MarComm Interviuri Marketing

Simona Panait, Samsung: Activitatea intensă în mediul online va continua, indiferent dacă epidemia continuă sau nu în același ritm

23 sept. 2020 4 min

Simona Panait, Samsung: Activitatea intensă în mediul online va continua, indiferent dacă epidemia continuă sau nu în același ritm

Reading Time: 4 minute

De la începutul anului, Samsung a lansat în România seria flagship Galaxy S20, telefonul pliabil Z Flip, gama de purificatoare, telefoanele Galaxy A, noile televizoare QLED, modelele lifestyle Serif și Frame și seria Galaxy Note 20. Calendarul lansărilor nu a fost afectat de pandemie, au fost însă necesare ajustări la nivel de comunicare, după cum spune Simona Panait, director de marketing și online business la Samsung România & Bulgaria.

Cum v-a schimbat pandemia planurile de comunicare și lansările de noi game pe care le aveați inițial în plan anul acesta?

Calendarul de lansare a produselor a rămas neschimbat, indiferent că vorbim de noile telefoane mobile și tablete, de wearables, televizoare sau produse electrocasnice. Cu toate acestea, am fost nevoiți să adaptăm comunicarea locală a acestor lansări la contextul actual. De altfel, Samsung a fost prima companie de tehno­logie care a anulat un eveniment de lansare în România, la începutul lunii martie, întrucât am pus pe primul plan siguranța și sănătatea participanților și a angajaților noștri. Bineînțeles, ne-am orientat spre lansări în mediul virtual, pentru a exclude complet interacțiunea fizică în timpul pandemiei. Continuăm în aceeași direcție și în peri­oada următoare și încercăm să le oferim participanților informații valoroase pentru ei, într-un format virtual cât mai prietenos.

Ce ați schimbat, totuși, în strategia de comunicare?

Am adaptat la actualul context proiectele însă am continuat să punem pe primul plan relevanța conținutului pentru utilizatorii interesați de produsele Samsung. Spre exemplu, prin proiectul #StayHome WithGalaxy ne-am aliniat la pasiunile și interesele fanilor Samsung din rețelele de social media și, cu ajutorul membrilor TeamGalaxy – echipa de ambasadori ai brandului Samsung, am creat conținut specific pentru fiecare din ei, în funcție de pasiunile lor. O componentă importantă a fost cea de educare a publicului în privința sănătății lor fizice și mentale în această perioadă dificilă și i-am ajutat să dezvolte abilități legate direct de activitățile preferate indoor. Campania a constat în stream-uri live cu membri ai TeamGa­laxy din domeniul gamingului, fotografiei, lifestyle, businessului, productivității etc. Prin aceste stream-uri interactive am evidențiat felul în care tehnologia îi poate ajuta pe oameni în aceste momente dificile și marcate de incertitudine. De asemenea, am considerat important să le amintim oamenilor că îi sprijinim atunci când au nevoie de asistență tehnică și se află în izolare în propriile locuințe. Am pus la punct un proiect de asistență la distanță, care înseamnă că orice utilizator de Samsung poate să intre în contact direct cu un consultant de la Samsung, care îl poate îndruma cu privire la orice nelămurire sau defecțiune a telefonului sau televizorului Samsung care nu necesită intervenție în service. De asemenea, am pregătit pentru ei un program special de service, Remote Service Program, pentru situațiile în care telefoanele au nevoie de reparații, astfel că telefoanele cu defecte sunt preluate de personalul Samsung de la domiciliul clientului, sunt reparate în scurt timp, dezinfectate și returnate la ușa utilizatorului, fără ca acesta să fie nevoit să se deplaseze.

Ce lansări noi ați avut în prima jumătate a anului și ce pregătiți pentru toamnă – iarnă?

Am lansat seria flagship Galaxy S20 și noul telefon pliabil Z Flip chiar în prea­j­ma debutului pandemiei, ceea ce a ridicat o serie de provocări la nivel de business și comunicare, însă noile modele au fost foarte bine primite de piață. Am lansat în România, acum două luni, o serie de produse noi pentru Samsung. Este vorba de debutul gamei de purificatoare Samsung în România. Am lansat, de asemenea, gama de telefoane mid-range Galaxy A și lineup-ul de televizoare QLED, la care se adaugă, tot în premieră în România, noile modele de televizoare lifestyle: Serif și Frame, care oferă un plus semnificativ la nivel de design, dincolo de calitatea imaginii și a sunetului, specifice seriei QLED. Cea mai recentă lansare de produs a fost seria Galaxy Note 20, dedicată oamenilor care țin mult la productivitate, dar care vor să folosească telefonul și pentru jocuri și consum de multimedia. Alături de această serie am prezentat noile căști wireless Buds Live + și noul smartwatch, Galaxy Watch 3. Pentru a doua parte a anului le pregătim fanilor Samsung o serie de surprize despre care nu putem oferi încă foarte multe detalii. Pot spune însă că vom avea noutăți pregătite pentru ei atât în segmentul mobile, cât și în cel al electrocasnicelor și home entertainment-ului.

Cum estimați că va influența actuala situație vânzările de gadgeturi mobile pe termen mai lung?

Nivelul de predictibilitate privind evoluția pandemiei în următoarele luni este încă relativ scăzut, ceea ce ridică dificultăți în privința planurilor și estimărilor pe termen mediu și lung. Ne așteptăm ca activitatea intensă din vânzări să continue în special în mediul online, unde noi ne-am concentrat încă din primele săptămâni ale pandemiei, prin campanii dedicate. Consultanții noștri au beneficiat de traininguri speciale în urma cărora au dobândit noi skill-uri, adaptate nevoilor curente, pliate pe oferirea de consultanță online și telefonică. De altfel, am optimizat procesul de achiziție astfel încât utilizatorii să găsească rapid online informațiile de care au nevoie atât pe site-ul propriu cât și ale partenerilor. Cu toate acestea, clienții pot veni să vadă produsele noastre și fizic, în magazine. Odată cu deschiderea acestora, am luat toate măsurile de siguranță necesare pentru a ne asigura că oferim cea mai bună experiență, atât cu produsele, cât și cu personalul Samsung. După două – trei luni în care efectele pandemiei s-au resimțit la nivelul vânzărilor, am observat un trend crescător în ultimele două luni pentru majoritatea segmentelor de business și ne așteptăm ca acest trend să continue, deoarece consumatorii au nevoie de dispozitive care să îi ajute în aceste momente, indiferent că vorbim despre telefoane și tablete pentru școală și work from home, despre wearables pentru monitorizarea sănătății și activității, electrocasnice care să le ușureze viețile acasă sau televizoare care să le poată oferi cea mai bună experiență de vizionare a conținutului în timpul liber.

Ce modificări ați observat în comportamentul românilor în ceea ce privește folosirea tehnologiei?

În această perioadă am observat că majoritatea consumatorilor și-au ajustat comportamentul de cumpărare. Aceștia se gândesc mai mult înainte să facă o achiziție și cântăresc toate opțiunile, în contextul unei predictibilități mai scăzute a economiei. În acest moment, nu mai este vorba doar despre cele mai bune specificații; utilizatorul se orientează în primul rând spre dispozitive care să îi îmbunătățească viața, să îl ajute pe zona de productivitate și să-i ofere acces facil la soluții de diver­tisment, în special atunci când vine vorba de consum de conținut video. În ceea ce privește consumul de conținut din tehno­logie, acesta a crescut în ultimele luni, și pe fundalul comportamentului mult mai chibzuit al utilizatorilor, care analizează bine orice decizie de achiziție importantă. Consumatorii își iau astăzi informația din surse pe care le consideră de încredere și se informează din ce în ce mai mult despre metodele de securizare a datelor personale, pe dispozitive. Nu în ultimul rând, observăm tendința acestora de a apela la branduri și companii în care are încredere, cu care au un istoric și care știu că nu îi vor dezamăgi.

Foto: Vali Mirea 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: