Soft Net Consulting creşte cu 350% businessul de CRM
Reading Time: 2 minuteÎn 2020 companiile românești au devenit mult mai preocupate de îmbunătățirea
relațiilor cu clienţii şi eficientizarea vânzărilor şi serviciilor de suport, ceea ce pentru Soft Net
Consulting a însemnat o creştere cu 350% a activității diviziei CRM. Această linie de
business a ajuns la o pondere de 16% din cifra de afaceri a companiei, estimată la 5.8
milioane lei pentru anul precedent.
Compania implementează soluţia CAS CRM din anul 2017, printr-o divizie dedicată cu şase
angajaţi.
Pandemia a generat o serie de schimbări în strategia companiilor romanești: atenţie
mai mare acordată interacțiunilor cu clienții, migrarea masivă către comerţ online, interes
pentru analiza datelor comportamentale în timp real, necesitatea integrării datele din surse
multiple. Soluţia pentru rezolvarea acestor cerinţe a fost implementarea unui sistem CRM
modern. Cele mai relevante proiecte derulate de Soft Net Consulting au fost în industria
alimentară şi comerț online (e-tail) unde creșterea volumului de tranzacţii a generat o
presiune mare pe gestiunea comenzilor şi livrărilor.
„2020 a fost un an exploziv pentru sistemele de gestiune a clienţilor şi vânzărilor.
Antreprenorii şi-au concentrat atenţia pe păstrarea clienţilor şi pe identificarea unor noi
canale/pieţe de desfacere, ceea ce pentru noi o creştere semnificativă a proiectelor de CRM.
Divizia dedicat CAS CRM a crescut cu 350% faţă de anul precedent şi a devenit o importanţă
sursa de venit pentru companie. Ca element specific, foarte mulţi clienţi ne-au solicitat
automatizarea procesului de livrare a bunurilor către beneficiarii finali şi integrarea sistemelor
proprii cu cele ale companiilor de curierat. Sperăm să păstrăm un ritm la fel de susţinut şi în
2021, mai ales ca provocările generate de pandemie rămân sau chiar se accentuează,”
afirmă Dorin Andreica, General Manager Soft Net Consulting.
Opțiune ERP-CRM
Majoritatea clienţilor au solicitat integrarea ERP-CRM, precum şi integrarea cu
sistemele informatice ale companiilor de curierat pentru automatizarea procesării
documentelor de comandă şi livrare. De asemenea, toti beneficiarii au optat pentru utilizarea
sistemelor CRM în regim mobil. Un alt indicator relevant este numărul mediu de
utilizatori/proiect, care în 2020 a ajuns la 50, în crestere cu 25% faţă de anul precdent.
Obiective 2021
Pentru 2021, planurile Soft Net Consulting includ extinderea implementărilor de CRM
către alte sectoare de activitate, cu precădere companii care integrează mai multe canale de
vânzare (online-offline, B2B-B2C). De asemenea, Soft Net Consulting evaluează şi ieşirea pe
câteva piete din regiune cu ajutorul clienţilor internaţionali din portofoliu. La nivel de produse,
compania lucrează la conturarea unor soluţii integrate hardware-software pentru industria
alimentară, care să simplifice monitorizarea trasabilității produselor şi care vor fi lansare în
cursul acestui an.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz