Categories: Stiri

Sondaj: Angajații români își aglomerează vacanțele pe timpul verii

Reading Time: 2 minute

6 din 10 angajați prioritizează odihna, pe fondul creșterii volumului de muncă din acest an, și profită de orice zi liberă legală pentru mini-vacanțe, arată un studiu BestJobs.

Sărbătoarea legală de pe 15 august, care a fost într-o zi de marți, a permis multor angajați români să facă punte cu zilele de weekend și să se bucure astfel de mai mult timp liber.

În plus, aproape 60% dintre angajați așteaptă vara pentru a-și plănui concediul și își rezervă între 5 și 10 zile libere în această perioadă, după cum reiese din cel mai recent sondaj realizat de platforma de recrutare online bestjobs. 

În percepția angajaților români, volumul de muncă a crescut anul acesta, amplificând nevoia de timp liber. 57% dintre respondenți spun că au muncit mai mult în comparație cu anul trecut, iar 30% consideră că cerințele sunt la fel. Astfel, nevoia de liniște și relaxare este principalul motiv pentru care își iau concediu, așa cum declară 63% dintre participanții la sondajul bestjobs, urmată de dorința de explorare, aventură și experiențe inedite (31%) și rezolvarea unor chestiuni administrative sau gospodărești (22%). Mulți dintre ei folosesc perioadele libere pentru a căuta noi oportunități profesionale, volumul aplicărilor pe bestjobs fiind foarte crescut în lunile de vară, în special în rândul segmentului 18-34 de ani. Totodată, în ultima lună aplicările de pe mobil au crescut cu 30%, semn că utilizatorii platformei continuă să exploreze ofertele de muncă și din vacanță.

Cu 20 de zile de concediu plătite pe an conform Codului Muncii, România se află printre țările europene cu cea mai scurtă vacanță de odihnă oferită angajaților din mediul privat, întrucât cei din sectorul public își pot lua între 21 și 25 de zile de concediu, în funcție de vechimea în muncă. Cu toate acestea, numai anul acesta au fost 15 sărbători legale considerate zile libere, iar cele mai multe dintre ele au fost în zile de marți sau joi, oferind angajaților posibilitatea de a se lega de cel mai apropiat weekend și a se bucura de mai multe mini-vacanțe, folosind în mod eficient zilele de concediu. În plus, angajatorii care recunosc nevoia de odihnă a angajaților și oferă ca beneficiu zile libere suplimentare, cu ocazia zilelor de naștere a angajatului, a copiilor săi, pentru vechime sau pentru a sărbători o zi specifică industriei, sunt mai apreciați de către candidați. În ultimele 30 de zile, joburile care oferă acest beneficiu au înregistrat peste 8.000 de căutări.

Ridicarea restricțiilor de după pandemie a deschis multor români apetitul pentru călătorii internaționale, iar aproape 20% dintre ei declară în cadrul sondajului bestjobs că și-au plănuit întregul concediu de anul acesta în afara granițelor. Alți 28% și-au împărțit concediul între destinații din țară și unele din străinătate, în timp ce 44% se bucură exclusiv de turismul local. Doar 8% dintre participanții la sondaj nu și-au făcut încă planuri concrete pentru vacanța din acest an.

Pentru a-și realiza planurile de vacanță, aceștia alocă o parte semnificativă din buget. Cu toate acestea, 43% dintre angajați vor încerca anul acesta să nu cheltuiască mai mult decât anul trecut, în timp ce 30% estimează că bugetul alocat va fi mai mare, iar 21% speră să aibă costuri mai mici.

Aproape jumătate dintre respondenți au mărturisit că nu au rămas cu nicio zi din concediul de anul trecut, tot mai mulți profitând de orice zi liberă disponibilă. Această tendință favorizează redobândirea echilibrului între viața personală și cea profesională, aspect influențat în anii trecuți de contextul sanitar.

Sondajul BestJobs a fost realizat în perioada iulie-august, pe un eșantion de 956 de utilizatori de internet.

Toader Păun

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

8 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

9 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

10 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

13 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

14 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

16 ore ago