Singura campanie din România câștigătoare la IPRA Golden Awards 2019
Reading Time: 2 minuteCampania Donează sânge constant, inițiată de Crucea Roșie Română, alături de Institutul Național de Hematologie Transfuzională Prof. Dr. C. T. Nicolau, McCann Worldgroup România, McCann PR și UM România, este singura câștigătoare din România la categoria Healthcare, în cadrul IPRA Golden World Awards (GWA) 2019. Premiile GWA se numără printre cele mai importante distincții din domeniul relațiilor publice la nivel global, anul acesta având 89 de câștigători din toată lumea.
Donează sânge constant este un manifest pentru aducerea în prim-plan a nevoii de sânge în spitalele și centrele de transfuzie din România în fiecare zi, prin înlocuirea cuburilor microfoanelor jurnaliștilor cu cele care poartă grupele de sânge și mesajul “Donează sânge azi”.
Încă de la lansarea sa pe 28 februarie 2019, campania a captat rapid atenția opiniei publice și a convins jurnaliștii mai multor televiziuni importante, posturi de radio și publicații online să își doneze simbolic microfoanele, pentru a atrage atenția că nevoia de sânge în țara noastră este una constantă, nu doar atunci când se întamplă o tragedie națională.
Am pornit de la o idee grozavă și, datorită tuturor celor care au preluat mesajul campaniei, am reușit să aducem în prime-time nevoia constantă de sânge și să creștem cu 12% numărul de donatori din orașele mari. Le mulțumim tuturor jurnaliștilor și persoanelor publice care ni s-au alăturat, probono, deoarece o idee bună nu înseamnă nimic dacă mesajul ei nu ajunge la public. Credem că prin astfel de campanii putem schimba lucrurile în România, rezultatele obținute după numai câteva luni fiind foarte încurajatoare. Premiul acordat de IPRA pentru Donează sânge constant este o nouă recunoaștere a excelenței în comunicare și aparține în egală măsură tuturor celor care s-au implicat în campanie”, spune Lavinia Chican, Senior Partner, McCann PR.
O simplă donare de sânge poate salva trei vieți, dar numai 2% din români donează. Prin această campanie, care va continua pe termen lung, ne propunem să schimbăm mentalitatea din țara noastră în ceea ce privește donarea de sânge”, explică Ioan Silviu Lefter, director general, Crucea Roșie Română.
Rezultatele campaniei în doar 4 luni de la lansare:
- 12 parteneri media și-au donat microfoanele
- 52 de minute/zi, în medie, de afișare a mesajului campaniei
- 12% creștere a numărului de donatori în orașele mari
Încă de la început, campaniei i s-a alăturat PRO TV, ca partener oficial. În scurt timp, posturile de radio Kiss Fm, Rock Fm, Magic Fm, Radio RFI , televiziunile Digi24, Antena 1, TVR, Pacientul 2.0 și Vice România și-au donat microfoanele pentru a susține campania.
Și mass media brașoveană s-a alăturat campaniei Donează sânge constant. Simultan, Brașov TV, Mix TV, Realitatea de Brașov, Radio România Brașov FM, Monitorul Expres, Brașov Metropolitan, Transilvania Expres, Bună Ziua Brașov, La pas prin Brașov, Agerpres și Coronapress au decis să își personalizeze microfoanele sau reportofoanele.
Numeroase persoane publice, dar și instituții s-au alăturat campaniei și au mobilizat oamenii să meargă la centrele de transfuzii pentru a dona sânge.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz