Sistemul Coca-Cola lansează un nou Raport de Sustenabilitate
Reading Time: 3 minuteSistemul Coca-Cola a făcut public cel mai recent raport de sustenabilitate, care reflectă modul în care a implementat, în 2020, practicile de sustenabilitate atât în raport cu partenerii, angajații și consumatorii, precum și cu mediul înconjurător și comunitățile locale. Raportul este lansat într-un an aniversar, în care se sărbătoresc 30 de ani de la prima sticlă de Coca-Cola produsă local.
Sistemul Coca-Cola în România este format din două companii: Coca-Cola România, deținătorul brandurilor, a cărui viziune este să devină o companie pentru toți, și Coca-Cola HBC România, îmbuteliatorul și distribuitorul băuturilor din portofoliu, cu viziunea de a fi partenerul de băuturi 24/7 al clienților săi. Cele două companii își dezvoltă business-urile având la bază aceleași valori, principii și aceeași misiune: grija pentru ceea ce lăsăm #dupănoi.
Cu peste 1.500 de angajați, trei fabrici, un miliard de litri de băutură produși și peste 93.000 de clienți, Sistemul a reușit să construiască în 30 de ani un lanț de valoare puternic, păstrându-și an de an poziția de lider al industriei pe plan local.
Sistemul continuă să investească în România, iar fiecare nou proiect ia în calcul impactul pe termen lung asupra angajaților, a lanțului de valoare, asupra mediului înconjurător și a comunității locale.
“Sustenabilitatea înseamnă să ai grijă constant ca impactul pe care îl ai să fie unul pozitiv. Pentru noi, sustenabilitatea se traduce prin grija față de resursele naturale, consumul redus de apă și energie, investițiile în comunitate, inovațiile în operațiuni și ambalaje, implicarea în dezvoltarea echipei. De șase ani consecutivi, Coca-Cola HBC România este recunoscută ca cea mai sustenabilă companie pe plan local. În spatele acestor rezultate este o echipă extraordinară, care pune pasiune în tot ce face. Știm însă că mai sunt aspecte de îmbunătățit. Angajamentul nostru este să continuăm să investim și să inovăm, astfel încât să lăsăm o lume mai bună #dupănoi.”
Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director la Coca-Cola HBC România.
În construirea raportului de sustenabilitate, Sistemul Coca-Cola ia în calcul cinci arii principale. Printre cele mai importante rezultate prezentate în cadrul raportului se numără:
Operațiuni
- 83% din furnizori sunt locali
Portofoliu
- 27,6% din totalul vânzărilor a fost reprezentat de băuturi low & no calories și apă
- 90% din publicitatea făcută pentru brandul Coca-Cola a promovat Coca-Cola Zero Zahăr
- Fără publicitate adresată copiilor sub 12 ani
Oameni
- 37 de ore de formare profesională per angajat
Mediu
- 20% din totalul portofoliului este îmbuteliat în PET reciclat
- 100% din portofoliul de băuturi răcoritoare este îmbuteliat în ambalaje reciclabile
- 70% ambalaje reciclate din totalul ambalajelor primare puse pe piață. Obiectiv 2025: 75%
- 94% din cantitatea totală de deșeuri generate on-site au fost reciclate
- 100% din totalul energiei electrice utilizate în fabrici provine din surse regenerabile și curate
- >11 mil € este valoarea totală a proiectelor de reducere a consumului de energie încheiate în 2020, cu 832.338 kWh energie economisită
- ~1,9% scădere a intensității consumului de apă față de 2019, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
- Certificare GOLD AWS pentru toate fabricile
- ~2% scădere a intensității emisiilor din Scopul 1 și Scopul 2, raportat la volumul de băuturi produs în 2020
Comunitate
- +9,5 milioane lei investiți în comunitate
Cel mai recent angajament pe care îl face Sistemul Coca-Cola este reducerea emisiilor pe întregul lanț valoric până la zero net, până în 2040. Acest angajament nu vizează doar operațiunile Sistemului, ci și operațiunile partenerilor săi.
“Anul 2020 marchează finalul celui de-al treilea deceniu de prezență a Sistemului Coca-Cola pe piața locală, perioadă în care băutura îndrăgită de milioane de români a devenit simbol al bucuriei, al emoțiilor și al optimismului. Într-un an complicat, în perioadă de pandemie, Sistemul Coca-Cola și-a reafirmat angajamentul față de comunitatea locală, investind peste 9,5 mil de lei în proiecte de sustenabilitate. Și #NuNeOprimaici. Sustenabilitatea înseamnă să acționezi azi, gândindu-te la mâine. Suntem parte din comunitatea locală, iar promisiunea noastră este să consolidăm un business sustenabil și să contribuim la schimbare.”
Mihaela Niță, Public Affairs Manager la Coca-Cola România.
Raportul de sustenabilitate este disponibil pe site-ul După Noi, platforma de sustenabilitate a Sistemului Coca-Cola. Acesta este al treilea raport de sustenabilitate al Sistemului Coca-Cola în România și al 8-lea raport de sustenabilitate al Coca-Cola HBC România. Acesta prezintă indicatori de performanță non-financiară aferenți activității din anul financiar 2020 și include informații ce descriu activitatea Coca-Cola HBC România și Coca-Cola România, prezentând impactul economic, social și de mediu al operațiunilor din România. Raportul a fost construit pe baza rezultatelor procesului de materialitate desfășurat în iunie 2021.
Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.
În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform Romania CSR Index / Romania CST Index, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz