Stiri

Softlead lansează Centrul de Date Software

Reading Time: 2 minute

Softlead, platformă de tip marketplace care ajută companiile să aleagă soluția software potrivită, pe baza ADN-ului Digital, anunță lansarea Centrului de Date – o resursă importantă de cifre, statistici și trenduri pentru furnizorii de servicii și aplicații software din România.

Centrul de date Softlead le furnizează companiilor IT informații actualizate trimestrial despre comportamentul cumpărătorilor și tendințele pieței IT, optimizând strategiile de vânzări și marketing.

Centrul de Date procesează între 13 și 200 de parametri descriptivi pentru fiecare solicitare de proiect IT. Acest nivel de detaliu asigură vendorilor acces la lead-uri de calitate și informații precise despre intențiile de achiziție.

Astfel, Centrul de Date Softlead transformă modul în care companiile de software abordează piața din România, oferind acces la date concrete despre intenții de achiziție, profile de cumpărători și rate de conversie. Aceste informații permit furnizorilor să ia decizii informate și să-și maximizeze oportunitățile de vânzare.

Activitatea de achiziții software

Primele informații cheie incluse în Centrul de date Softlead definesc activitatea de achiziții software din trimestrul 2 al anului 2024. Printre acestea, se regăsesc:

  • Rata de conversie a lead-urilor (cereri de oferte software) generate – reprezintă un parametru reprezentativ în fluxul de generare de lead-uri, de la colectarea acestora în platforma Softlead până la semnarea contractului. În prezent, rata medie a contractelor semnate prin Softlead a fost de 39.1%.
  • Rata de calificare a lead-urilor (cereri de oferte software) indică o diferențiere clară între cererile de oferte software generate prin campanii de marketing și cele organice (67%), generate prin platforma Softlead.ro. Astfel, primele au un grad mai mic de calificare, ce se reflectă în special în etapa de achiziție în care se află companiile ce au în plan investițiile în digitalizare.
  • Categorii de aplicații software cu potențial de creștere. Dinamica pieței de consum IT, dezvoltarea accelerată a anumitor industrii și rezultatele campaniilor de informare/educare influențează, de cele mai multe ori, creșterea interesului de achiziție pentru noi tipuri de aplicații software.

În T2 prin platforma Softlead a crescut în mod semnificativ interesul pentru soluții software din categoriile Call Center (23.9%), Robotic Process Automation – RPA (22.2%) și ChatBots (10.2%)

  • Profilul companiilor cu apetit crescut pentru digitalizare. Softlead este platforma de informare și alegere a soluției software potrivită iubită în special de companiile de tip IMM. Cu toate acestea, în trimestrul 2 al anului 2024, există schimbări importante la nivelul dinamiciii companiilor mari și foarte mari, care au nevoie de sprijin în procesul de selecție și în etapa de ofertare pentru tehnologii IT.

Cultura organizațională

În ceea ce privește rolul decizional al responsabililor de digitalizare care folosesc Softlead, 80% dintre aceștia ocupă poziții de Top & Middle Management.

  • Cultura organizațională în Transformarea Digitală. Datele generate prin instrumentul Softlead Digital DNA indică deschiderea companiilor către digitalizarea proceselor și activităților organizaționale, oferind, astfel, trenduri actualizate despre percepția achizițiilor și implementărilor software în funcție de industrie, tipul și mărimea companiei beneficiar, rolul persoanei responsabile în fluxul decizional.
Alex Rădescu

Recent Posts

Peste 10.000 de vizitatori au participat la cel mai mare festival de artă și tehnologie din România, RADAR 2024

Festivalul RADAR, cel mai mare eveniment dedicat new media art din România, a atras anul acesta peste 10.000 de entuziaști…

17 minute ago

Sphera Franchise Group își extinde portofoliul prin includerea brandului italian Cioccolatitaliani

Sphera Franchise Group, un operator de foodservice din România, își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani, parte a Grupului…

o oră ago

Piața de fuziuni și achiziții a revenit pe creștere, cu 77 de tranzacții de peste 2 mld. euro în trimestrul trei

Trimestrul al treilea arată o revenire a activității pe piața românească de fuziuni și achiziții, în pofida unei scăderi a…

4 ore ago

Premiile comerțului online românesc au fost decernate în cadrul ediției de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce

eMAG, FAN Courier, Sezamo, Dr. Max, Decathlon, Cărturești, Deichmann, Aosom, MatHaus și Cupio sunt printre companiile premiate la această ediție.…

11 ore ago

Fintech-ul românesc iFactor devine Lendox și adoptă o nouă strategie, focusată pe incluziune financiară

Fintech-ul iFactor anunță transformarea în Lendox, marcând un nou capitol în misiunea sa de a crea un peisaj financiar mai…

17 ore ago

Cu 1.500 de angajați în România, filiala Stefanini a devenit un hub ”esențial” pe harta companiei

Stefanini Group, companie globală din domeniul tehnologiei care oferă soluții de inovare și transformare digitală, l-a numit pe Farlei Kothe,…

18 ore ago