Interviuri

Și dronele se asigură, nu-i așa?

Reading Time: 3 minute

Problemele din zona asigurărilor auto i-au făcut pe asigurători mai interesați de diversificarea portofoliilor. James Grindley, CEO al CertAsig, vede potențial în zona asigurărilor pentru locuințe, a celor de răspundere civilă a managerilor sau împotriva atacurilor cibernetice. Între timp, compania asigură și drone.

Sunteți compania care a lansat prima asigurare pentru drone. Cum a evoluat acest produs?

Am ajuns să asigurăm mai bine de 20 de drone, unele făcând parte din flote de astfel de aparate. Produsul oferă companiei CertAsig vizibilitate în piață ca jucător pe produse de nișă.

Dronele pot produce pagube serioase dacă nu sunt o­perate corespunzător, de aceea procesul de asigurare se concentrează pe experiența operatorului. Putem asigura drone și în Bulgaria, Turcia și Cehia.

Care sunt liniile de business cu cel mai mare potențial pe piața locală de asigurări?

Vedem asigurările de garanții contractuale și răspunderea civilă ca direcții cheie pentru dezvoltare. Cererea crește și ambele clase de produse au demonstrat rezultate bune la subscriere. Avem o serie de produse foarte specializate, cum ar fi asigurările meteo, dar acestea au relevanță numai în anumite industrii, cum ar fi energiile alternative sau agricultura.

Care sunt principalele provocări ale pieței locale de asigurări?

Asigurările au încă o imagine cumva negativă în România; se manifestă o anumită neîncredere care privește deopotrivă agenții de asigurări și brokerii. Mai sunt încă multe de făcut pentru a schimba această stare de fapt, iar recenta intrare în faliment a doi asigurători mari nu a ajutat deloc. Asigurările de locuințe au un potențial uriaș, numai aproximativ 20% din cele 8,5 milioane de locuințe din România fiind asigurate la ora actuală. Ne-ar plăcea să vedem o cerere mai mare pentru asigurări de întrerupere a activității, garanții contractuale și răspundere civilă pe segmentul corporate. Multe firme cumpără numai asigurările de bază sau cele solicitate de partenerii de afaceri internaționali. Asigurările trebuie să devină o parte acceptată a managementului de risc de zi cu zi, însă marea provocare este ca și IMM-urile să gândească în acest fel.

Care sunt caracteristicile pieței de asigurări corporate din România și care sunt cele mai importante tendințe ale acestui an?

Piața românească de asigurări corporate a devenit din ce în ce mai competitivă în ultimii 1-2 ani, în contextul în care mai mulți asigurători urmăresc diversificarea portofoliilor bazate în cea mai mare parte pe asigurări auto și de locuințe. Motorul diversificării a fost faptul că asigurările auto aduc pierderi, în timp ce asigurarea locuințelor este mai profitabilă. Asigurările de proprietate comercială, enginee­ring, accident și răspundere civilă prezintă cel mai mare interes pentru asigurători. Aceasta este o veste bună pentru managerii de risc din IMM-uri și corporate, deoarece piața va fi mai bogată în opțiuni. CertAsig se focusează în continuare pe mediul corporate prin intermediul broke­rilor parteneri locali, însă abordarea este din ce în ce mai specializată.

Care sunt domeniile în care interesul pentru asigurările D&O este mai ridicat?

Unele firme, cum ar fi cele de contabilitate și firmele de avocatură, sunt obligate prin lege să aibă asigurări D&O (Directors & Officers Liability), dar numai pentru sume mici, astfel încât primele de asigurare tind să fie reduse ca valoare. Pe de altă parte, numărul de revendicări este și el mic. Am constatat creșterea cererii de asigurări D&O din partea companiilor de servicii financiare și consultanță care activează în România. Tot creștere pe partea de asigurări D&O și profesionale observăm și în ceea ce privește clienții noștri din domeniul construcțiilor, cărora le oferim asigurări pentru pagube materiale și răspundere civilă și contractuală.

Cum au evoluat asigurările împotriva atacurilor cibernetice?

Se vorbește mult despre ciber­asigurări, însă până acum au fost emise foarte puține polițe. Cu toate acestea, ne așteptăm că situația să se schimbe, deoarece pericolul începe să fie conștientizat ca urmare a incidentelor de genul atacului WannaCry. Componenta IT este foarte importantă în viața românilor și de aceea ne așteptăm să fie tot mai interesați de această categorie de asigurări, în special companiile care fac afaceri la nivel internațional.

Oana Voinea

Recent Posts

Ford a lansat Puma Gen-E, mașina electrică fabricată la uzina de la Craiova

Ford a prezentat modelul full electric Puma Gen-E, care este asamblat la uzina companiei din Craiova, folosind propulsorul electric produs…

3 ore ago

Asociația Analiștilor Financiar – Bancari din România are un nou Consiliu Director

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…

3 ore ago

Ioana Zamfir, reprezentanta României în Grand Jury Gerety Awards 2025

Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…

3 ore ago

Asociația ANAIS atrage atenția că „Iubirea nu înseamnă frică” printr-o campanie de sprijinire a femeilor și fetelor aflate în situații de vulnerabilitate

Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…

4 ore ago

Studiu Reveal Marketing Research: 7 din 10 români sunt atrași de magia produselor lansate în ediție limitată în perioada Crăciunului

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…

5 ore ago

Glovo: România, locul al doilea la nivel mondial la comenzile de la supermarket

În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…

5 ore ago