Antreprenori

Spectacol de business la Imperiul Leilor

29 mart. 2022 6 min

Spectacol de business la Imperiul Leilor

Reading Time: 6 minute

Imperiul Leilor este show-ul care a schimbat viața a zeci de antreprenori și a inspirat milioane de români să descopere lumea fascinantă a businessului. După investiții de 15 milioane de euro în afacerile descoperite în platou în primele două sezoane, Imperiul Leilor a pornit la drum la PRO TV într-un nou sezon cu cinci investitori de top, pregătiți să finanțeze cele mai bune idei.

Pentru orice antreprenor la început de drum, Imperiul Leilor este show-ul de ­televiziune care oferă o șansă unică în viață: să-și vadă afacerea finanțată de unul dintre cei mai mari oameni de business din România. Iar pentru cei cinci lei, este șansa de a descoperi noi parteneri de business și idei originale care merită atenția și investiția lor. Show-ul PRO TV se află deja la al treilea sezon și continuă să ­inspire și să dea speranță tinerilor care vor să-și construiască o afacere solidă. Deja, în primele două sezoane, în timpul emisiunii, leii au bătut palma pentru investiții de ­peste 15 milioane de euro în afacerile pe care le-au descoperit în platou.

Leii sezonului 3

Imperiul Leilor

Cei mai de succes lideri de business din România intră în Imperiul Leilor pentru a inspira și susține, din nou, idei și businessuri care au nevoie de finanțare. Au fler, experiență, răbdare și mulți bani de investit, însă doar în afacerea potrivită.

În acest sezon, Dan Șucu, dr. Wargha Enayati, Cristina Bâtlan, Sebastian Dobrincu și Dragoș Petrescu caută afaceri mai ­puternice, mai inovatoare, care pot avea un impact important în societate, pentru a sublinia încă o dată cât de important este spiritul antreprenorial.

Cu ce gânduri au pornit la drum în noul sezon? „Vin (la Imperiul Leilor) cu speranța că cei care se uită la această emisiune se vor gândi să pornească o afacere și vor avea mai multă încredere să o facă. Cu cât mai mulți tineri pornesc o afacere nouă și cu cât mai mulți reușesc în businessurile lor, cu atât ne va fi mai bine tuturor”, spune Dan Șucu, fondatorul Mobexpert, unul dintre leii „veterani” ai emisiunii.

De asemenea, leii vor să vadă cum se pre­zintă noua generație de antreprenori, tinerii care au pornit deja să schimbe lumea de business. Iar aceștia vor avea în fața lor, printre potențialii investitori, chiar pe unul dintre ei, Sebastian Dobrincu, tânărul care a cucerit Silicon Valley cu ideile sale inovatoare din zona de digital marketing. „Acum 10 ani, deși nici nu eram în liceu, tot ce îmi doream era să fac programare, să fac ceea ce-mi place, să fac din drag și pe principiul ăsta m-am ghidat toată viața”, spune cel care a fost numit „Cel mai tânăr milionar din Silicon Valley”.

Unul dintre leii noi ai acestei ediții este un experimentat om de business, cu o experiență de business care depășește 25 de ani – dr. Wargha Enayati, fondatorul Rețelei Private Regina Maria, dar și al Enayati Medical City, primul oraș medical din România. „Eu am încercat mai multe businessuri începând cu anii ’90, de la imobiliare până la a face o fabrică de producție de marmură. În unele am eșuat, în altele nu, dar fiecare perioadă are provocarea ei.”

Aleși dintre mii de concurenți

Posibilitatea de a-și prezenta ideea de business în fața celor cinci lei a atras mii de concurenți la înscrierile pentru ediția din acest an. Dintre aceștia, 600 au trecut de prima etapă de casting, iar 120 au avut șansa să prezinte ideea lor de business în fața investitorilor.

La Imperiul Leilor, antreprenorii au o oră la dispoziție pentru a-i convinge pe lei, timp în care trebuie să facă tot ce le stă în ­putere pentru a le arăta de ce ideea lor este valoroasă și merită finanțată. Este o ocazie unică și pentru telespectatori să se fami­liarizeze cu felul în care trebuie prezentată o idee de business în fața celor care doresc să investească.

Cum se ia decizia de investiție

Decizia de investiție este luată pe loc, iar la finalul momentului, fiecare leu își exprimă clar dorința de a investi sau a se retrage, astfel încât concurentul află instant rezultatul negocierii. După ce își exprimă intenția clară de a deveni parte­ner într-un business prezentat în show, în baza informațiilor oferite de concurent, leul face propriul audit al companiei în care urmează să investească. Dacă informațiile oferite în prima fază sunt incomplete sau inexacte, leul poate lua decizia de a se retrage. Intenția de a investi sau nu într-un business, ca și resursele, sunt exclusiv ale leilor. PRO TV creează platforma de „întâlnire” dintre o idee genială și o sursă de finanțare pentru aceasta.

O producție impresionantă

Imperiul Leilor face parte din numeroasele producții locale realizate de PRO TV, care continuă să fie cel mai urmărit post de televiziune din România și datorită acestor programe create și adaptate special pentru publicul românesc.

„Dezvoltarea producțiilor locale reprezintă unul dintre obiectivele stației noastre, iar pentru ca produsul finit, cel care ajunge la telespectatori, să fie de cea mai înaltă calitate, are nevoie de timp, resurse umane și financiare pe măsură”, au declarat pentru Biz oficialii PRO TV. Echipa de producție pregătește emisiunea cu mult timp înainte.

Din momentul în care se stabilesc primele detalii legate de sezon și până la difuzarea primului episod trece o jumătate de an. Imperiul Leilor înseamnă munca a sute de oameni – cameramani, regizori, producători, editori sau reporteri. Pentru acest sezon s-au filmat peste 680 de ore de material video.

Fiecare episod din Imperiul Leilor, difuzat de PRO TV miercurea, de la ora 21:30, este disponibil cu 24 de ore înainte de ­difuzare exclusiv online, pe platforma VOYO. ­”Obiceiul de consum video a evoluat în ultima perioadă, din acest motiv oferim posibilitatea publicului nostru să aibă ­acces la producțiile noastre, dar și la show-uri și emisiuni exclusiv digitale, în platformele noastre online. Ca parte a strategiei de dezvoltare a platformei VOYO, de curând am lansat umbrela VOYO Original, care cuprinde aceste producții proprii”, arată oficialii PRO TV.

Cristina Bâtlan

Cristina Bâtlan - Imperiul Leilor

A fondat în urmă cu mai bine de două decenii compania Musette – cel mai important brand românesc de încălțăminte. Cristina Bâtlan a intrat în lumea afacerilor la 19 ani, iar în prezent conduce două fabrici, zeci de magazine în țară și străinătate și o echipă de peste 500 de persoane. Pantofii și gențile Musette se găsesc acum în toate colțurile lumii, din Statele Unite ale Americii, Liban și Mongolia, până-n Franța, Austria, Ungaria sau Israel… mai mult

Dan Șucu

Dan Șucu - Imperiul Leilor

Este omul care transformă orice afacere în succes. Dan Șucu intrat în business în 1990, cu doar 1.000 de dolari în buzunar, iar în urma unei călătorii în Franța a descoperit articolele moderne de birou și canapelele de piele, piese de mobilier cu care românii nu erau obișnuiți. A construit un adevărat imperiu al mobilei – grupul Mobexpert, care înglobează astăzi 8 fabrici, 26 de hypermarketuri și magazine de mobilă, atât în țară, cât și în străinătate, și peste 2.300 de angajați… mai mult

Sebastian Dobrincu

Sebastian Dobrincu - Imperiul Leilor

Este fondatorul Storyheap, platformă care a devenit lider pe piața de digital marketing și care are în portofoliu clienți precum Selena Gomez, Tumblr, Hulu, Universal Music sau Shake Shack. A intrat în lumea software-ului în 2009, la doar 11 ani, iar la 17 ani s-a mutat în SUA. A fost numit ”Cel mai tânăr milionar din Silicon Valley”. Sebastian Dobrincu s-a extins în piața de marketing digital, investind în produse și servicii complementare – cu misiunea de a ajuta brandurile să-și mărească influența în social media… mai mult

Dr. Wargha Enayati

Wargha Enayati - Imperiul Leilor

Este fondatorul Rețelei Private Regina Maria și al Enayati Medical City, primul oraș medical din România. Este îpreședintele Enayati Group, un consorțiu de companii din domeniul medical și de acum 11 ani a înființat Fundația Inovații Sociale Regina Maria. De 25 de ani este antreprenor în domeniul medical și creatorul sistemului privat de sănătate din România. Vrea să restabilească echilibrul lumii și să contribuie la progresul oamenilor… mai mult

Dragoș Petrescu

Dragoș Petrescu - Imperiul Leilor

Este un leu cu experiență, pregătit să arate punctele slabe ale oricărei afaceri. E prezent la Imperiul Leilor încă de la primul sezon, iar tinerii antreprenori au văzut că pot conta pe el, însă nu este ușor de convins. Acționar al grupului City Grill, Dragoș Petrescu administrează 19 restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ cu bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș… mai mult

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 361 (18 martie – 18 aprilie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: