Interviuri

Sponsorizarea de către companii a tinerilor artiști talentați,o investiție pe toate planurile

Reading Time: 6 minute

Reprezentanți diplomatici, personalități de cultură și lideri din mediul de afaceri, donatori și sponsori ai Fundației Regale Margareta a României își dau întâlnire la Ateneul Român pentru a sprijini tineri artiști cu posibilități financiare limitate să-și urmeze talentul, primind la schimb un regal muzical și o dovadă incontestabilă a faptului că susținerea lor contează. Totul se întâmplă cu ocazia unui spectacol-eveniment dedicat strângerii de fonduri pentru programul „Tinere Talente”. Concertul Regal caritabil, aflat la cea de-a 13-a ediție, va avea loc pe 25 octombrie, la Ateneul Român, în prezența Familiei Regale a României.

Înaintea acestui eveniment devenit reper cultural, dar și unul care arată modul în care companiile pot susține dezvoltarea tinerilor talentați, revista Biz a stat de vorbă Ioana Petrea, director Fundraising & Comunicare al Fundației Regale Margareta a României.

Ce pondere a avut până în prezent implicarea companiilor în susținerea programului Tinere Talente, raportat la totalul fondurilor strânse?

Noi spunem că proiectul Tinere Talente este o investiție în viitorul cultural al României, dar și o investiție de suflet în visele tinerilor, ajutându-i să se dezvolte și să își împlinească potențialul. Programul național Tinere Talente este susținut în proporție de 90% prin sponsorizări din partea companiilor care aleg să aloce resurse generoase, fie din dragoste pentru artă, sau animate de dorința de a contribui la o nouă generație de tineri valoroși, ori pentru că sunt interesate să se implice în proiecte de educație, culturale sau sociale.

Cu o imensă pasiune din partea echipei noastre, cu susținere o financiară constantă din partea companiilor și cu rezultatele bursierilor, artiști talentați reușesc să se afirme, programul Tinere Talente a devenit Cel Mai Bun Proiect de Artă și Cultură din România, fiind laureat la Gala Societății Civile din 2013, 2015, 2017 și 2022.

Sunt și donatori care se implică în sprijinirea burselor Tinere Talente, prin donații cu ocazia Concertului Regal caritabil sau prin donație lunară de 4 Euro prin SMS cu textul ARTĂ la 8864.

Fiecare contribuție este importantă și le suntem recunoscători.

Care este valoarea totală a fondurilor generate prin sponsorizările venite de la companii?

De mulți ani, programul Tinere Talente a devenit o construcție solidă, cu un aport complex în viața bursierilor și cu o abordare holistică. Vorbim de trei componente pe care le oferim artiștilor – burse pentru dezvoltarea lor artistică în domeniul muzicii clasice și artelor vizuale, sesiuni de mentorat cu implicarea unor personalități relevante, dar și acțiuni de promovare a artei lor către public. Această rețetă de succes necesită anual fonduri între 150.000 – 200.000 Euro, pentru susținerea unui număr de 30 de bursieri.

Talentul nu este întotdeauna suficient pentru a avea succes în lumea artistică. Studiul, îndrumarea unor oameni de specialitate, precum și sprijinul financiar sunt elemente necesare în devenirea unui muzician sau artist vizual. Cu toții știm că performanța, pe lângă efort și sacrificiu,  implică multe alte resurse, pe care unele familii nu le au.

Noi vrem să creăm șanse egale pentru  tineri talentați ce provin din familii cu venituri mici, oferindu-le toate aceste resurse. Le oferim nu doar sprijin material necesar în achiziționarea de materiale și instrumente de creație, dar și multe oportunități de învățare, de a participa la masterclass-urile, de a cunoaște oameni din domeniul lor, de a își exprima arta și talentul.

De la începutul proiectului și până astăzi, aproape 400 de burse au fost oferite tinerilor care studiază în licee și universități din România, pentru a-i ajuta să depășească limita financiară și să continue dezvoltarea lor artistică.

În afară de sponsorizare în sine, în ce moduri s-au mai implicat, concret, companiile?

Pentru ca proiectul să ofere tinerilor tot acest sprijin complex, esențial este sprijinul financiar, bineînțeles. Însă programul Tinere Talente a fost susținut de-a lungul timpului de companii care au găsit moduri creative de implicare. Sunt parteneri care oferă promovare bursierilor în cadrul evenimentelor organizate pentru parteneri, cum ar fi Gala Vodafone România sau Gala Kultho.

Easy Print Services, de exemplu, produce toate materialele de comunicare tipărite ale proiectului Tinere Talente, broșuri de prezentare a artiștilor sau afișe pentru recitaluri și expoziții. Casa Siqua oferă cazare tuturor bursierilor noștri din alte orașe, atunci când participă la diverse manifestări culturale în București. Qzine Catering este un furnizor care contribuie cu servicii în cadrul evenimentelor importante pe care le organizăm, precum Gala Tinere Talente.

Sunt lideri din companii care au vrut să se implice personal prin competențele lor, precum Dimitris Raptis – CEO Globalworth – ca membru în juriul de selecție sau Adina Ionescu, ca mentor pentru personal branding. Deci, iată că există o multitudine de modalități în care o companie poate contribui, indiferent de cifra de afaceri, atunci când își dorește să susțină acest proiect.

Ioana Petrea, director Fundraising & Comunicare al Fundației Regale Margareta a României, la ediția aniversară din 2018

Ce au de câștigat companiile din implicarea în susținerea programului Tinere Talente?

În primul rând, companiile au oportunitatea de a folosi 20% din impozit datorat statului pentru o cauză în care cred și care aduce beneficii societății noastre, în cazul nostru pentru a susține valorile românești și bursele Tinere Talente. Facilitatea fiscală este valabilă atât pentru impozitul anual pe profit, cât și pentru impozitul trimestrial pe venit.

În al doilea rând, avem parteneri corporate care se mândresc cu bursierii pe care îi susțin, pentru că talentul artistic oferă avantajul de a putea fi etalat în cel mai elegant și inspirațional mod cu putință. Nu sunt puține companii care au ales să împărtășească bucuria acestui proiect cu stakeholderii – au găzduit expoziții de artă vizuală în recepția clădirii, au invitat tinerii muzicienii să susțină recitaluri în cadrul evenimentelor pentru clienți sau parteneri, au adus arta în viața cotidiană a angajaților înfrumusețând spațiul de lucru cu picturi murale de mari dimensiuni, chiar au implicat echipa în proiecte muzicale alături de bursieri.

Aș menționa ca un beneficiu și asocierea imaginii companiei sponsor cu un program educațional elitist al Fundației Regale Margareta a României. Campaniile, acțiunile și evenimentele în care sunt implicați bursierii Tinere Talente sunt vizibile unei audiențe de aprox. 10 milioane persoane anual, li cumulează media value de peste 300.000 Euro, pentru că sunt promovate la tv, la radio sau online, prin parteneriate media. Avem mereu grijă să menționăm companiile care ne susțin, cu orice ocazie.

Aveți printre sponsori și companii care s-au implicat pe termen lung? Care a fost feedback-ul lor legat de program, ce i-a convins să rămână alături?

Programul Tinere Talente s-a putut dezvolta și consolida doar alături de parteneri care și-au asumat această misiune alături de noi, făcând o investiție constantă și consistentă alături de Fundația Regală Margareta a României. Cea mai importantă contribuție au avut-o sponsorii care ne-au însoțit mai mulți ani la rând în această călătorie provocatoare. În fiecare an, noi acordăm un număr de burse corespunzător fondurilor primite. Pentru bursele Tinere Talente aș spune că implicarea din partea Kaufland România a fost determinantă, dar aș menționa și alți parteneri valoroși din anii precedenți precum BRD Groupe, Kultho – B&B Collection, Fundația Vodafone România sau Grupul Renault.

Partenerul nostru Kaufland România este alături de bursierii Tinere Talente încă de la prima ediție, din 2009, iar valoarea totală a sponsorizării acordate acestui program se apropie de 400.000 Euro. Educația, cultura și socialul sunt parte dintre pilonii de dezvoltare comunitară ai companiei, iar proiectul nostru este la zona de interferență între acestea.

Am apreciat enorm faptul că în perioada pandemiei, când proiectul Tinere Talente a fost oarecum mai puțin vizibil, compania Kaufland și-a continuat sprijinul, cu multă încredere și aceeași generozitate. Echipa lor este una dintre acelea care susțin cu inima proiectele în care se implică și vor să ofere bucuria implicării și angajaților, astfel că aceștia fac mereu parte din public la Concertul Regal caritabil.

Motivația de a investi mai mult și pe termen lung vine atunci când vedem acești tineri evoluând, atunci când interacționăm cu arta creată de acești tineri, când îi admirăm pe scenă sau în expoziții, când avem satisfacția unor rezultate naționale sau internaționale care ne fac mândri că suntem parte din acest succes. Iar sponsorii noștri sunt martori la toate aceste experiențe.

Ce trebuie să facă o companie pentru a deveni sponsor al programului Tinere Talente?

A deveni Sponsor al proiectului Tinere Talente necesită un singur pas – de la dorință la acțiune – semnarea unui contract de sponsorizare până la finalul anului, pentru ediția 2023. O companie trebuie să înțeleagă încă de la început complexitatea sprijinului oferit bursierilor, pentru a nu limita sponsorizarea oferită la suma unei burse anuale (2000 Euro). Este nevoie de fonduri pentru ca acest minunat proiect, i-aș spune chiar proiect de țară, să continue spre beneficiul noii generații de artiști ai României.

De ce are România nevoie de artă și cultură?

Să ne imaginăm pentru o clipă cum ar arăta lumea noastră fără culoare, fără muzică, fără frumos… România are nevoie de artă, de valori, de tineri care să ne inspire, de speranță pentru viitor. Acest crez este împărtășit de companii din domenii foarte diverse, dar care prin spiritul lor sunt mult orientate spre oameni și preocupate de idealuri înalte. Doar împreună putem crea o Românie frumoasă pentru noi toți!

Toader Păun

Recent Posts

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

9 minute ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

27 de minute ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

o oră ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

o oră ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

o oră ago

Carrefour România a finalizat transformarea celui de-al treilea hipermarket Cora din București – magazinul Pantelimon

Carrefour România a finalizat remodelarea hipermarketului Pantelimon, din Șos. Vergului 20, din cadrul Centrului Comercial Esplanada, București, ca urmare a…

2 ore ago