Stiri

Social media cu swap de vloggeri și filter bubble

11 apr. 2018 3 min

Social media cu swap de vloggeri și filter bubble

Reading Time: 3 minute

Odată cu lansarea ofertei “Video Nelimitat la Cartela”, Telekom Romania și Leo Burnett au dat naștere unui nou trend în materie de conținut video în rândul vloggerilor, prin campania “Swap de vloggeri”.

Swap 1La baza campaniei a stat efectul de “filter bubble”, care se creează în social media. S-a observat că algoritmii canalelor de social media analizează istoricul căutărilor și preferințelor noastre, furnizându-ne, pe baza acestora, continut similar. În timp, acest tip de comportament ne întărește anumite idei în defavoarea altora, împiedicându-ne să ne formăm o opinie obiectivă asupra lucrurilor. Acest fenomen este cu atât mai pregnant în rândul tinerilor adolescenți care au ca sursă principală de informare Social Media, YouTube în detrimentul canalelor media clasice (TV, print).

Lansarea ofertei “Video Nelimitat”, a oferit Telekom Romania și Leo Burnett oportunitatea perfectă de a sparge aceast “filter bubble”, prin implicarea vloggerilor și a audiențelor acestora, arată Telekom, într-un comunicat de presă.

În urma unei analize consistente de date în ceea ce privește audiențele celor mai influenți vloggeri, au fost identificați cei cu audiențe diferite, cu opinii și preferințe la poli opuși. După care, pentru o zi, Leo Burnett și Telekom au facilitat un schimb între aceștia, fiecare având astfel posibilitatea de a se exprima liber pe canalul de YouTube al unui vlogger complet diferit.

Acest schimb neașteptat de vloggeri a expus audiențele fiecăruia dintre ei la un tip de continut nou, care a provocat fanii să iasă din norma cu care erau obișnuiți, și astfel să fie mai deschiși către opinii și vizuni diferite.

“Pentru Leo Burnett, big data este un focus clar in incercarea de a veni cu un produs creativ care sa porneasca din insighturi oferite de cifre. Filter bubble este o problema creata de algoritmii din social media, iar solutia a trebuit sa vina evident tot din aceasta zona”, a declarat Victor Stroe, Associate Director & Head of Strategy, Leo Burnett Bucharest.

“Oferta de video nelimitat la cartela Telekom a deschis tinerilor noi oportunitati de comunicare si entertainment. Am vrut ca promovarea acestei oferte sa aiba un obiectiv mai inalt decat simpla implicare sau viralizare. Am vrut sa incurajam „consumul responsabil de social media”, atragand atentia asupra acestui fenomen de filtrare, care ne poate afecta perceptiile si relatiile cu cei din jurul nostru. Odata constientizat, tine de fiecare dintre noi sa fim atenti si receptivi si fata de „ceilalti”, fiind deschisi implicit catre noi pareri si oportunitati”, spune Ruxandra Rau, Director Brand & Communication Strategy, Telekom Romania.

Campania realizată de Leo Burnett pentru Telekom Romania a acumulat astfel 5 milioane de vizualizări organice pe You Tube și 1,5 milioane de vizualizări organice pe Instagram, promovând în acest fel oferta “Video Nelimitat” cu zero investiție media.

“Swap de vloggeri” a înregistrat rezultate neașteptat de mari și în rândul vloggerilor, care și-au extins reach-ul prin expunerea la o audiență nouă și au dat naștere unui nou trend în materie de content video.

Iată câteva dintre “swap-urile” campaniei:
Frații Munteanu la Noaptea Tarziu pe canal – 2,3 milioane views: https://youtu.be/wmUGQX4rPdM
Noaptea Târziu la Munteni pe canal  – 1 milion views: https://youtu.be/6zgeVChCEHM Selly la Deliric – 211k views – https://youtu.be/Mcnwr6klwIw
Deliric la Selly – 348k views – https://youtu.be/jmMHIZFBEac
Bogdan Teches la Mikey H – 303k views – https://youtu.be/kL6E-pPE6Wc
Mikey H la Bogdan Teches – 155k views – https://youtu.be/lcIRGLlClH8

Echipe participante la proiect:

Telekom Romania:  Ruxandra Rau – Director Brand & Communication Strategy; Oana Ioja – Expert Brand & Communication; Ana Maria Nitu – Social Media Specialist.

Leo Burnett Bucharest: Victor Stroe – Associate Director & Head of Strategy; Ali Bati – Creative Director; Mihai Lucanu – Brand Comms Director; Alin Marghidanu – Group Creative Director; Andreas Aron – Copywriter; Alin Badiu – Art Director; Maria Zvinca – Content Executive; Corina Bratu – Strategic Planner; Maria Ilea – Account Manager.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: