Spectacol pe Transfăgărășan. Echipa Redbull Skydrive Team a zburat fără motor de propulsie
Reading Time: 4 minuteÎn această săptămână s-a redeschis oficial circulația rutieră pe Transfăgărășan, eveniment de referință pentru turismul local și pentru experiența auto de care turiștii străini se pot bucura în România.
Evenimentul a fost marcat în acest an de un spectacol incredibil pe cerul Transfăgărășanului, dezvoltat de către sportivii Red Bull Skydive Team: primul zbor de-a lungul Transfăgărășanului, la o viteză de 220 km/h, într-un costum fără motor de propulsie!
„Zborul acesta reprezintă un proiect special pentru noi, o realizare unică. E o onoare și un privilegiu să zburăm deasupra Transfăgărășanului”, a spus Max Manow, sportiv Red Bull Skydive Team.
Zbor spectaculos peste Transfăgărășan
După ce s-au lansat de pe linia crestei Vârfului Capra – Șaua Doamnei, ajungând de la 0 la 100km/h în numai 4 secunde, sportivii echipei Red Bull Skydive au sfidat limitele aerodinamicii, realizând trei tipuri de zbor fără propulsie mecanică:
- Zbor în formație de-a lungul serpentinelor din Transfăgărășan
- Zbor de proximitate, razant crestei muntoase Netedu
- Zbor acrobatic în formație, realizat cu ajutorul parașutelor
Acest tip de zbor a fost primul făcut peste serpentinele amețitoare ale Transfăgărășanului, unde doar experiența miilor de salturi ale sportivilor au putut ține sub control, la coborâre de peste 4.000 de metri, costumele nepropulsate mecanic.
Într-un astfel de sport nu există loc pentru erori
Condițiile meteo foarte dificile de deasupra Munților Făgăraș au schimbat radical strategia inițială de zbor cu care cei 3 sportivi au aterizat în România. Din cauza zonei montane înalte și a instabilității meteorologice, planul a trebuit schimbat în aer, chiar înainte de lansarea din elicopter.
„A fost o provocare să poți integra un astfel de zbor într-un mediu montan”, a spus și Alina Sime, consilier de pregătire și siguranță a zborului, co-fondatorul companiei TNT Brothers.
Flexibilitatea și deciziile rapide ale întregului echipaj au contat enorm în reușita celor 6 zboruri programate.
„Când ai de-a face cu aceste condiții meteo care se schimbă de la minut la minut, trebuie să te adaptezi. În mod normal, din momentul în care decolăm de la sol și până ajungem înapoi pe pământ trec aproximativ 8 minute, însă acum a trebuit să găsim fereastra optimă pentru fiecare salt”, a explicat Marco Waltenspiel, sportiv Red Bull Skydive Team.
Cu peste 10 ani de experiență fiecare în parașutism, B.A.S.E. Jumping sau Wingsuit Flying, Max Manow, Marco Waltenspiel și Marco Fürst zboară împreună de peste șapte ani. Pe lângă experiența pe care fiecare dintre ei o are pe cont propriu, timpul petrecut în echipa Red Bull Skydive i-a ajutat să-și sudeze încrederea unul în celălalt atât nivel profesional, cât și uman.
„Faptul că suntem o echipă ajută enorm în acest sport. Eu mă gândesc foarte bine înainte să sar cu o persoană nouă, aleg cu mare grijă cu cine fac asta”, spune Max Manow.
„Știi cu adevărat o persoană doar atunci când treceți prin tot felul de experiențe împreună și, mai ales, prin momente extreme. Atunci vezi cum reacționează cel de lângă tine și-ți dai seama ce-i poartă de fapt pielea”, e de părere Marco Waltenspiel.
Oamenii nu sunt construiți să zboare, dar cu ajutorul wingsuit – un costum aerodinamic care se umflă pe măsură ce altitudinea scade – putem face imposibilul posibil. Cu suficientă experiență, cei care fac wingsuit flying pot zbura chiar dincolo de zgârie-nori, între stânci înguste sau chiar să aterizeze într-un avion aflat în mișcare.
Transfăgărășanul, cea mai spectaculoasă șosea din România
Cu o lungime totală de 151 km, Transfăgărășanul traversează cei mai înalți munți din țară, Făgăraș, și leagă Muntenia de Transilvania. Cel mai înalt punct al acestui drum ajunge la altitudinea de 2042m, în apropiere de lacul Bâlea. Din cauza asta, zona montană înaltă este închisă circulației rutiere pe timp de iarnă, iar în jurul lacului Bâlea se poate ajunge doar cu telecabina, de la cabana Bâlea Cascadă care funcționează pe tot parcursul anului.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz