Companii

Ștefan Mandachi a vândut lanțul de restaurante Spartan pentru 20,3 mil. euro. Cine sunt noii proprietari

Reading Time: 2 minute

Fondatorul Strong MND Corporation, Ștefan Mandachi, a vândut compania și marca Spartan pentru 20,3 milioane euro.

Cei mai mari francizați ai lanțului de restaurante Spartan devin, începând din această lună, principalii acționari ai companiei Strong MND Corporation. Noii acționari majoritari preiau operațiunile rețelei, formată din 75 de restaurante, din care 43 se aflau deja în franciză.

Procesul de transfer a fost inițiat încă din luna mai a anului 2022, odată cu începerea procedurilor oficiale de evaluare în vederea vânzării, raport în urma căruia s-a stabilit suma de 15,5 milioane euro pentru compania Strong MND Corporation și 4,53 milioane euro pentru marca Spartan. Transferul părților sociale a fost finalizat în ianuarie 2023, tranzacțiile însumând 20,3 milioane euro.

Compania are peste 670 de angajați și a ajuns în anul 2022 la o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro, din care 2,12 milioane euro reprezintă suma direcționată către bugetul de stat sub formă de taxe.

În urma achiziției, Remus Cosovanu, primul investitor francizat al brandului, care avea deja o cotă de 30% din numărul de restaurante, va deține cele mai multe părți sociale ale companiei. Antreprenorul timișorean este prezent în businessul Spartan încă de acum 10 ani, din anul 2013, operând restaurante prin intermediul companiei Corebos SRL în Ardeal.

Al doilea cel mai important investitor este Răzvan Nanuș, Directorul General al companiei francizate Rerum Food care operează din 2016 un număr de șapte restaurante, în regiunile București și Constanța. În urma acestei tranzacții, compania condusă de Răzvan Nanuș și Dragoș Safta, Rerum Food, devine master francizor în Capitală.

Remus Cosovanu preia toate operațiunile brandului, alături de alți 6 membri ai consiliului de administrație, format din asociații firmei, între care se împart restul părților sociale. Directorul general Spartan România rămâne în continuare Gabriel Melniciuc, cu peste 20 ani experiență în retailul alimentar, din care 16 ani în rețeaua internațională de fast-food McDonald’s, care deține 14% din acțiunile firmei.

Ștefan Mandachi va investi 3 mil. euro în educație online și tehnologie

Antreprenorul Ștefan Mandachi se va concentra pe creșterea businessului de educație online și pe finanțarea de startupuri în tehnologie, domeniu în care investește încă din anul 2020.

”Am vândut companiile din Horeca și Real Estate, care operau francizele Spartan, Hercule și Hollywood Villas, inclusiv francizele BumBumBox, BIOtransylvania și Regatto. Voi investi doar în industria educației online și în tehnologie pentru că mă pasionează, este mult mai predictibilă și e în plină expansiune. Am bugetat 1.3 milioane euro pentru aplicația de e-learning MentorMag și îmi propun sa finanțez încă 5 start-upuri în 2023 unde vom investi aproximativ 2 milioane de euro”, precizează Ștefan Mandachi, fondatorul brandului Spartan.

În prezent, în lanțul Spartan funcționează 75 de restaurante în București și în alte 44 de localități din principalele orașe ale țării. În Europa, funcționează la ora actuală două restaurante Spartan la Barcelona și Castellon.

Grupul de companii Strong MND Corporation este cel mai mare contributor la bugetul de stat din industria HoReCa în județul Suceava, Spartan fiind și unul dintre cei mai mari angajatori la nivel național.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Aproape un milion de români au vizitat Turcia în 2024

În primele nouă luni ale anului 2024, mai bine de 975.000 de români au călătorit în Turcia, sectorul turistic din…

33 de minute ago

Numărul companiilor agricole care ajung în insolvență va crește în 2025

INFINEXA, companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate, cu active de peste 150 de milioane…

2 ore ago

Provocările pentru centrele de date din România, consum tot mai mare de energie

Dezvoltarea centrelor de date la nivel global reprezintă o oportunitate mare pentru România de a deveni un jucător cheie în…

2 ore ago

Se schimbă raportarea către ANAF. Ce trebuie să știe companiile mici despre SAF-T

De la începutul anului viitor, companiile mici din România vor fi obligate să depună Declarația D406, prin fișierul SAF-T (Standard…

3 ore ago

O nouă ediție a programului de educație The Girls Code – Breaking Barriers

Începe o nouă ediție a programului gratuit de educație „The Girls Code - Breaking Barriers”! Acest program reprezintă un mare…

3 ore ago

PPC România își consolidează echipa de leadership

Începând cu 1 noiembrie, PPC România își consolidează echipa de leadership prin promovarea și extinderea portofoliilor unor membri cheie. George…

3 ore ago