Companii Interviuri

Solutiile multimodale, avantajul inovator GEFCO

23 apr. 2015 4 min

Solutiile multimodale, avantajul inovator GEFCO

Reading Time: 4 minute

GEFCO, un nume major in domeniul logisticii industriale si automobile, a reusit sa se impuna pe o piata extrem de competitiva. Compania isi concentreaza planul strategic la nevoile actualizate ale clientilor, incercand sa aduca chiar si in acest domeniu solutii logistice eficiente, ce au la baza un principiu inovator, dezvoltarea transportului multimodal integrat. Ofertele pentru clienti includ transportul feroviar sau crearea unor produse complexe pentru transportul Overseas si promovarea acestora pe piata. Aceasta dezvoltare dinamica a fost resimtita, astfel ca a adus peste 550 de proiecte noi, numai de la inceputul lui 2015. Despre ce ar avea nevoie domeniul transportului si logisticii, din Romania, ne va vorbi domnul Tolga Oran, directorul regional de vanzari si marketing GEFCO.

  1. Functia dumneavoastra este de Director Marketing si Vanzari pentru zona Europa Centrala-Balcani-Orientul Mijlociu. Ne puteti explica in ce consta aceasta zona CEBAME?

La ora actuala, GEFCO este prezenta in 150 de tari din intreaga lume (36 subsidiare directe). CEBAME (zona Europa Centrala-Balcani-Orientul Mijlociu) include 13 state: de la Germania, prin Romania si Bulgaria, pana la Emiratele Arabe Unite. Regiunea este alcatuita din state dinamice, aflate intr-un proces semnificativ de transformare economica, cu importante perspective de dezvoltare.

  1. Cum a evoluat business-ul GEFCO CEBAME in 2014?

In pofida provocarilor economice la nivel global la care am asistat anul trecut, putem considera anul 2014 ca fiind unul de real succes pentru CEBAME. Pe langa dezvoltarea colaborarii cu clientii existenti, am adaugat nume noi si mari in portofoliul nostru, reusind sa crestem in acelasi ritm ca si in anii anteriori si sa diversificam pietele pe care le deservim. Am pus accentul pe dezvoltarea axelor, strategica pentru intregul Grup. De exemplu, oferim clientilor nostri solutii multimodale, ce includ transportul feroviar sau crearea unor produse complexe pentru transportul Overseas si promovarea acestora pe piata. Vom continua aceasta dezvoltare dinamica si in acest an. De la inceputul lui 2015 am obtinut nu mai putin de 550 de proiecte noi.

  1. Cum puteti descrie portofoliul de clienti din aceasta zona? Care au fost factorii care au influentat evolutia acestuia?

Lista clientilor subsidiarelor din zona CEBAME numara aproximativ 17 000 de companii. Portofoliul este alcatuit in mare parte din reprezentanti ai sectorului de autovehicule (producatori de masini, importatori si furnizori de masini, 59%), dar include si reprezentanti ai altor sectoare (41%): electronice, FMCG, vehicule pe doua roti, industrie grea (Heavy Industry) si altele. Lucram in mod sustinut la extinderea si diversificarea portofoliului nostru. Spre exemplu, lunar realizam peste 350 de proiecte. Asta inseamna aproximativ 120 de contracte semnate in fiecare luna.

  1. Ce credeti ca ii lipseste Romaniei in domeniul transportului si logisticii, pentru a atrage companii de nivel european?

Romania are cu siguranta nevoie de un Master Plan, agreat de catre toti cei implicati. Trebuie sa urmeze cu strictete acest plan, iar bilanturile pe termen scurt si mediu sa fie facute publice.

  1. Ce diferente semnificative privind piata, clientii si strategiile ati observat intre cele 13 state in care coordonati activitatea comerciala?

Subsidiara din fiecare tara in parte este cea mai in masura sa ajusteze modelul nostru de afaceri  global la specificul tarii respective. In acelasi timp si noi urmarim dinamica tarii la nivel inalt, pentru a putea actualiza strategia GEFCO la nivel local. Putem observa diferente semnificative intre tari si zone in materie de infrastructura (spre exemplu, intr-o tara infrastructura feroviara poate fi extinsa si moderna, in timp ce in alta, porturile sa fie extrem de dezvoltate) de resursele industriale (accentul este pus pe tipuri de productie diferite ─ spre exemplu, in timp ce in Turcia activeaza mai mult de 10 producatori de vehicule, putem observa ca in Croatia industria alimentara si de bauturi este extrem de dezvoltata, fiind sectorul dominant) sau in privinta zonelor industriale (poate exista o concentrare a productiei intr-o anumita zona sau aceasta poate fi dispersata pe intreaga suprafata a tarii). Faptul ca avem Viena ca locatie de proximitate pentru top-management este extrem de avantajos in ceea ce priveste urmarirea tuturor criteriilor prezentate mai sus si elaborarea celei mai potrivite strategii.

  1. Care sunt estimarile dumneavoastra pentru investitiile in infrastructura in acest an?

In regiunea noastra in general, CEBAME, suntem interesati sa dezvoltam transportul multimodal in mod integrat. Ca atare, investitiile in dezvoltarea si modernizarea retelei de transport feroviar, a infrastructurii rutiere si a porturilor ne-ar avantaja in mod deosebit. Noi cautam in continuare solutii diferite de cele uzuale, pentru a oferi clientilor nostri servicii imbunatatite in mod continuu si logistica „verde”.

  1. Care sunt serviciile ce diferentiaza GEFCO de competitorii sai?

Va pot oferi unul dintre exemplele extrem de valoroase pentru clientii nostri. Este vorba de solutiile multimodale. Le putem considera avantajul nostru inovator, pentru ca se bazeaza pe cunostinte profesionale si cercetari solide. Centrul de Studii Multimodale se afla la Paris, unde avem 4-5 colegi implicati exclusiv in furnizarea de variante pentru solutii multimodale care sa raspunda nevoilor clientilor nostri. Dupa identificare, ei analizeaza alternativele si ofera subsidiarei in cauza intregul suport in ceea ce priveste fezabilitatea. GEFCO creeaza solutii de supply chain pentru producatori prin dezvoltare si optimizare, gratie prezentei sale la nivel global si a volumelor. Sau, mai exact, putem spune ca suntem orientati spre solutii multimodale creative.

  1. Ce obiective de crestere are GEFCO in regiunea CEBAME?

Rata noastra anuala de crestere este in acest moment de 7-8% si ne dorim cel putin sa mentinem acest ritm. Am observat un potential de crestere prin faptul ca noi producatori se stabilesc in regiune, ea fiind inca atractiva pentru companiile producatoare. In plus, demersurile de extindere a pietei – precum in directia Africii de Sud, Orientului Mijlociu sau Orientului Indepartat─ a corporatiilor deja prezente reprezinta de asemenea o oportunitate de crestere. Organizarea GEFCO este suficient de flexibila pentru a face fata cererii create de expansiune. Din moment ce GEFCO are un model “asset-light” de business, putem raspunde in mod flexibil cererilor venite din partea clientilor, fie ca este vorba de mutarea unei unitati de productie, cresterea ratei de productie sau de variatiile sezoniere. Toate acestea sunt niste provocari pentru noi, dar, la urma urmei, regiunea este intr-o continua schimbare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: