Marketing

Ștefan Chirițescu, Kubis: jobul nostru este să facem publicitatea din nou interesantă

Reading Time: 3 minute

A fost client service timp de trei ani. Planner în restul timpului. Stingător de incendii, uneori. Profesor asociat la cele două facultăți de comunicare. Co-proprietar al unui mini-centru cultural dedicat culturii italiene ce poartă numele Pavesiana și implicat în organizarea unei conferințe culturale anuale care îmbină rockul, slow food-ul și viața unei comunități din Merișani. Este nimeni altul decât Ștefan Chirițescu. Pe cartea lui de vizită, a fost scris, pe rând: Vitrina, Friday&Friends, Tempo, BBDO,  Ogilvy și Cohn&Jansen.

De azi, pe cartea lui de vizită scrie Kubis Interactive și se va ocupa de strategie.

Stefan Chirițescu, Head of Strategy, Kubis Interactive

Care este noul tău rol la Kubis?

Vin la Kubis să aduc experiența unui om care a creat branduri, a poziționat branduri, a relansat branduri, a făcut greșeli, a învățat să câștige și să piardă. Rolul meu, ca al oricărui planner, e să inspir clienții, colegii de la creație și de la project management. Dacă nu aduc inspirație înseamnă că nu am făcut bine. Și trebuie să o iau de la zero până iese.              

Ce responsabiltăți vei avea și de ce anume te vei ocupa?

99% să inspir un produs creativ de calitate și 1% altceva. Nu știu încă ce, dar e bine să ai un plan B. Uneori și un plan C.

Lucrezi în publicitate de 16 ani. Unde ai debutat?

Am debutat la Vitrina în Cluj. Mihaela Rus a fost suficient de generoasă să angajeze un băiat care a venit noaptea cu trenul de la București. Cred că a convins-o și faptul că am renunțat la jobul de HR foarte bine plătit pentru jobul de la client service foarte prost plătit.  Au urmat niște ani de Friday&Friends (salut Francis, Ile, Mona), Tempo, deceniul de la BBDO în diverse roluri și apoi două experiențe scurte, dar pline de învățăminte la Ogilvy și Cohn& Jansen.

Ai intrat în această industrie pentru că așa ți-ai dorit sau pentru că pur și simplu s-a întâmplat?  

Mi-am dorit enorm să lucrez în advertising. Se intra foarte greu în industrie în perioada aceea. Am făcut un pas lateral și împreună cu frații Trașă am scos Imagoo, o revistă de cultură și atmosferă publicitară. Așa am ajuns în preajma greilor din publicitate. În plus, masterul lui Dan Petre și întâlnirea cu Mătășel și Iliescu (Dragoș), m-au convins că era ce voiam să fac. Și încă vreau.

Pe scurt, nu a fost un context, a fost multă muncă și un pic de noroc. Eu zic că a meritat.

Cum s-a schimbat, din perspectiva ta, industria românească de marcomm de când ai debutat tu în publicitate și până acum?

S-a cam plictisit industria asta. Și îi plictisește și pe alții. Cred că e jobul nostru să o facem din nou interesantă. Pentru noi înșine, pentru clienți și pentru oamenii care o consumă. Știu că pare ciudată ordinea, dar e cea corectă. Trebuie doar să fim sinceri cu noi când o să ne pese mai mult de cum arată produsul nostru o să avem o industrie mai bună.

Ce ai studiat înainte să intri în publicitate?

Am făcut sociologie și psihologie, plus un master de comunicare și am învățat de la foarte mulți oameni foarte multe lucruri. 

Care este acum relația ta cu acest domeniu? Cum vezi industria din interior față de cum o vedei înainte să ai vreo legătură cu acest domeniu?

Una matură. E ca într-o relație. Dacă vrei să fie bine trebuie să muncești pentru asta. Cu tine însuți cu ceilalți, cu bariere neașteptate și cu iluzia succesului pe care ți-o dă un premiu.

 

 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

PPC anunță EBITDA de 1,35 mld. euro în primele 9 luni din 2024

PPC a avut o performanță solidă și în trimestrul al treilea, continuând tendința pozitivă din cele două trimestre anterioare. În…

6 ore ago

Euforia Retreat & Spa, încasări de peste două milioane de lei în sezonul estival

Euforia Retreat & Spa a înregistrat în lunile de vară un grad de ocupare în medie de 80%, față de…

7 ore ago

Se deschide Ecletico Villa, un nou boutique hotel. Investiție de 2,5 milioane de euro

După o investiție de 2,5 milioane de euro, Ecletico Villa, un boutique hotel de patru stele, se lansează în centrul…

9 ore ago

Edenred și HORA lansează “Țara lui Mai Bine”

Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…

12 ore ago

Mentori către fondatorii de startup-uri: ”Vindeți! Prioritizați veniturile!”

Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…

13 ore ago

Vin drone pentru agricultură și în România. DJI Agriculture va avea distribuitor local

Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…

14 ore ago