MarComm Interviuri Publicitate

Shailin Dhar, despre frauda din publicitate

17 sept. 2019 2 min

Shailin Dhar, despre frauda din publicitate

Reading Time: 2 minute

Cunoscut drept inițiatorul cruciadei contra fraudei în publicitate, Shailin Dhar, CEO și co-fondator al Method Media Intelligence, va urca în această toamnă pe scena Golden Drum. În avanpremiera discursului pe care l-a pregătit pentru acest eveniment, Dhar povestește despre cum a pornit această luptă și poate fi rezolvată frauda din publicitate. 

Născut în Delhi, Shailin Dhar locuiește, în prezent, în New York. A emigrat împreună cu familia din Kashmir și s-a mutat împreună cu părinții și fratele în vârstă de cinci ani la acea vreme, în California. A locuit de-a lungul anilor în San Francisco, Toronto, Seattle și India.

Care este povestea din spatele Method Media Intelligence?

Am pornit MMI împreună cu Praneet Sharma în 2017 după ce, timp de 3 ani am făcut cercetări în domeniul fraudei în publicitate și am pledat pentru o schimbare în industria de publicitate online. Am aflat de această problemă după ce am lucrat în mai multe companii care erau implicate în acțiuni masive de fraudare în industria de publicitate și împotriva cărora nimeni nu lua nicio măsură. Văzând cât de mare era problema, ne-am gândit să venim cu o soluție care să-i ajute pe  publicitari. Ce facem noi? Îi ajutăm pe cei care sunt responsabili de branduri să navigheze prin mediul digital și să ia deciziile corecte, bine documentate.

Când ați vorbit prima dată împotriva acestui fenomen? Și de ce?

Am început să pledez public contra fraudei în publicitate în vara anului 2014 după ce mi-am dat demisia dintr-o companie care se ocupa cu crearea de shell website-uri și generarea de trafic fals pentru atragerenea de încasări din publicitate. A fost o experiență revelatoare despre cât de ușor se putea comite o fraudă și cât de puține consecințe decurgeau din asta. Ce m-a iritat cel mai mult a fost complicitatea dintre companiile de tehnologie și agențiile care ne ajutau să monetizăm traficul. Frauda în publicitate nu este o joacă de-a șoarecele și pisica, ci o problemă sistemică, în care principalele victime sunt advertiserii și publisherii onești cărora li se fură din venituri.

Cum a ajuns acest fenomen să ia amploare?

La fel ca în orice infracțiune, este greu să estimăm cât pierdem din asta. Cel mai bine este ca problema să fie rezolvată prin soluții sistemice și la obiect.  

Ce v-ați propus pe termen mediu și lung?

Atât personal, cât și profesional, mă bucur când rezolvăm problema fraudei pentru fiecare dintre clienții noștri. Mă mândresc când reușesc să cercetez în profuzime fiecare caz și să translatez informațiile în acțiuni concrete pe care clientul să le ia. Pe termen lung, mi-ar plăcea ca soluțiile MMI să fie implementate pe scară largă de cei mai mari 50 de advertiseri din lume, dar și să lansăm oferte de servicii pentru businessurile mici pe care să le putem proteja astfel încât să nu mai cadă victime traficului generat de roboți.

Prezentarea de la Golden Drum

Cred că Festivalul Golden Drum reprezintă pentru mine o șansă extraordinară să spun povestea MMI. Avem studii de caz din diverse domenii de la monede contrafăcute și falsificarea în artă până la crearea unei tehnologii care detectează roboții online. Oamenii greșesc când cred că ”creativitatea” este un domeniu separat de tehnologie. Sunt de părere că nu poți avea o soluție tehnologică bună fără niște minți creative în spate.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: