Analize Brand Focus Business Stiri

Six Paths Consulting: cine inovează în criză va ieși învingător

14 dec. 2020 3 min

Six Paths Consulting: cine inovează în criză va ieși învingător

Reading Time: 3 minute

Pe lângă criza umană, pandemia COVID-19 a adus numeroase provocări companiilor din aproape toate sectoarele. În timp ce pentru unele companii criza a avut un efect devastator, altele fie au avut șansa să activeze într-un sector care nu a fost afectat (unele sectoare chiar au proliferat), fie au știut să se adapteze rapid și sa supraviețuiască crizei.

Criza COVID-19 va schimba radical modul in care companiile fac business in următorii  5 ani

Ce e sigur e ca in viitor companiile vor fi afectate profund in ceea ce privește interacțiunea cu clienții, felul în care clienții își aleg și își procură produsele și serviciile, precum și modul in care furnizorii le livrează.

O perspectivă istorică asupra crizelor anterioare arată că organizațiile care au continuat să investească in inovație in timpul crizei au înregistrat creștere și performantă superioare. De exemplu, companiile care și-au menținut accentul pe inovare in timpul crizei financiare din 2009, au devenit mai puternice, depășind media pieței cu peste 30% și continuând să ofere o creștere accelerată în următorii trei până la cinci ani.

Un studiu recent al McKinsey realizat pe baza chestionării a peste 200 de organizații arata ca 90% din executivi sunt convinși ca inovația este esențială acum, însă doar 21% dintre ei recunosc ca au expertiza, resursele, și angajamentul necesar pentru a inova.

Consultanță în strategie și inovație

Six Paths este o firmă de consultanță axată pe strategie și inovație, ajutând companiile să inoveze și să devină inovatoare.

În primul rând, ajutăm organizațiile să inoveze, pentru a le permite să urmărească creștere organică și o rentabilitate sporită. Pentru a face acest lucru, conducem inițiative strategice cu echipe multifuncționale, pentru a-și atinge obiectivele de creștere aliniate cu strategia corporativă. Aceasta implică lucrul cu echipele de-a lungul unui proces de inovație front-end, cum ar fi Design Thinking sau Blue Ocean Strategy, pentru a explora perspectivele pieței și a clienților, apoi pentru a formula și testa propuneri de valoare de succes, integrate în modele de afaceri profitabile și durabile.

În al doilea rând, ajutăm organizațiile să devină inovatoare. În funcție de nivelul de pregătire pentru inovație al organizației, acest proces de transformare ar putea implica orice de la definirea și măsurarea inovației, până la optimizarea structurii organizaționale, a proceselor și a managerilor pentru a sprijini formularea și executarea unui portofoliu de activități de inovare. Aceste activități pot implica crearea unui innovation lab cu leadership capabil să deruleze proiecte de inovație adiacente și radicale, incubarea start-up-urilor interne sau implicarea start-up-urilor externe.

Consiliem clienții să inoveze, dar în același timp inovăm și noi pentru a crește

„Pentru noi, măsurile de carantină ne-au pus inițial activitatea pe pauză în primele săptămâni, prilej pentru a reflecta la cum ne putem adapta. Am decis să ne mutăm eforturile pe online, de la livrarea proiectelor de consultanță folosind platforme de colaborare online, până la accelerarea activității de digital marketing cu focus pe zone în care investițiile în inovație au continuat sau chiar au sporit.”, spune Ioan Cărpuş, Managing Partner al Six Paths Consulting.

În acest sens, am încheiat înțelegeri cu parteneri din Orientul Mijlociu și Africa de Sud, pentru explorarea acestor piețe. În același timp, am încheiat parteneriate cu start-up-uri care oferă instrumente digitale pentru realizarea diferitelor activități legate de inovație, permițându-ne să acoperim un portofoliu complet al activităților de inovație pe care o companie le-ar putea întreprinde. De exemplu, prin partenerii noștri oferim o platformă online de business design, precum și o soluție de identificare a start-up-urilor bazată pe inteligență artificială.

Un alt lucru pe care l-am descoperit lucrând cu unele multinaționale e că, deși au capabilități solide de inovare la nivel global sau regional, sunt dispuse să exploreze oportunități de inovație de genul „adjacent” sau „disruptive” în piețe mai mici. Pe de o parte organizațiile lor din aceste piețe mai mici sunt mai dinamice, mai deschise la nou, iar pe de altă parte riscul este păstrat la nivel local. Când succesul este evident, aceste inițiative sunt apoi derulate la nivel de grup.

În concluzie, acum că am trecut de etapă de adaptare în criză, sperăm să vedem tot mai mulți lideri care încep să inoveze pentru a pune bazele creșterii post-pandemice.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: