Companii

Ștefan Iordache, Publicis Groupe România: Agilitate în era platformelor

Reading Time: 4 minute

Cum se vede viitorul industriei publicitare din interiorul celui mai puternic grup de comunicare de pe piața locală? Ștefan Iordache, COO al Publicis Groupe România, ne-a vorbit despre o lume a platformelor, în care nu mai poți fi doar o agenție de creație, de media sau de consultanță, ci toate acestea la un loc, pentru a fi partenerul clienților în procesul lor de creștere.

Cum ați caracteriza spiritul Publicis Groupe România?

Un mix între spiritul unei agenții antreprenoriale și resursele celui mai puternic grup de comunicare de pe piața locală. Și asta înseamnă că ne concentrăm pe echipă, produs și clienți, iar atunci când vorbim de dezvoltare produsului sau atin­gerea potențialului maxim al echipei, punem la dispoziție resurse aproape fără limite din partea grupului. Efectul acestui spirit? Creșterea vânzărilor pentru clienții noștri. Sau, în versiunea plastică și scurtă, spiritul unui leu.

Cum stimulați creativitatea echipei în această perioadă tumultuoasă?

Mai mult ca niciodată, ne-am concentrat atenția pe echipă și pe siguranța locului de muncă în ciuda nesiguranței determinate de pandemie. Asta a însemnat, în primul rând, să ne adaptăm rapid modul de muncă la situația nouă. Am făcut asta vorbind constant cu echipa și implementând o serie de beneficii noi, în ton cu noul context: de la computere noi, căști performante, birouri & scaune de birou pentru acasă, la masa de Paște sau bradul de Crăciun livrat acasă (oriunde ar fi fost asta).

Ne-am adaptat și la birou, nu doar acasă, și am gândit și foarte multe birouri în aer liber, amenajate în balcoanele și tera­sele din Iorga 13 și 5 sau chiar la ­unele cafenele/terase din București. ­Pentru ca videoconferințele vor rămâne și după ce trecem peste această perioadă, avem acum în birouri și cabine individuale pentru întâlniri pe Zoom și soluții de videoconferințe pentru întâlniri hibride (în persoană și online) în toate spațiile. Mai mult, de două luni, colegii care vin la birou au opțiunea să ia micul dejun on the house (cu barista inclus).

Dar poate cea mai apreciată decizie a fost cea de a prelungi cu 10 zile perioada de concedii pentru toată lumea. Totul culminând cu luna august – când lucrăm doar 4 zile pe săptămână. Noi am pus empatie și resurse pentru echipă, iar clienții ne-au dat pro­bleme de rezolvat. Aceasta a fost una dintre rețetele noastre pentru stimularea creativității.

Care este, în viziunea ta, viitorul industriei și al Publicis Groupe România? Ce tendințe ne vor acapara atenția în ­perioada următoare?

Fondul rămâne același. Soluții creative la probleme de business. Se schimbă doar forma. Mai multe data solutions, one to one at scale models sau ­technology ­solutions. Pentru noi, la nivel de ­Publicis Groupe, viitorul este lumea platformelor. Șase din top zece cele mai ­valoroase corporații globale sunt companii-plat­formă. Scopul nostru este să ne spriji­nim clienții să deblocheze creșterea și să ­rezolve cele mai mari provocări aduse de acestea, în cel mai eficient și durabil mod.

Cum ziceam, vorbim tot de soluții la pro­bleme, doar că acum trebuie să navigăm cât mai deștept și creativ prin schimbările majore aduse de platforme. Nu mai suntem doar o agenție de creație, de ­me­dia, sau de consultanță. Suntem toate aces­tea la un loc, cu scopul principal de a fi partenerul clienților noștri în procesul lor de creștere.

Cum pot reuși publicitarii să se „bată” în creativitate cu avalanșa de creatori de conținut de pe rețelele sociale?

Amândouă categoriile sunt la mare căutare. Una rezolvă nevoia de entertainment și cealaltă nevoia de business growth. Agențiile de publicitate nu numai că folosesc și forme creative din zona de ­entertainment, dar și lucrează îndeaproape cu creatorii de conținut pentru a se asigura că produsul final livrează pe cele două axe – divertisment (atunci când e nevoie) și business growth pentru clienți – acesta fiind și elementul principal care ne diferențiază. Deci sigur nu o să ne “batem”. O să conviețuim și colaborăm în armonie și ne vom inspira unii pe ceilalți.

Ce înseamnă în 2021 să fii conectat la trendurile din piață?

La fel ca în toată istoria umanității. Curiozitate, determinare și, dacă se poate, resurse. Deci oricine poate să fie la zi cu trendurile. Pentru noi, înseamnă cea mai mare echipa de DATA Intelligence din România. Adică peste 25 de soluții de date unice și consultanță strategică, prin intermediul unei echipe specializate, care deservește toate agențiile din grup. Peste 40 de clienți au accesat până acum soluțiile noastre și au primit consultanță, atât pentru inter­pretarea și analizarea datelor, cât și ­pri­vind opțiunile disponibile pentru a-și îmbu­nătăți performanța campaniilor.

Echipa de Data Intelligence numără, în prezent, peste 20 de profesioniști, care acoperă următoarele arii: data sciences, ­advanced analytics, consumer stra­tegy, data strategy, consumer research și data tools development. Mai multe despre echipa noastră și soluțiile dezvoltate găsiți pe www.dataintelligence.ro.

Ce provocări a adus această perioadă dificilă pentru tine, ca lider?

Pentru un lider care dorește să fie în mij­locul echipei a fost destul de greu să mă mut online. Dar m-am adaptat. Întâlniri online programate la ore fixe și cu o listă bine definită de participanți pot să diminueze potențialul creativ. Dar ne-am descurcat.

Poate cel mai greu a fost să jonglez între siguranța medicală, temerile fiecărui coleg și determinarea antreprenorială pentru mai mult și mai repede. Dar am făcut echipă bună cu Teddy și cu fiecare lider de agenție și am reușit.

Cum vezi Publicis Groupe România în 2025?

O „Platformă” cu competențe de consultanță în afaceri, soluții de data și tehnologie care au la dispoziție cele mai bune opțiuni de creație, media, PR și orice alte discipline de comunicare. Mai mare decât astăzi, dar și mai agilă. Toate cele trei agenții de creație sau trei agenții de media o să fie în primele cinci agenții din domeniul lor.

Și ­Pu­blicis Groupe DATA Intelligence o să determine venituri mai mari decât o bună parte dintre agențiile situate în acest top 5. Așa că, poate, cuvântul care trebuie să ne definească în 2025 este „Agil”. Văd Publicis Groupe România în 2025 și mai agil!

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 359 (15 decembrie 2021 – 15 februarie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Cele mai noi tendințe în materie de cadouri de Crăciun la Pepco

Pepco lansează prima campanie de imagine de Crăciun și un audiobook cu vocea Monicăi Davidescu. De asemenea, a pregătit colecții…

48 de minute ago

Jidvei, din inima Transilvaniei în inima Veneției, la Teatrul La Fenice

Rapsodia Română nr. 1 de George Enescu a răsunat pentru prima oară pe faimoasa scenă a Teatrului La Fenice, în…

o oră ago

Peste 2000 de elevi au accesat programe internaționale de educație prin programele JA România

Junior Achievement România, alături de OMV Petrom, a continuat să sprijine educația applied learning pentru elevii de liceu, prin ediția…

2 ore ago

Discovery lansează emisiunea locală “Produs în România“

În decembrie, Discovery vine cu o premieră și lansează “Produs în România“, prima emisiune locală din ultimii ani. În fiecare…

2 ore ago

Lidl deschide două noi magazine în decembrie: Arad și Râmnicu Vâlcea

Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea a două noi magazine în comuna Vladimirescu, pe data de 12 decembrie…

2 ore ago

Lacunele de securitate care amenință companiile și organizațiile

HP a publicat un nou raport care evidențiază implicațiile uriașe asupra securității cibernetice ale faptului că dispozitivele nu sunt securizate…

2 ore ago