Creativitate

Seria de expoziții Share, Tag or Dye – Europe Wide începe la Cluj, continuă la Roma și la Barcelona

Reading Time: 3 minute

Proiectul Share, Tag or Dye a fost creat de Asociația Fotografică Allkimik și Asociația Culturală Marginal în anul 2022, ca o reacție creativă la modul în care artiștii sunt nevoiți să-și petreacă din ce în ce mai mult timp pe rețelele sociale pentru a se promova, având tot mai puține ore la dispoziție pentru a crea.

Ajuns acum la a treia ediție, Share, Tag or Dye – Europe Wide continuă să exploreze tensiunea dintre a fi creator și a fi propriul promoter prin social media, păstrându-și conceptul complet democratic: apelul pentru lucrări a fost realmente deschis, singurul criteriu de selecție rămânând respectarea termenului limită – o altă provocare adresată algoritmelor restrictive care ne curatoriază accesul la informații, distracție și cultură, cu sau fără voia noastră.

Lucrările primite de la artiști profesioniști dar și de la designeri, scriitori, jurnaliști, influenceri, organizatori de cursuri și de evenimente offline și online au fost transformate de inițiatori într-o feed de social media fizic, imprimat pe suport textil prin tehnica cianotipiei, iar expoziția își începe luna aceasta călătoria de-a lungul și de-a latul continentului, urmând să fie găzduită în multiple galerii și festivaluri naționale și internaționale.

Între 11 și 14 iulie, lucrările reunite în ediția din acest an a proiectului vor putea fi văzute la Galeria Camera din Cluj-Napoca, un spațiu expozițional condus de artista Irina Dumitrașcu Măgurean, dedicat promovării artiștilor emergenți, în special din câmpul fotografiei, dar și al instalațiilor artistice și al lucrărilor mixed-media.

Următoarea oprire a Share, Tag or Dye – Europe Wide este între 24 și 25 iulie, la Roma, în spațiul Sensumlab de pe strada Alipio nr. 13/A, pentru o expoziție pop-up.

Alipio 13 este un complex de laboratoare artizanale de serigrafie, fotografie și artă textilă, în care prezența transpusă în format fizic textil și fotografic a unei rețele sociale se potrivește de minune.

Nu în ultimul rând, o parte a lucrărilor din proiect vor fi expuse și în cadrul Experimental Photo Festival în Barcelona, între 24 și 28 iulie. Acest eveniment găzduiește Share, Tag or Dye pentru cel de-al doilea an consecutiv, reunind peste 300 de artiști internaționali și iubitori ai fotografiei pentru cinci zile de expoziții și activități legate de arta fotografică.

Fără a dori să se dezică de social media, ci dimpotrivă, într-o încercare de a face pace între provocările și oportunitățile pe care această tehnologie le aduce în viețile artiștilor, proiectul Share, Tag or Dye invită la discuție și la meditație, amestecând himere moderne cu tehnici fotografie vintage, ștergând liniile dintre artist și public, cât și dintre universurile digitale și cel analogic. Mai multe informații despre proiect și expoziții se găsesc pe Facebook și Instagram.

Share, Tag or Dye Europe Wide este organizat de Asociația Fotografică Allkimik, în parteneriat cu Marginal, Alternative Photography și Institutul Național pentru Fizica Laserilor, Plasmei și Radiației, respectiv CETAL – Centrul pentru Tehnologii Avansate cu Laser, Magma Contemporary Art Space, Experimental Photo Festival, VAGon – spațiu in(ter)disciplinat.

Share, Tag or Dye Europe Wide este co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele programului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Romanita Oprea

Recent Posts

Educarea și informarea, o prioritate strategică pentru MagnaPharm

MagnaPharm marchează 30 de ani de excelență în industria farmaceutică, fiind un jucător cheie în segmentul de marketing & sales…

45 de minute ago

Beatrice Chiș, ETi: Performanță cu zâmbetul pe buze

Beatrice Chiș, International Executive Marketing Director la ETi, ne-a explicat cum reușesc campaniile globale de marketing ale companiei să aducă…

2 ore ago

Agenția Minio invită publicul să descopere echipa: no more catfishing

Minio, agenția de creație strategică integrată, lansează campania „No more catfishing”, prin care invită clienții și partenerii să descopere echipa…

2 ore ago

Gebrüder Weiss inaugurează cel de-al doilea hub logistic din apropierea Capitalei. Investiții de peste 20 de milioane de euro

Compania internațională de transport și logistică Gebrüder Weiss și-a extins rețeaua de terminale logistice din România În sud-estul Bucureștiului, în…

2 ore ago

Salvați Copiii România mobilizează un fond de urgență pentru intervențiile umanitare în localitățile afectate de inundații

Organizația Salvați Copiii România anunță mobilizarea unui fond de urgență pentru intervențiile umanitare imediate în localitățile afectate sever de inundații.…

3 ore ago

Creat pentru a face bine

Nu multe inițiative au ca principală misiune să facă bine, dar cele existente au puterea de a produce schimbări profunde…

3 ore ago