Ce au în comun Michelle Obama, Beyoncé, Rihanna și Jennifer Lopez? În afară de faimă și bani, toate aceste vedete poartă bijuterii din colecțiile Pheres, un brand renumit în Asia, clădit cu migală de Narcisa Pheres, o româncă stabilită în Japonia de mai bine de două decenii.
Pe Narcisa Pheres am întâlnit-o la Two Rooms Grill, un local șic, care oferă o priveliște încântătoare spre elegantul cartier Omotesando din Tokyo. Tocmai revenise de scurtă vreme din orășelul italian Vicenza, unde avusese loc cel mai mare târg european dedicat artei și industriei bijuteriei, VicenzaOro. Nu am putut să nu o întreb, înainte de interviul propriu-zis, cum se simte după un zbor atât de lung, mai ales că eu am resimțit efectele unui drum de mai bine de 12 ore aproape o săptămână întreagă cât am stat în Tokyo. Mi-a mărturisit că este obișnuită cu călătoriile, mai ales că actualmente locuiește la Hong Kong și Tokyo, iar zborurile către Los Angeles, Italia, Dubai și alte țări ce găzduiesc târguri de bijuterii, evenimente de modă ori conferințe despre artă ocupă un loc semnificativ în programul antreprenoarei cu origini române. “De obicei programul nostru este extrem de ocupat, în fiecare săptămână trebuie să zbor pe undeva”, îmi spune Narcisa Pheres, fondatoarea brandului Pheres, o companie care produce bijuterii, dar și piese vestimentare pentru bărbați, în regim su misura.
“Mi-e greu să explic ce se va întâmpla peste un an, dar știu că vom avea un show pe undeva prin lume. Acum începem să fim contactați de foarte multe companii care sunt interesate să facă show-uri împreună cu noi, bănci private care vor să fie gazdele evenimentelor noastre, unde să își invite clienții”, povestește Narcisa Pheres.
Doar în agenda pentru următoarele luni antreprenoarea din România are notate lansarea unei noi colecții Pheres la Dubai Luxury Show și o serie de colaborări cu câteva branduri europene, la finalul cărora va avea loc lansarea unei noi colecții din produse de piele, toate fabricate în Italia. În plus, Pheres lucrează la o colecție de poșete cu hardware placat în aur, la o colecție de accesorii, brățări lucrate în metal, piele exotică și diamante, precum și la o colecție de pielărie, ce va consta în pantofi și sandale cu diamante. După evenimentul din Orientul Mijlociu, pe Narcisa Pheres o veți putea întâlni în următoarea perioadă de timp în India ori la lansarea unei noi colecții, cu care plănuiește să participe la Vegas Couture din vara acestui an.
Când are timp pentru toate acestea? O zi obișnuită de muncă din viața româncei stabilite la Hong Kong începe dimineața foarte devreme, cu o cafea – sau chiar cu trei, câteodată când este obosită de pe drum și încearcă să o încheie și să petreacă timp cu familia după orele 22. “Încerc să îmi păstrez măcar o oră pe zi pentru desenat, deși recunosc că am ajuns la momentul în care am foarte puțin timp și nu mai sunt în stare să creez noi modele atât de mult cum aș vrea”, adaugă Narcisa Pheres. ”Și acum eu fac desenul la bijuterii de mână și apoi îl dau mai departe în lucru echipei cu care lucrez, să îmi facă detaliul tehnic al desenului”, îmi mai spune fondatoarea Pheres.
Antreprenoriat la patru ace
Narcisa Pheres este în Japonia de aproape două decenii, iar primii pași în carieră i-a făcut în anii 2000, ca trader, pe când lucra cu piese de colecție ce mergeau la licitații sau erau cumpărate la licitații de clienții japonezi. A fost în contact cu arta, cu multe bijuterii antice, cu vinuri de colecție, iar acestea au purtat-o adesea în călătorii spre Paris, Londra, New York ori Australia. Toate aceste experiențe au adus-o pe tânăra din România în contact cu multă lume importantă din toate colțurile lumii, i-au deschis orizontul și i-au dat ideea de a pune bazele Pheres. “Am iubit arta dintotdeauna. Mi se pare că orice om trebuie să aibă o înclinație culturală. Nu poți să trăiești fără artă, fără frumos. E în noi, nu putem să o negăm. Este o trăire, e parte din mine, nu știu la alți oameni cum este, dar eu nu aș putea trăi fără frumos, fără estetic, fără a citi o carte, fără a mă uita la un film”, spune Narcisa Pheres.
Antreprenoarea a continuat studiile de design și s-a mutat în Italia, unde a absolvit Istituto di Moda Burgo din Milano, și mai târziu în Londra, unde a terminat University of Arts, cu specializarea Fashion Marketing. Fiind influențată de cele două capitale ale modei masculine din Bătrânul Continent, Londra și Milano, Narcisa Pheres a decis să cucerească o altă nișă din piața luxului, cea a vestimentației exclusiviste masculine. Ca designer, a fost atrasă de provocarea de a vedea cum poate o femeie să creeze haine pentru bărbați, mai ales că în vestimentația masculină stilul era minimalist și nu lăsa loc de prea multă creativitate. Pheres a devenit în scurt timp un brand apreciat în vestimentația masculină, cunoscut în special pentru creații care combină foarte bine stilul italian cu cel britanic, o combinație care a devenit un trend uriaș în ultimii trei – patru ani, marea majoritate a costumelor italiene fiind realizate cu materiale și după modele britanice.
Nici divizia de bijuterii nu s-a lăsat mai prejos și a urmat încet-încet un trend ascendent, iar în ultimii trei ani a explodat de-a dreptul. Motivul? Expunerea de pe covorul roșu la Premiile Oscar. Pentru bijuteriile Pheres au urmat apoi apariții constante la premiile Oscar, Emmy, la Globurile de Aur, au fost purtate de Beyoncé, Rihanna, Jennifer Lopez și de eleganta fostă primă doamnă a SUA Michelle Obama. Rețeta succesului? Multă motivație și multă muncă.
“Toată lumea are impresia că succesul este ba noroc, ba altceva. Nu! Este multă muncă și extrem de multă motivație ca atunci când lucrurile nu merg bine să te poți ridica de jos și să poți să mergi mai departe, să nu renunți. În momentul în care crezi în tine, ai un vis și știi ce vrei să faci, fii sigur că nu te oprește nimeni. Dar trebuie să ai o viziune foarte, foarte clară. Asta nu înțeleg foarte mulți oameni de afaceri. Se apucă de un proiect, se apucă de altul. Nu, concentrează-te pe unul singur și fă-l cum trebuie”, spune Narcisa Pheres.
Chiar dacă mulți consideră că ar face față cu brio unui job care să le permită să călătorească atât de mult și care le oferă satisfacția că propriile creații ajung de pe planșa de desen direct în posesia unor vedete de talie internațională, realitatea este mult mai dificilă, iar provocările se țin lanț încă de la primii pași ai businessului și chiar continuă odată cu maturizarea acestuia. A fi femeie, a fi tânără și a începe un business în Japonia este în sine o provocare, care, alături de învățarea limbii japoneze, a fost principala dificultate cu care s-a confruntat antreprenoarea la început de drum, mai ales că, în urmă cu două decenii, fără limba japoneză nu se deschidea absolut nicio ușă.
“Cred că acum cea mai mare provocare este că lumea a devenit atât de globală, brandurile se mișcă atât de repede dintr-o parte în alta și totul este pe fast forward”, spune Narcisa Pheres. O altă provocare ar fi că fiecare piață este diferită, deși avem impresia că trăim într-o societate unde totul este uniform. “Dacă ne uităm în jur, vom vedea că trendul de bijuterii în Japonia este total diferit. Japonia este o piață diferită față de restul lumii, iar eu, fiind între Japonia și Hong Kong și având piață principală SUA, trebuie să creez tot timpul ceva universal frumos. Cred că acesta e cel mai mare challenge, pentru că nu vrem să fim un brand comercial, încercăm să ne păstrăm unicitatea, să ascultăm și de dorințele pieței”, arată Narcisa Pheres.
Golin România a obținut 11 premii din 16 nominalizări la ediția din acest an a Romanian PR Award: 3 Golden…
Asociația pastel, dedicată misiunii #NicioLunăFărăOFaptăBună, anunță lansarea proiectului PractiLand, o inițiativă susţinută de Kaufland România, menită să transforme educația practică…
Au lansat pe piață proiecte inovatoare precum Yarooms, ialoc sau jobful, pentru care au obținut finanțări de peste 4,5 milioane…
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…