Startup-ul Yload.ro a strâns peste 200.000 de euro pe SeedBlink. În ce va investi primul marketplace de transporturi
Reading Time: 2 minuteYload.ro, startup care a creat primul marketplace de transporturi din Europa de Est, a obținut în câteva ore 220.000 de euro din cei 250.000 vizați pe platforma de investiții online SeedBlink. Suma va fi folosită integral pentru dezvoltarea produsului și a afacerii.
Fondatorii platformei lansate în versiune beta în luna aprilie a acestui an cedează 9.09% din capital, la o evaluare pre-money a companiei de două milioane de euro. Ticketul minim de investiție pornește de la 2.500 de euro.
Extindere a finanțării
De asemenea, Yload are opțiunea de extindere a finanțării vizate până la 400.000 de euro.
“De aproximativ 12 ani am realizat că în Europa de Est domeniul transportului de marfuri, atât cel național cât și cel internațional, întâmpină probleme. Acest domeniu nu folosește aproape nicio tehnologie nouă de automatizare a proceselor. Un dispecer care coordonează camioanele spre încărcare folosește telefonul pentru a suna șoferii, iar, din acest motiv, el nu poate coordona mai mult de cinci-șase camioane pe zi. Practic, munca lor de căutare a mărfurilor este cu mult îngreunată, dispecerii trebuie să stea zilnic în fața calculatorului pe o multitudine de siteuri pentru a putea găsi marfa. Iar în momentul în care găsește marfa, există posibilitatea ca aceasta să fie trimisă prin altă platformă deoarece platformele nu sunt conectate. Transportatorii, casele de expediție și expeditorii sunt în căutare de soluții care să îi ajute să fie mai eficienți, să petreacă mai puțin timp făcând aceste procese repetitive. Iar Yload poate fi o astfel de soluție”, a declarat Alexandru Huzău, fondator și CEO Yload.
Un domeniu netehnologizat
Yload, o platformă bazată pe inteligență artificială, a fost fondată de Alexandru Huzău, un specialist cu 13 ani de experiență în IT și marketing online.
Digitalizarea operațiunilor de transport permite transportatorilor individuali sau care operează flote mici să reducă incidentele, să optimizeze costurile și să își gestioneze mai ușor și mai eficient vehiculele, simplificând totodată accesul la rute și comenzi, interacțiunea cu clienții, circuitul documentelor și a plăților. În același timp, beneficiarii au acces la o flotă vastă de transportatori pentru a putea alege serviciile potrivite, urmând să primească informații în timp real despre desfășurarea sau finalizarea transportului. Toate vehiculele din platformă sunt localizate prin sisteme GPS.
Extindere pe piețe externe
În următorul an, Yload vizează o finanțare serie A care să susțină compania pentru extindere în Europa de Est.
“Ne dorim că domeniul transportului să devină unul performant și ne propunem să revoluționăm modul în care funcționează sistemul de transporturi din Europa de Est, prin generarea de plus de valoare atât transportatorilor, cât și beneficiarilor. Planul nostru este ca în următorii doi ani să devenim cel mai mare marketplace pentru transport din Europa de Est. Mai exact, targetam să avem în platformă peste 50.000 de transportatori cu o flotă de aproximativ 400.000 de camioane și dube din România, Ucraina, Bulgaria, Belarus și Republica Moldova”, adaugă Alexandru Huzău.
În primele trei luni de la lansare Yload a atras peste 10.000 de transportatori pe platforma, care operează un număr de aproximativ de peste 45.000 de vehicule.
Echipa de management a Yload este alcătuită din șase manageri care supraveghează fiecare zonă a produsului: tehnologie, transport, antreprenoriat, financiar, managementul juridic și al produselor. De curând, Yload l-a atras ca investitor pe Wolfgang Lehmacherm, fost director al World Economic Forum pentru zona de transporturi și specialist cu peste 30 de ani de experiență în domeniu. Acesta a preluat și funcția de chief strategy officer în cadrul Yload.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz