Companii Interviuri

Spectacol sub semnul tehnologiei

31 mart. 2016 4 min

Spectacol sub semnul tehnologiei

Reading Time: 4 minute

andrei popeaNoile tehnologii schimba strategiile de marketing ale companiilor si duc industria de evenimente si spectacole intr-o noua dimensiune. Dar tehnologia in sine nu garanteaza si succesul. 

Creativitatea este esentiala, sa nu uitam insa ca si creativitatea poate fi stimulata uneori chiar de tehnologie cand vorbim de evenimente, spune Andrei Popea, director general al Five’s.

Ce a insemnat 2015 pentru industrie si cu ce rezultate a incheiat Five’s anul trecut?

Piata productiei de evenimente a inregistrat cresteri constante in 2015 si a venit cu multiple provocari, respectiv evenimente mai complexe, strategice, din punctul de vedere al promovarii si vizibilitatii clientului, care au atras dupa sine si imbunatatiri ale serviciilor livrate de prestatorii de servicii din aceasta industrie. Din perspectiva Five’s, putem spune ca lucrurile au evoluat mult, astfel incat evenimentul in sine este tratat ca un proiect care incepe cu mult inaintea desfasurarii evenimentului si se termina cu mult dupa finalizarea acestuia. Veniturile companiei Five’s au crescut in 2015 cu 10 procente fata de anul anterior. Rezultatele obtinute de companie, ca si trendul ascendent al cifrei de afaceri au fost influentate de evolutiile pozitive din anumite industrii, dar si de interesul companiilor fata de modul in care se realizeaza comunicarea si promovarea proiectelor pe care le deruleaza. Comunicarea prin intermediul unui eveniment, daca este realizata bine, are rezultate excelente in asimilarea mesajului transmis sau in sensul atingerii obiectivului propus.

Ati participat la unul dintre cele mai mari targuri europene ale industriei de echipamente, la Amsterdam. Care sunt cele mai noi tendinte in domeniu?

Am participat la ISE – Integrated Systems Europe, cea mai mare expozitie audio/video si sisteme integrate, unde am resimtit o puternica tendinta in dezvoltarea solutiilor video. Au fost prezente ecrane LED cu rezolutii impresionante, de o calitate superioara. Desigur, am vazut si mult ravnita tehnologie OLED, elemente notabile ale acestor ecrane fiind flexibilitatea si transparenta. Ecranele transparente reprezinta un trend. De exemplu, apar frigidere comerciale cu folia OLED transparenta lipita pe usa, pe care se pot urmari reclame sau alte informatii, dar in acelasi timp se vad si produsele din interior. Tehnologia a evoluat foarte mult si deja totul, orice eveniment, orice vitrina de magazin, orice prezentare de produs, este sustinut de o componenta video. Fie ca este o simpla inlantuire de imagini pe un film standard, fie ca este vorba de realitate augmentata sau de proiectii interactive, totul contine o dezvaluire video. In acest context si organizatiile si-au regandit strategiile de marketing si de comunicare traditionale cu cele bazate pe noile tehnologii. De asemenea, clientii nostri au inceput sa utilizeze din ce in ce mai mult video pentru a prezenta serviciile consumatorilor, componenta vizuala jucand un rol esential in asigurarea succesului unui proiect.

“Tehnologia a evoluat foarte mult si deja totul – orice eveniment, orice vitrina de magazin, orice prezentare de produs – este sustinut de o componenta video”

Este piata locala pregatita pentru noile tehnologii?

Exista o apetenta a companiilor in aceasta directie. Piata locala este pregatita in sensul in care isi doreste aceste tehnologii, le cunoaste datorita modalitatilor foarte rapide de comunicare (YouTube, Facebook etc.), dar, din pacate, inca se lucreaza la implementare. Spun din pacate, deoarece continua o tendinta inceputa in perioada de criza, de a copia cu costuri minime ceea ce deja este inventat. Inca se incearca obtinerea de rezultate maxime cu investitii minime, si ma refer aici si la investitiile in produse, cat si in pregatirea oamenilor. Pe de alta parte, a investi in tehnologie, a plati pentru un serviciu care utilizeaza tehnologie de ultima ora, este un punct-cheie care ajuta la dezvoltarea companiei. Companiile care dezvolta si lanseaza noi produse isi asuma si riscuri, pentru ca trebuie sa creeze, sa genereze noi nevoi, tehnologia devine astfel un instrument prin care compania sa poata ajunge la obiectivul strategic asumat. Iar principalul avantaj pe care utilizarea tehnologiei il aduce este recunoasterea din partea celorlalte companii competitoare.

Cat contribuie creativitatea la reu­sita unui eveniment si cat noile tehnologii?

Creativitatea este esentiala, sa nu uitam insa ca si creativitatea poate fi stimulata uneori chiar de tehnologie cand vorbim de evenimente. Intr-un eveniment, pentru a fi atinse obiectivele propuse, e important sa coexiste cele doua componente: creativitatea si tehnologia. Provocarea este data de felul in care reusim sa le armonizam. Dificultatea consta in a identifica zonele in care clientul are nevoie de solutii noi si creative, succesul evenimentului reprezentand atat reu­sita clientului, cat si a noastra. As tinde sa spun 70% creativitate si 30% tehnologie, creativitatea fiind cel mai greu de reprodus, aceasta se masoara prin rezultatele si impactul evenimentului implementat. Creativitatea va ramane, dupa parerea mea, pe locul 1 intotdeauna, doar ca vor fi din ce in ce mai putini cei care o vor putea intelege. Nu vreau sa creez acum un val de critici, dar ne lovim din ce in ce mai mult de “creativi” care ne trimit link-uri de pe YouTube intreband daca putem face si noi asa. Evident ca, daca ceva este realizat, deja se poate clona, dar nu asta intelegem noi prin creativitate.

Cum vedeti evolutia pietei de evenimente pentru 2016? Care vor fi provocarile anului?

In 2016 ne asteptam la o evolutie a pietei de evenimente in sensul oferirii de servicii mai bune si complete, adica insotite de servicii aditionale complementare. Industria de evenimente probabil se va consolida si in Romania, sunt mult prea multi jucatori in aceasta piata si prea putini specializati in adevaratul sens. Consolidarea pietei va fi data de nevoile si exigentele clientilor de la acest moment, de investitiile pe care le vor derula principalii jucatori din domeniu, dar si de calitatea unui serviciu de relatii cu clientii. Pentru noi, provocarea anului 2016 va fi sa propunem un nou standard in realizarea evenimentelor in Romania, sa comunicam importanta acestor repere, astfel incat sa contribuim la cresterea calitatii serviciilor oferite pe piata locala.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: