MarComm Analize Stiri

Starcom România lansează studiul Events Behavior in 2022

3 mai 2022 4 min

Starcom România lansează studiul Events Behavior in 2022

Reading Time: 4 minute

Starcom România lansează studiul Events Behavior in 2022, care analizează preferințele românilor în materie de evenimente și cum diferă acestea în funcție de segmentele de vârstă, dar și cum iau aceștia decizii privind evenimentele la care vor participa, care sunt principalele surse de informare cu privire la evenimente și care sunt cele mai așteptate festivaluri ale anului.

Despre studiul Events Behavior in 2022

,,Chiar și după doi ani de pandemie, în care ne-am confruntat cu restricții și cu teama de COVID-19, evenimentele / activitățile culturale în format fizic au rămas principala formă de socializare și relaxare pentru noi toți. Am observat că pentru cei care au participat la astfel de evenimente în 2021, experiența a fost una plăcută și mult așteptată.

Sigur că a rămas și o urmă de nesiguranță în acest tip de evenimente, însă dorul de a ne distra cu prietenii, de a cunoaște oameni noi, de a ne relaxa și a ieși din contextul zilnic pare să fie mai puternic. Anul 2022 se anunță mai activ decât 2021 în ceea ce privește participarea la evenimentele față în față, iar dintre acestea, cele mai așteptate sunt concertele și spectacolele, târgurile și festivalurile de muzică”, a declarat Andreea Zanfir, Head of Consumer Insights, Starcom România.

Cele mai importante aspecte prezentate pe larg în studiul Events Behavior in 2022

Românii și participarea la evenimente

Conform Events Behavior 2022, majoritatea românilor din zonele urbane participă o dată sau de mai multe ori pe an la evenimente. Persoanele din generațiile tinere (cu vârsta cuprinsă între 18 – 34 de ani) sunt cele care iau parte la evenimente mai des, chiar lunar. Posibilitățile financiare reduse și lipsa timpului reprezintă principalele motive pentru care românii din mediul urban aleg de obicei să nu participe la evenimente / activități culturale.

Percepția evenimentelor în context pandemic

După doi ani de la debutul pandemiei, 8 din 10 utilizatori de internet din zonele urbane (în special tineri din Gen Z) mărturisesc faptul că simt lipsa evenimentelor, la care mergeau cu scopul de a se distra și de a întâlni persoane noi.

Cu toate acestea, românii au în continuare unele rețineri în ceea ce privește mulțimile de oameni și preferă să participe la evenimente organizate în aer liber, unde se simt mai în siguranță. De asemenea, peste jumătate dintre respondenți susțin că au învățat să se adapteze la diversele formate de evenimente apărute ca urmare a distanțării fizice impuse de pandemie.

Participarea la evenimente în anul 2021

În ciuda restricțiilor impuse de autorități, a sfaturilor de distanțare oferite de specialiști și a reținerilor pe care românii le au, peste 6 din 10 utilizatori de internet din zonele urbane (în special din generațiile mai tinere) au luat parte la evenimente anul trecut. În medie, aceștia au participat la câte trei evenimente în 2021.

Tipuri de evenimente preferate în 2021

Cele mai populare evenimente de anul trecut, în special în rândul persoanelor din segmente de vârstă mai mature (45+ ani), au fost târgurile, festivalurile și expozițiile cu vânzare de produse (ex: alimente, articole vestimentare, cărți).

Jumătate dintre respondenți, cu precădere cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani, au participat în mai mare măsură la concerte și spectacole în 2021, în timp ce tinerii din categoria Millennials (25 – 35 de ani) au preferat festivalurile de film și de artă, iar cei din Gen Z (18 – 24 de ani) au fost prezenți în număr mai mare la festivaluri de muzică.

Evenimente planificate pentru 2022 și comportamentul românilor

Conform studiului, 9 din 10 români, utilizatori de internet din zonele urbane, plănuiesc să participe la cel puțin un eveniment anul acesta. Dintre respondenți, cei mai nerăbdători în acest sens sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 25 – 34 de ani. În plus, românii plănuiesc să meargă în 2022, în medie, la 5 evenimente, observându-se o creștere a interesului pentru acestea și în rândul segmentelor de vârstă mai mature (45 – 54 de ani).

Printre principalele evenimente plănuite pentru anul acesta se numără concertele și spectacolele, târgurile (în special cele de Crăciun, modă și alimente), dar și festivalurile de muzică, acestea din urmă fiind în topul preferințelor tinerilor.

În ceea ce privește persoanele care nu au inclus în planurile lor din acest an evenimente (reprezentând 14% dintre respondenți), nesiguranța financiară și creșterea prețurilor sunt principalele motive pentru acest lucru.

Decizii și surse de informare

Pentru 6 din 10 români din zonele urbane, decizia de a participa la un eveniment este mai mult spontană, fiind luată, în general, în aceeași săptămână în care are loc evenimentul sau, cel mult, cu o lună înainte. O posibilă explicație pentru acest lucru poate fi contextul neobișnuit pe care îl traversăm, majoritatea oamenilor evitând planurile pe termen lung.

În ceea ce privește principalele surse de informare, românii din zonele urbane află despre evenimente în special de la televiziune și din discuțiile cu prietenii și cunoscuții, dar și din website-uri de evenimente și social media. În timp ce pentru segmentele de vârstă peste 45 de ani, principala sursă de informare rămâne televizorul, pentru Gen Z și Millennials contează mai mult postările din social media și conturile de social media ale artiștilor locali preferați.

Evenimentele anunțate la radio și prin intermediul afișelor și reclamelor stradale sunt observate mai mult de persoanele cu vârsta între 35 – 44 de ani.

Cele mai așteptate festivaluri în 2022

6 din 10 români, utilizatori de internet din mediul urban, se așteaptă să se relaxeze și să trăiască momentul în timpul festivalurilor planificate pentru acest an. În timp ce Gen Z (18 – 24 de ani) abia așteaptă să se distreze, să își facă noi prieteni și să participe la activități organizate de brand-uri în cadrul festivalurilor, Millennials speră să găsească locurile cele mai instagramabile și să interacționeze cu influencerii și celebritățile pe care le admiră.

Persoanele din segmentele de vârstă mai mature preferă, în schimb, relaxarea și răsfățul culinar.

Brandurile și evenimentele

Implicarea brandurilor în evenimente și activități culturale are ca efect stârnirea curiozității și activarea indicatorului de luare in considerare, în special în rândul segmentelor de public mature, cu vârsta peste 45 de ani.

Pe de altă parte, pentru cei din Gen Z (18-24 de ani) contează mai mult să își facă fotografii cu brandurile, în timp ce pentru segmentul de vârstă 25-44 de ani, acest tip de activitate de brand contribuie la construirea și menținerea loialității.

Studiul Events Behavior in 2022 a fost realizat online, pe un eșantion format din 903 persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet din mediul urban. Dintre aceștia, 802 respondenți au declarat că participă de obicei la evenimente / activități culturale. Colectarea datelor a avut loc în perioada 14 – 18 aprilie 2022.

Studiul Events Behavior in 2022 este un demers Starcom care face parte din seria HumanGraphExperience. Varianta extinsă sau informații suplimentare pot fi solicitate la adresa de e-mail consumer@starcomww.com.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: