se vinde. Atâta timp cât ai produse bune, competitive, vei avea și vânzări. Și să ia cât de în serios se poate această campanie, pentru că rezultatele se vor vedea, categoric.

Karla Balint, fondatoarea KA&MA Trading: Participarea la Black Friday este esențială pentru dezvoltarea unui brand

KA&MA Trading operează sub brandul Best Sleep, fiind specializată în producția de saltele, toppere, perne și pilote cu diverse umpluturi. În 2013, am lansat gama de saltele și la nivel internațional, participând la un târg în Germania, unde ne-am întâlnit și partenerul actual, eMAG. Inițial, am vândut direct, dar din 2019 ne-am extins prezența pe platforma eMAG Marketplace. Firma exportă în țări precum Germania, Olanda, Elveția, iar prin intermediul eMAG și în Ungaria și Bulgaria.

Extinderea noastră pe platforma marketplace a avut un impact semnificativ asupra afacerii. În total, vânzările online au reprezentat mai mult de 60% din cifra noastră de afaceri. La primul Black Friday, prima comandă a fost o saltea pe arcuri, iar noi ne gândeam atunci cum o să o ambalăm.

Black Friday este un eveniment deosebit de important pentru noi. De-a lungul timpului, ne-a surprins în mod pozitiv, oferindu-ne mereu cifre de vânzări mai bune decât ne așteptam. Într-o singură zi vindem aceeași cantitate de produse ca într-o lună bună. Black Friday aduce clienți noi în ecuație. Aproximativ 20% dintre clienții care efectuează achiziții în ziua evenimentului sunt clienți noi, interesați să-și înnoiască saltelele înainte de sărbători.

Pregătirile pentru Black Friday încep din vară. Evaluăm produsele care au funcționat bine în anii precedenți și discutăm oferta. În plus, optimizăm depozitul nostru pentru a gestiona stocurile și colaborăm strâns cu partenerii noștri de servicii de curierat. Încercăm să învățăm din experiențele trecute, dar un lucru important pe care l-am înțeles este că Black Friday este mereu surprinzător și nu poți anticipa tot ce se va întâmpla. Participarea la acest eveniment este esențială pentru creșterea vizibilității, a vânzărilor și a încrederii clienților în brandul nostru.

Bogdan Giurgescu, Riviera Works (Atomico): Estimăm o creștere de 50% pe eMAG Marketplace pentru Black Friday 2023

Am pornit businessul de B2B în 2008, ca o companie de distribuție. În cei 15 ani, am construit o rețea națională cu o echipă puternică de vânzări în spate. Businessul nostru este gândit ca unul omnichannel: distribuție către parteneri în magazine fizice și online, magazine proprii, centre logistice regionale, key accounts, platforme B2C online. Suntem în anul trei de vânzări pe marketplace, cu rezultate considerabile. În 2024 vrem să devenim numărul 1 în DIY eMAG Marketplace.

Ne aducem aminte cu plăcere de primul Black Friday, pentru că a fost un succes. Primul produs vândut a fost o drujbă marcă proprie Wolfson, care în ultimii trei ani a devenit unul dintre cele mai vândute produse pe eMAG.

Black Friday 2023 înseamnă nu doar o oportunitate de vânzare accelerată, dar și o promovare mai bună a brandurilor din portofoliul companiei. Vânzările de Black Friday pe eMAG, pentru divizia online a companiei, sunt o provocare de a construi cele mai bune oferte pentru cumpărătorii finali.

Împreună cu toți partenerii noștri încercăm să anticipăm volumele de vânzări generate de Black Friday, ne pregătim în avans astfel încât să nu avem blocaje logistice. Investițiile nu le facem exclusiv pentru Black Friday, pentru a putea avea o continuitate. Achizițiile le facem cu peste 60 de zile înainte de Black Friday; avem din timp pregătite atât stocurile, cât și ofertele și campaniile de marketing. Pentru Black Friday 2023, estimăm o creștere de 50% pe eMAG Marketplace.

Black Friday ajută la promovarea brandurilor companiei, aduce clienți noi – care revin ulterior către alte produse ale aceluiași brand. Anul acesta este primul Black Friday în care suntem activi pe eMAG Ungaria și Bulgaria. Black Friday în eMAG România este mult mai puternic decât în țările vecine. Pentru anul viitor luăm în considerare să folosim serviciul FBE (Fulfillment By eMAG) de Black Friday.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 378 (6 noiembrie – 6 decembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Toader Păun

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

10 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

10 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

16 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

16 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

17 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

17 ore ago