Stiri

Sistemul Vertuo de la Nespresso ajunge și în România

Reading Time: 6 minute

Vești bune pentru iubitorii de cafea lungă: Nespresso aduce în România sistemul Vertuo, care propune un nou tip de capsulă cu cafea și noi espressoare ce permit extragerea cafelei prin infuzarea cu apă, prin centrifugare.

Sistemul Vertuo este un nou sistem realizat de Nespresso care se adresează iubitorilor de cafea lungă ce vor să savureze cafele în variante precum Double Espresso (80 ml), Gran Lungo (150 ml), Cană (Mug – 230 ml) sau Carafă (535 ml, recomandat pentru 3 porții).

Nespresso a inventat espressoarele cu capsule şi cafeaua ambalată în capsule, în porţii individuale în 1986. Momentul a fost unul revelator pentru industria cafelei, întrucât tehnologia de extracţie a cafelei din capsule sub mare presiune (până la 19 bari) le permitea iubitorilor de cafea să îşi prepare acasă, rapid, simplu, uşor, fără risipă, acelaşi espresso pe care îl îndrăgeau în cafenelele de specialitate. Acest sistem de preparare a cafelei inventat în urmă cu 36 de ani a fost numit “Nespresso Original”.

În 2014 Nespresso a revoluţionat industria cafelei din nou, inventând un sistem nou de preparare a cafelei – sistemul Vertuo. Fidel cafelei ambalate în porţii individuale, în capsule – întrucât aceasta este forma care foloseşte judicios resursele de cafea, apă şi energie electrică – noul sistem nu mai foloseşte însă presiunea apei împinsă prin capsule, ci o tehnologie nouă, revoluţionară – infuzarea cafelei prin centrifugare, tehonologie proprie şi patentată de Nespresso care poartă numele CentrifusionTM. Ce are special această tehnologie, cu ce e diferită de cea dezvoltată anterior? Aceasta reuşeşte să extragă în ceaşcă cafele de orice dimensiune – o varietate uimitoare – de la espresso la double espresso, gran lungo, cană şi chiar jumătate de litru de cafea (carafă) – încununându-le cu aceeaşi cremă densă, bogată, specifică unui ristretto sau espresso autentic italian.

Practic, Nespresso reuşeşte să aducă în ceaşcă, chiar şi pentru o cafea lungă, aceeaşi cremă uimitoare care face deliciul iubitorilor de cafea şi a consacrat brandul în întreaga lume.  Mai mult decât atât, cu până la 35 de sortimente de cafea diferite putem spune fără echivoc că Nespresso propune în prezent o varietate de cafele, potrivite tuturor preferințelor. Indiferent dacă doriți să vă impresionați prietenii la brunch sau dacă doriți să savurați un espresso rapid după prânz, Vertuo vă aduce versatilitatea de care aveți nevoie în orice moment.

Sistemul Nespresso Vertuo a fost iniţial lansat în America şi Canada, în 2014 – întrucât profilul iubitorilor de cafea de pe continentul American era orientat spre cafele mari, lungi iar cafelele ristretto (25ml) şi espresso (40ml) nu erau la fel de populare ca în Europa, continentul de baştină al brandului Nespresso. Însă faptul că trăim în acest “sat global” a făcut ca, pe de o parte, în scurt timp şi printre gusturile iubitorilor de cafea din Europa să se regăsească cafeaua “Americano” şi cănile mari de cafea, în timp ce preferinţele iubitorilor de cafea din diferite ţări europene, printre care si România, se îndreaptă şi ele către cafelele lungi. Aşadar, lansarea sistemului Vertuo şi în Europa, începând cu 2016, a fost un pas firesc şi necesar.   

Aceeași cafea excepțională Nespresso, într-o capsulă nouă

Capsulele Nespresso Vertuo au o formă diferită faţă de capsulele Nespresso Original şi au cod de bare încorporat. Acestea pot fi folosite doar împreună cu espressoarele Nespresso Vertuo, întrucât tehnologia de extracție este diferită. Espressorul Vertuo citeşte codul de bare de pe capsulă pentru a identifica parametrii de extracție ai fiecărui sortiment – espressorul reglează cantitatea de apă, viteza de rotație și alți parametri (eg. durata preinfuziei, temperatura etc) pentru a prepara fiecare sortiment exact aşa cum a fost gândit.

Cafeaua folosită pentru Sistemul Vertuo este aceeași cafea de cea mai înaltă calitate ca cea folosită pentru Sistemul Original.  Nespresso se aprovizionează din peste 17 ţări producătoare de cafea din lume prin intermediul Programului Nespresso AAA Sustainable QualityTM, dezvoltat în 2003 împreună cu organizaţia de mediu Rainforest Alliance. În acest fel Nespresso se asigură că obţine unele dintre cele mai bune cafele din lume, unele din regiuni consacrate pentru calitatea deosebită a cafelei, alte din regiuni excepţionale dar foarte greu accesibile, cu profiluri de sol şi climă unice, concentrându-se cu precădere asupra protejării mediului înconjurător şi a bunăstarii comunităţilor de fermieri. Nespresso colaborează în mod direct prin intermediul acestui program cu peste 120.000 de fermieri, plătind întotdeauna preţuri peste media industriei şi prime speciale, derulând programe de training, protecţie socială, pensii private şi de dezvoltare a infrastructurii.

O cremă generoasă și densă, incomparabilă, care a consacrat brandul Nespresso peste tot în lume

Datorită noii tehnologii inventate de Nespresso cafeaua preparată – indiferent de dimensiunea ceştii, de la espresso la Carafe – va avea de fiecare dată un strat generos de cremă densă, incomparabilă, de culoarea alunei. Astfel, iubitorii de cafea se pot bucura de cafele de dimensiuni diferite, desăvârșite de o cremă bogată – un detaliu prețios pentru o cafea preparată acasă.

Tehnologia sistemului Vertuo: CentrifusionTM și un singur buton pentru până la 35 de cafele diferite

Sistemul Vertuo utilizează o tehnologie nouă, inventată de Nespresso – prin care cafeaua din capsulă este infuzată cu apă prin centrifugare. Nespresso a numit această tehnologie CentrifusionTM – termenul fiind marcă înregistrată. Spre deosebire de espressoarele clasice care folosesc o pompă de mare presiune pentru a “împinge” apa prin cafeaua măcinată, espressoarele Vertuo folosesc centrifuzia, tehnologia care utilizează forța centrifugă pentru infuzarea cafelei din capsulă. La o simplă apăsare de buton, cu ajutorul codului de bare de pe marginea capsulelor, espressorul are informații exacte referitoare la temperatura pe care trebuie să o aibă apa, ce cantitate de apă este necesară, care este timpul optim pentru preinfuzie şi care este viteza de rotaţie potrivită fiecărui sortiment. Etapa de infuzare permite apei să satureze cafeaua prăjită și măcinată, iar capsula se rotește cu până la 4000 de rotații pe minut, fapt ce permite optimizarea fluxului de apă pentru a extrage cele mai fine note aromatice și a crea o cafea corpolentă, protejată de o cremă bogată. 

Gama de cafea Vertuo conține până la 40 de sortimente de cafea diferite: 35 în gama permanentă plus ediţii limitate de cafea sezoniere. Printre ele se numără sortimente cafeinizate, semi-cafeinizate si decafeinizate precum şi sortimente cu arome naturale. Toate sortimentele de cafea Vertuo conţin doar cafea prăjită şi măcinată. Iubitorii cafelei cu lapte pot folosi toate sortimentele Vertuo pentru reţete de cafea cu lapte sau spumă de lapte proaspăt.

Gama Vertuo oferă o varietatede sortimente de cafea şi dimensiuni ale ceștii, de la 40ml la 535ml. Ele pot fi împărțite în 5 categorii, în funcţie de dimensiunea ceştii:

Espresso – 7 sortimente Espresso 40 ml

Double Espresso – 5 sortimente Double Espresso 80 ml

Gran Lungo – 7 sortimente Gran Lungo 150 ml

Mug – 10 sortimente Mug 230 ml

Craft Brew –  1 sortiment Pour Over Style (Carafe) 535 ml  

Barista Creations – 2 sortimente de cafea special create pentru a prepara rețete de cafea cu lapte* proaspăt și 4 sortimente de cafea cu arome naturale

Cold – va conține 4 sortimente pentru rețete de cafea cu gheață* disponibile în sezonul cald 

*Nespresso este primul şi singurul brand de cafea care a creat sortimente de cafea prăjită şi măcinată cu profile aromatice speciale, potrivite pentru a fi utilizate exclusiv în reţete de cafea cu lapte proaspăt sau reţete de cafea cu gheaţă.  

Protejarea mediului înconjurător

Protejarea mediului înconjurător și aprovizionarea cu deplină responsabilitate față de mediu și față de fermieri și comunitățile lor se află în centrul a tot ceea ce face Nespresso. Anul acesta compania își va îndeplini angajamentul comunicat în septembrie 2020 ca fiecare ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră, fiind singurul mare jucător din industria cafelei care realizează acest lucru urgent și important.

Toate capsulele de cafea Nespresso, inclusiv gama Vertuo, sunt fabricate cu aluminiu reciclat. Nespresso a ales aluminiul pentru realizarea capsulelor sale deoarece este un material reciclabil la infinit, care protejează prospețimea şi aromele cafelei proaspăt prăjită și măcinată până în momentul extracției. Pe plan local Nespresso a creat și implementat propria infrastructură de reciclare a capsulelor de cafea utilizare. Iubitorii cafelei Nespresso pot returna capsulele utilizate pentru a fi reciclate în orice magazin Nespresso sau gratuit, prin curier, de oriunde de pe teritoriul României. Întregul proces de reciclare este coordonat și supervizat de Nespresso.

Espressoarele Nespresso Vertuo vin ambalate într-un pachet complet reciclabil, realizat din material reciclat 99,5%: hârtie reciclată, hârtie turnată și folie de protecție din hârtie pentru a proteja aparatul de zgârieturi. De asemenea, toate sistemele Nespresso au integrate funcțiile de economisire a energiei electrice sau oprire automată după 2 minute.

Noul sistem Nespresso Vertuo – espressoarele Vertuo Next și toate sortimentele de cafea Vertuo – sunt disponibile începând din 9 martie în toate magazinele proprii Nespresso din Bucuresti, Cluj si Timisoara și in magazinul online www.nespresso.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Numărul autorizațiilor de construire din București s-a redus la jumătate, iar suprafața utilă a scăzut cu 62% în ultimii trei ani

Numărul autorizațiilor de construire emise pentru clădiri rezidențiale din București s-a redus la aproape jumătate în timp ce suprafața utilă…

30 de minute ago

Părinții din mediul rural consideră că uneori e nevoie să bați copiii pentru a-i educa

World Vision România a lansat raportul „Bunăstarea Copilului din Mediul Rural”, singura analiză longitudinală asupra bunăstării copiilor și cel de-al…

55 de minute ago

Gabriel Ghiță, Mastercard: Personalizare cu ajutorul datelor

Cu un ecosistem de soluții construit pe date și insight-uri relevante desprinse din nevoile consumatorilor, Mastercard oferă un mediu digital…

o oră ago

Mercedes și E.ON colaborează pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru clienții business

Mercedes-Benz Vans CEE (Zona Europa Centrală și de Est) începe o călătorie ambițioasă de a redefini strategia vehiculelor electrice în…

3 ore ago

Caroli lansează Humus Maestro, o selecție de cinci variante de humus fără E-uri

Caroli Foods Group, unul dintre cei mai mari producători de pe piața produselor de carne ambalată din România, anunță lansarea…

3 ore ago

66 CEO se alătură unui program executiv accelerat

Beyond Business School, companie fondată de antreprenorii în serie Andra Ghibuțiu și Grégoire Vigroux, anunță lista finală cu cei 66…

3 ore ago