Interviuri Digital MarComm Marketing

Ștefan Iordache, Publicis: Avem răspunsuri la cele mai grele întrebări ale clienților

15 mai 2020 2 min

Ștefan Iordache, Publicis: Avem răspunsuri la cele mai grele întrebări ale clienților

Reading Time: 2 minute

”Oamenii de marketing zic anecdodic că din totalul bugetului lor de comunicare, jumătate se irosește, dar ei nu știu care e acea jumătate”, spune Ștefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe Romania, la încheierea primelor 18 luni de transformare digitală prin care a trecut grupul, atât la nivel internațional, cât și pe plan local.

Ce le propune grupul clienților  de comunicare în aceste vremuri marcate de incertitudine?

”Răspunsuri concrete la cele mai grele întrebări pe care și le pun dintotdeauna, acum parcă mai acut ca oricând – care este contribuția comunicării la atingerea obiectivelor – atât de vânzări, cât și de brand? Merită să investesc în comunicare? Cât și unde? Noi avem răspunsurile datorită investiției constante în oameni, date și tehnologie”, explică COO-ul Publicis.

Două exemple: Brand Tracker și GlobalWebIndex

Brand Tracker este un produs dezvoltat local pentru măsurarea continuă și analiza datelor privind performanța clienților grupului, dar și competitorilor lor. Permite analiza simultană a peste zece indicatori diferiți de la sute de mărci și integrarea lor cu datele de media și vânzări. Datele sunt raportate lunar și acoperă categorii, precum FMCG (food si non food), telecom, pharma, banking, oil & gas cât și retail.

GlobalWebIndex este cel mai mare studiu continuu din lume despre consumatorul  digital, cu analize foarte amănunțite și extrem de utile în definirea segmentelor țintă și înțelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor în diferite medii digitale, analizând inclusiv rolul și motivațiile pentru folosirea acestora. Publicis Groupe Romania deține în exclusivitate date pentru consumatorii din România.

Un instrument dezvoltat local de echipa de la București: AiQ Portal

AiQ Portal este o platformă web-based de tip business-to-business, disponibilă 24/7. A fost creată special pentru a pune non-stop la dispoziția clienților informațiile importante pentru luarea celor mai bune decizii de business. Clienții care optează pentru acest produs au acces la dashboard-uri interactive și dinamice, analize, rapoarte agregate din peste 150 de studii de piață. Instrumentul se poate personaliza pentru anumiți clienți și aceștia pot monitoriza propriile campanii in real-time, având acces la informații detaliate, la zi, despre campaniile lor (în special cele din mediul digital). Grupul are în dezvoltare module care vor permite, în premieră pe piața locală de comunicare, un management superior al campaniilor și bugetelor.

Soluțiile oferite de grupul Publicis se bazează pe econometrie, identificarea ROI-ul investiției de comunicare în generarea de vânzări sau impactul în indicatorii de brand. Toate entitățile din grup (Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry) pot să le ofere clienților soluții personalizate, data-driven.

“Dacă datele sunt noul aur, clienții grupului Publicis sunt foarte bogați pentru că le oferim acces la date pentru eficientizarea la maximum a investițiilor lor în comunicare”, adaugă Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer și cea care a coordonat proiectul de transformare digitală a grupului Publicis Romania.

Compania are pe plan local peste 400 de specialiști și un portofoliu complet de servicii care acoperă toate nevoile de comunicare ale clienților la ora actuală.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: