Ștefan Popa, aBeauty Clinique: Vizăm afaceri de 3 mil. euro în 2022 și căutăm un partener strategic ca să ne extindem în afara țării
Reading Time: 7 minuteDupă ce a reușit să creeze o puternică rețea de clinici de estetică facială și corporală din România cu locații în București, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Iași, Oradea și Timișoara, Ștefan Popa, fondator și CEO aBeauty Clinique, se gândește la extinderea în afara granițelor țării.
Am vrut să aflăm mai multe despre aceste planuri, dar și despre cum a evoluat industria de beauty din România în ultimii ani, precum și despre serviciile de profil pe care le accesează românii.
Cum a arătat industria de beauty din România în 2022 din perspectiva aBeauty?
Industria de beauty din România a arătat bine în 2022 pentru aBeauty. Ianuarie și februarie au fost luni mai provocatoare, mai ales că finalul de februarie nu a fost unul plăcut pentru întreaga lume și aproximativ două săptămâni după începerea războiului totul a fost relativ paralizat. Însă, după aceea, totul a mers foarte bine și am crescut foarte mult. Am observat, de asemenea, că anumite afaceri din același domeniu cu noi au decis să închidă porțile.
Care sunt rezultatele înregistrate de companie anul acesta și cum arată ele în comparație cu 2021?
Este devreme să tragem linie, deoarece mai avem luna noiembrie cu Black Friday și luna decembrie, cu multe cadouri, însă estimăm o creștere de 30% față de 2021. Credem că vom încheia anul 2022 cu o cifră de afaceri de aproximativ 2,7 sau chiar 3 milioane de euro.
Care sunt serviciile pe care clienții le aleg cel mai des atunci când pășesc pragul clinicilor voastre?
Noi oferim rezultate în două mari categorii: tratamente faciale și corporale. În ambele avem sisteme de diagnostic în urma cărora rezultă pachete personalizate pe nevoile clienților, pachete ce constă într-un mix de tehnologii și produse de întreținere pentru acasă, toate testate și concepute pentru a oferi rezultatele așteptate și agreate de la început.
De când am schimbat tehnologia se observă că tratamentele faciale și corporale au crescut de la an la an, în fiecare clinică și asta ne certifică faptul că investiția în produsele și tehnologia nouă a meritat și este un succes apreciat de clienți.
Din analiza indicatorilor financiar, pot spune ca avem un aparat de epilară definitivă foarte bun. Suntem mulțumiți de sistemul laser Formatk Alpha. Cifrele nu mint și îmi spun că avem clienți mulțumiți, care ne recomandă.
La fel, produsele Skinbeter Science, cresc și piața le absoarbe foarte bine. Asta însemnă ca sunt bune și le-am testat și ales în final bine pentru clienții noștri.
Tratamentele faciale bazate pe celule stem AAPE Skin combinate cu SRS, la fel, cresc față de vechile tratamente.
Acum observ un interes mare care se vede în cifre pentru tratamentele pentru păr și scalp. Deja avem rezultate bune în clinici și atât noi, cât și clienții, căpătăm încredere în ele și le promovăm corect.
Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în procesul deschiderii unei noi clinici? La cât se ridică investiția?
Investiția în deschiderea unei clinici, precum cea mai recentă pe care am deschis-o pe Bd. Unirii în București, se ridică la valoarea de aproximativ 150.000-170.000 de euro. În această investiție sunt incluse echipamentele de nouă generație, amenajările, recrutarea și pregătirea personalului și costurile de marketing pentru lansare.
Cele mai mari provocări în procesul de deschidere a unei clinici se regăsesc în procesul de recrutare de personal, deoarece nu ne mulțumim cu puțin și suntem dispuși să mergem cât de departe este nevoie pentru a găsi oameni cu adevărat buni, care să ne împărtășească valorile și care să aibă o înclinație autentică către oferirea de servicii superioare.
Sistemele de inducție pe care le avem ne ajută să observăm reala dorință a noilor colegi pentru oferirea de servicii în favoarea clienților, pentru învățare continuă (deoarece produse și tehnologii noi vom aduce mereu) și, mai ales, capacitatea de a fi buni oameni de echipă.
Există aparate/proceduri de întreținere corporală / facială sau tratamente care nu se mai găsesc în nicio altă clinică?
Când spunem tratamente, noi ne gândim la protocoale terapeutice și aș putea spune că marea majoritatea sunt unice, deoarece combinăm anumite tehnologii în așa fel încât nu se mai regăsesc fix în această formulă în alte clinici.
Dar ca să răspund concret la întrebarea dumneavoastră, voi menționa câteva tratamente unice din toate punctele de vedere.
Tratamentul cu celule stem AAPE Skin pentru piele este un tratament care se regăsește doar la noi în acest moment. Acest tratament este neinvaziv și ajută pielea din mai multe puncte de vedere: regenerează, întinerește, reducere ridurile, repară, vindecă, uniformizează textura și previne petele pigmentare. Fiind tehnologie bazată pe celule stem, tratamentul detectează automat problemele cu care se confruntă tenul și susține celular refacerea acolo unde este nevoie cel mai mult.
Tratamentul cu celule stem AAPE pentru păr și scalp are la bază același principiu, numai că este dedicat părului și scalpului. Este un tratament fantastic și unic, mai ales că oferă rezultate foarte bune. Am văzut fotografii înainte și după 6 luni cu rezultate excelente.
În ceea ce privește celulita, venim cu o abordare unică bazată pe unde acustice. Protocolul nostru se numește CellFIT și este o combinație de tehnologii care reduc celulita neinvaziv, mai ales datorită cantității optime de energie cinetică ce pătrunde în septurile fibroase. Celulita este redusă numai după câteva ședințe, iar cel mai important este că rezultatele se mențin pe termen lung.
Tratamentul facial de rejuvenare cu substanța avansată SPN 6 realizat cu device-ul SkinTera este o terapie de generație nouă ce are la bază tehnica de combinare a Nanotehnologiei Biologice. Este vorba despre combinarea radiofrecvenței (când condițiile pielii ne permit), a fototerapiei și a presării sonore a micro-aplicatorului cu infuzarea automată a soluțiilor de tratament SPN 6. SPN 6 este o substanță care atunci când pătrunde în derm stimulează neo-colagenoza fibroblastilor, are un efect imediat de umplere și un alt efect de lungă durată de stimulare a producției de colagen, îmbunătățind elasticitatea pielii în mod fundamental și oferind un efect mai durabil decât soluțiile tipice de mezoterapie.
Închei menționând și despre gama de produse skinbetter science despre care cred că încă nu este suficient de cunoscută în România și care cred că va avea o explozie uriașă când o vor descoperi din ce în ce mai mulți medici, clinici și clienți. În combinație cu tratamentul IPL realizat cu dispozitivele Formatk din clinicile noastre, reușim să generăm un tratament unic care începe în clinici și se susține și acasă.
Câți oameni s-au adăugat echipei dvs. în ultimii doi ani, câți membri numără acum?
Avem în jurul a 60 de oameni în întreaga echipă, aici luând în calcul și echipa de management, marketingul, aprovizionarea sau service-ul, nu doar terapeuții, consilierii sau medicii. În ultimii doi ani s-au alăturat aproximativ 10 oameni în echipa noastră deoarece am deschis clinica din Oradea și a doua clinică din București, de pe Bd. Unirii Nr. 57.
Care este o medie a cheltuielilor clienților în București? Dar în restul țării?
Bonul mediu în București se situează în jurul valorii de 3.500 lei, iar în restul țării este destul de aproape, situându-se în jurul valorii de 3.200 lei.
Ce planuri de dezvoltare aveți?
Pe termen scurt plănuim să ne dezvoltăm intrinsec și să aducem noi servicii și tratamente complementare celor actuale în clinici.
Echipa noastră de marketing mai are unele proiecte speciale și mai avansate care țintesc să ofere clienților o experiență și mai bună.
Studiem ce impact poate avea Inteligența Artificială (AI) în domeniul nostru și vrem să o adoptăm (deja folosim un chatbot destul de complex).
În funcție de impactul și consistența crizei energetice din această iarnă, ne propunem să deschidem între 2 și patru clinici anul viitor în orașele mari din țară. Vrem să beneficieze cât mai mulți clienți din țară de serviciile noastre.
În continuare suntem deschiși la parteneriate prin sistemul nostru de franciză, în care livrăm partenerilor know-how, tehnologie, training și, mai ales marketing, astfel încât partenerii să crească repede și să devină cei mai buni din piețele lor.
Din punct de vedere numeric și al experienței oferite clienților, aBeauty Clinique este o puternică rețea de clinici de estetică neinvazivă și minim invazivă, cu 9 clinici în 8 orașe. Plănuim să creștem această rețea.
Pe termen lung, vrem ca povestea de succes aBeauty din Europa de Est sa fie multiplicată în țările învecinate. De aceea, căutăm un partener strategic alături de care să multiplicăm repede și consistent aBeauty Ungaria, aBeauty Cehia, aBeauty Slovenia sau aBeauty Polonia.
Să sperăm că 2023 va deveni un an echilibrat național și internațional cât să putem realiza dezvoltarea dorită.
Cum s-a schimbat industria de beauty din România de când activați în ea și până în prezent?
Industria de beauty din România s-a schimbat foarte mult. Și din fericire în bine. Dacă acum 10 ani, când deschideam prima clinică aBeauty din țară, standardele erau foarte scăzute în materie de intimitate, curățenie, igienă sau rezultate.
După ce am început să devenim un exemplu în această zonă, competiția a început să-și îmbunătățească serviciile. Imaginați-vă că la unele clinici cu pretenții din țară, în anul 2012 nu se foloseau mănuși, că unele tratamente se făceau în aceeași cameră cu mai mulți clienți simultan sau că substanțele nu erau desigilate în fața clienților. Noi am promovat foarte mult standardele de igienă, curățenie și siguranță, iar clienții de pretutindeni au început să le solicite peste tot.
Apoi, vorbim despre evoluția tehnologiei în domeniu. După cum observați, creșterea este exponențială și ceea ce știm noi este că nu toate clinicile pot ține pasul din punct de vedere financiar cu noutățile în domeniul beauty. De aceea, încă există foarte multe clinici sau saloane ce se poziționează premium, dar au aparatură veche și depășită. Din fericire, tehnologia nouă oferă oportunitatea de a genera cele mai bune rezultate clienților noștri.
Totodată, în România s-a schimbat percepția clienților și a crescut încrederea lor în aceste tipuri de tratamente. La nivel internațional, tratamentele minim invazive și non-invazive cresc ca și cerere. Am reușit să aducem tot ce este mai bun internațional și să generăm încredere în acest domeniu.
Mă aștept să văd în viitor că și segmentul masculin își schimbă mindset-ul față de domeniu. De ce sa arăți de 60 ani când poți arăta de 40 ani?
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz