Social media, investiții de 84 miliarde dolari
Reading Time: 3 minuteSocial media depășește investițiile în print pentru prima data în acest an, devenind al treilea cel mai mare canal de publicitate, cu o cotă de piață de 13% din total. Investițiile în media se ridică la 84 miliarde dolari, cu 20% mai mult decât în 2018. Investițiile globale de publicitate vor rămâne stabile, la 4,4% pe an până în 2021, în timp ce investițiile în ziare și reviste vor scădea cu 6%, până la 69 miliarde dolari, potrivit Zenith Advertising Expenditure Forecasts.
Pentru anul în curs Zenith estimează o creștere de 7% iar în 2020 estimează o creștere de 3%, piața media din România ajungând la 508 milioane euro. Televiziunea și digitalul vor rămâne principalele canale, celor două medii alocându-se bugete de 83% din totalul investițiilor media.
Televiziunea, chiar dacă este cel mai folosit canal la noi în țară, va continua să piardă bugete (aproximativ 2 miliarde dolari 2021 versus 2019) pe fondul scăderii audiențelor. În 2021 se estimează că televiziunea va atinge o cotă de piață de 27% din totalul investițiilor media.
Pe de altă parte, digitalul crește în fiecare an, în mare parte datorită extinderii zonei de acoperire a internetului, dar și a device-urilor folosite pentru accesare. În 2020, cota de piață a mediei digitale în România va depăși 22%.
Social media va fi al treilea canal de publicitate în 2019, în urma televiziunii, cu o cotă de piață de 29% și a paid search-ului, cu o cotă de piață de 17%. În anii următori Zenith estimează o creștere de 17% pentru 2020 și de 13% pentru 2021, când social media va reprezenta 16% din totalul investițiilor.
Investițiile în paid search vor atinge, pentru prima data, pragul de 100 de miliarde dolari în SUA, înregistrând creșteri anuale de 8% până în 2021. Se estimează că investițiile în paid search vor atinge 123 miliarde dolari, aproximativ 18% din totalul investițiilor.
SUA, creștere globală a investițiilor media
Aproximativ jumătate din totalul potențialului de creștere global al investițiilor media este concentrat în piața media din SUA. Zenith se așteaptă ca ponderea SUA pentru fiecare dolar în plus investit în media să fie de 48% în 2019 și de 46% pentru creșterea 2020 versus 2018.
Brandurile digitale și business-urile mici care beneficiază de bugete de media în baza noilor posibilități de targetare și localizare ale platformelor online sunt cele care contribuie la creșterea investițiilor media.
Investițiile media în Europa
Estimările Zenith pentru piața media europeană sunt în scădere. Germania și UK au înregistrat scăderi economice în trimestrul doi al anului 2019, în timp ce creșterea raportată anual în Rusia a scăzut sub 1%.
Așadar, Zenith estimează acum o creștere a investițiilor media în Europa de Vest de 1.9% spre deosebire de 2,4%, estimase în prima jumătate a anului. A fost reconsiderată și creșterea în regiunea Europei centrale și de Est, 4,7% de la 6.1% în primul semestru.
În 2018 investitiile globale de publicitate au crescut cu 4% în Europa de Vest și cu 9,6% în Europa Centrală și de Est, previziunile pentru 2019 nefiind la fel de promițătoare. O parte din acest declin ar putea fi explicat prin absența evenimentelor sportive, precum Jocurile Olimpice de iarnă și Campionatul Mondial de Fotbal FIFA.
Învestițiile media în Asia
Rata de creștere a investițiilor media în 2019 în regiunea Asia Pacific a scăzut, Zenith estimând o creștere de 4,4% în condițiile în care în 2018 se înregistraseră investiții media mai mari cu 6,9% față de anul precedent.
Cea mai mare piață din Asia Pacific, cea a Chinei, a ajuns la un punct de saturație, concurența comercială cu SUA umbrind investițiile în media, îndeosebi pe cele ale brandurilor internaționale . Zenith estimează anul acesta o creștere a investițiilor media în China de 4,5%, față de 7,8% în 2018 și o rată media anuală de creștere de 8,7% între 2013 și 2018.
Totuși, China rămâne celde-al doilea contributor al creșterii pieței media mondiale în 2019, reprezentând 14% din bugetul de publicitate.
Investițiile globale de publicitate, creștere constantă
“Ne-am redus ușor așteptările noastre pentru 2019 ca urmare a unui mediu de tranzacționare un pic mai slab. Dar creșterea ar trebui să rămână constantă până în 2021, alimentată de forța pieței de publicitate din SUA”, a declarat Jonathan Barnard, Head of Forecasting, Zenith.
Zenith estimează anul acesta o creștere cu 4,4% a investitiilor globale de media, ajungând la 640 miliarde dolari, față de 4,6% cât estimase în luna iunie. Prin comparație cu previziunile din iunie care estimau o creștere de 4,4% în 2020 și 4,3% în 2021, creșterea estimată va rămâne stabilă în jurul a 4,3% în 2020 și 4,4% în 2021.
Foto: © Tampatra1 | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz