SIKA Romania – Plus 10% in 2012
Reading Time: 2 minute<p> </p> <p> Sika Romania, unul dintre principalii jucatori ai pietei locale de materiale chimice pentru constructii, a raportat in 2012 o majorare cu 10% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, datorita concentrarii pe proiecte relevante, a know-how-ului consultantilor tehnici si a produselor ce au la baza tehnologii inovatoare.</p> <p> </p> <p> „Anul trecut am inregistrat un avans cu 10% al business-ului Sika in Romania, ajungand la o cifra de afaceri de 20 de milioane de euro. In 2011 am raportat, de asemenea, o crestere cu 17%, la 18 milioane de euro”, a declarat Ileana Nicolae, Director General Sika Romania.</p> <p> Aceasta crestere a fost influentata cu precadere de majorarea vanzarilor in retail, de specializarea continua a consultantilor tehnici, dar si de concentrarea pe proiecte relevante. Cresterea notorietatii brandului si activitatea desfasurata in Republica Moldova au avut, de asemenea, un impact pozitiv. </p> <p> Potrivit estimarilor Directorului General, si in acest an afacerile companiei ar putea creste cu 5%, la 21 de milioane de euro, in conditiile unei stabilitati economice la nivel national.</p> <p> „Ca si in 2012, si anul acesta, masurile interne vor avea un impact in dezvoltarea business-ului. Astfel, strategia de vanzari, atentia sporita spre identificarea nevoilor locale, cresterea calitatii serviciilor noastre si sistemele inovatoare pe care le distribuim, vor contribui la aceasta crestere. O influenta pozitiva vor avea si deschiderea catre noi piete si expertiza echipei noastre”, a mai afirmat Ileana Nicolae.</p> <p> </p> <p> Crestere usoara a pietei de profil</p> <p> In ceea ce priveste evolutia pietei locale de materiale chimice pentru constructii in 2012, estimarile Sika arata ca aceasta a inregistrat un avans usor, de doar 2%. Astfel, daca in 2011 valoarea atinsa a fost de aproximativ 900 de milioane de euro, anul trecut s-a ajuns la circa 920 de milioane de euro.</p> <p> In ceea ce priveste previziunile pentru anul in curs, reprezentanta Sika Romania se asteapta la o stagnare a pietei de materiale chimice de constructii.</p> <p> Anul trecut vanzarile de produse Sika destinate lanturilor de retail au crescut semnificativ, ajungand la 25% din business-ul companiei, fata de 20% in 2011.</p> <p> O pondere importanta din business a fost realizata si de vanzarile de aditivi pentru betoane, produse realizate in cadrul fabricii din Brasov, dar si de sistemele de membrane pentru acoperisuri, cat si solutiile pentru pardoselile industriale si cele pentru impermeabilizari.</p> <p> In ceea ce priveste atitudinea consumatorilor finali, Ileana Nicolae a afirmat ca, treptat, se observa o inclinare catre produsele de calitate ridicata, deoarece acestea asigura o durata de viata mai lunga a lucrarii. Pe de alta parte, in zona profesionistilor din domeniu, deschiderea este tot mai larga din prisma receptivitatii la tehnologii noi.</p> <p> „Dincolo de cresterea business-ului, anul 2012 a insemnat pentru noi si implicarea in proiecte de mare anvergura, printre care se numara renovarea cladirii Primariei Capitalei, Coridor 4 Nadlac – Pecica, Universitatea din Craiova, Uzinele Ford, Pirelli si Continental, alaturi de multe altele. In plus, in acest moment suntem implicati in lucrari de reabilitare a Hotelurilor de la Herculane si Covasna, construirea Autostrazii Transilvania si a statiilor de epurare din Cluj si Alba Iulia”, a incheiat Ileana Nicolae. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz