Sfarsitul managementului la intamplare
Reading Time: 2 minuteCati dintre oamenii cu care lucram au functia de „Director de Comunicare” sau „Manager de Comunicare”? Trebuie sa fie sute, daca nu chiar mii.Eufuismul aici, desigur, consta in faptul ca toata comunicarea poate fi “gestionata” sau “directionata” in aceasta era a disponibilitatii totale, vaste si imediate a informatiilor. In mod cert, asta nu se poate. Daca Reputatia este suma tuturor opiniilor despre o organizatie (sau un individ), atat pozitive, cat si negative, atunci oportunitatea de a fi atat exprimate, cat si impartasite, a schimbat situatia in totalitate.
In vreme ce asta este tulburator pentru multe dintre organizatiile obisnuite cel putin cu iluzia de a detine controlul, in realitate este aproape invers pentru cele interesate de gestionarea propriei reputatii. In trecut, management-ul reputatiei a fost atat gestionat la intamplare, cat si planificat. Companiile si-au interpretat modest reputatiile, cercetarile au fost ocazionale si costisitoare, iar accentul a fost pus pe comentariile din presa. “Registrul” monitorizarii a fost moneda de circulatie a relatiilor publice, iar premisa de la care se pornea era ca advertising-ul contribuia la fel de mult la construirea imaginii companiei.
In prezent, informatia in timp real se regaseste in practicarea menagement-ului reputatiei. Orice organizatie atenta poate folosi lumea digitala pe post de seismograf, receptionand rapid si cu exactitate vibratiile legate de reputatie. Asta permite, in schimb, ca “management-ul” si “directionarea” sa devina “stimulante”, “atragatoare”, “formatoare de comunitati” si “conversationale.” Asta face management-ul reputatiei sa fie un proces continuu, 24/7, dar il si conditioneaza de informatia autentica. Elimina ghicitul din ceva ce obisnuia sa se bazeze in mare parte pe experienta si intuitie.
Asta nu inseamna ca stiinta domina priceperea cand vorbim despre management-ul reputatiei. Esentialmente, reputatiile bune sunt sudate prin relatii, asa cum filosoful francez Diderot i-a raspuns imparatesei Rusiei, Ecaterina cea Mare, “pielea barbatilor se gadila”. Cu toate acestea, marcheaza sfarsitul gestionarii aleatorii a atuului cel mai puternic al unei organizatii – reputatia.
Text scris de Nick Andrews, Reputation Practice Leader for EMEA la FleishmanHillard
2activePR s-a lansat pe piata locala de PR in 2000, iar in 2009 a devenit oficial partenerul afiliat al retelei internationale FleishmanHillard in Romania. Fondata in 1946, FleishmanHillard este astazi una dintre agentiile de relatii publice de top la nivel mondial.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz