Șoferii vor prețuri de referință pentru reparațiile auto
Reading Time: 2 minutePeste 90% dintre românii care conduc un autovehicul consideră că ar fi benefică publicarea anuală, cu titlu informativ, a unor prețuri de referință pe piața reparațiilor auto de către o autoritate competentă, arată un studiu realizat de către IRES pentru UNSAR în decembrie 2019. O astfel de măsură ar veni în sprijinul consumatorilor români, oferindu-le repere acestora și permițându-le să fie mai bine informați cu privire la costurile implicate de reparațiile auto.
Peste 93% dintre participanții la studiu spun că sunt interesați de valoarea despăgubirii achitate de asigurătorul RCA în cazul unei daune. În același timp, doar puțin peste jumătate cunosc faptul că păgubiții RCA au dreptul legal de a încasa despăgubirea de la asigurător fără a fi obligați să își repare autovehiculul.
Același studiu IRES arată că 71% dintre șoferii intervievați ar fi deranjați, mult și foarte mult, dacă, în situația în care își repară autovehiculul avariat într-un accident de circulație, valoarea reparației despăgubită de polița de asigurare RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decât costul aceleiași reparații efectuate fără asigurare.
”Asigurările RCA au o importanță socială majoră, în special în condițiile în care 43% dintre participanții la acest studiu spun că există un risc ridicat și foarte ridicat de a fi implicați într-un accident rutier, iar alți 30% evaluează riscul ca fiind mediu. Astfel, aproape trei sferturi dintre șoferii intervievați sunt conștienți de riscurile la care sunt expuși în trafic, iar 96% dintre participanții la studiu apreciază asigurarea RCA ca fiind utilă și foarte utilă”, arată reprezentanții UNSAR.
În fiecare lună a anului 2018, industria de asigurări a plătit despăgubiri aferente polițelor RCA de circa 50 milioane EUR, ajutând astfel familii și afaceri aflate în situații dificile. Peste 6,2 milioane contracte de asigurare RCA erau în vigoare la finalul trimestrului III al anului precedent, conform datelor oficiale publicate de către ASF.
Studiul a fost realizat de către IRES în decembrie 2019 pe un eșantion de 1.090 de subiecți, care conduc un autovehicul, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Eroarea maximă tolerată este de +/- 3%.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz