Stiri Antreprenori Companii MarComm Marketing

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, Transavia lansează Sezonul 3 al programului #Autentic Românesc

10 oct. 2024 4 min

De Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, Transavia lansează Sezonul 3 al programului #Autentic Românesc

Reading Time: 4 minute

Programul Autentic Românesc, inițiat de TRANSAVIA în 2022, marchează Ziua Națională a Produselor Agroalimentare Românești, sărbătorită pe 10 octombrie, prin celebrarea valorilor autenticității, calității și siguranței produselor autohtone.

Companiile incluse în programul #Autentic Românesc, mari de tradiție și afaceri românești la început de drum, unite de aceleași valori și dorință de dezvoltare durabilă, dar și de promovare a imaginii calității produselor românești în țară și străinătate, cumulează împreună o cifră de afaceri de 750 de milioane de euro și peste 5.000 de angajați.

Numărul de parteneri a crescut an de an, ajungând, la trei ani de la lansare, să aducă împreună un număr record de companii cu valori similare: TRANSAVIA, Artesana, Cramele Recaș, Monte Banato (Pangram Reșița),Mobexpert, Theodora Golf Club, Grandma’s Delights, Safala şi Solina Romania.

Autentic Românesc

„Programul Autentic Românesc, inițiat de Fragedo by TRANSAVIA, este o poveste despre optimism şi despre impactul esenţial al brand-urilor naţionale în vieţile noastre. Optimism, pentru că am reuşit să adunăm împreună mai multe brand-uri decât oricând, dovadă că viziunea noastră este împărtăşită de tot mai mulţi producători, şi înţeleasă din perspectiva importanţei colaborării.

Optimism, pentru că susţinem împreună efortul de a prezenta modul cum obținem, alegem și preparăm hrana noastră, în fiecare zi. Valorile autenticității și calității întăresc atașamentul față de mărcile românești și urcăm în topul preferințelor clienților, sprijinind în același timp economia locală și dezvoltarea durabilă a României”, declară Linda Willy, Director de Marketing TRANSAVIA.

Clienţii așteaptă de la brand-urile românești deschidere către noutate, inovare, către reinterpretarea tradiției şi combinarea cu elemente din alte culturi. Așa se face că, luna octombrie, #Autentic Românesc propune consumatorilor români o nouă rețetă originală, cu ingrediente autentice, de calitate, produse de partenerii programului și puse în scenă într-un mod inovativ, cu măiestre de Chef Marcian Vodnar: Saltimbocca alla romana cu piept de pui Fragedo, salvie, roșii gratinate cu ulei de in și brânză cu peperoncino.

„Începem cu o rețetă de inspirație italiană, dar pregătită în totalitate cu ingrediente locale, pe gustul tuturor celor care iubesc să călătorească și să descopere alte culturi gastronomice, dar care nu uită, în același timp, să o aprecieze pe cea românească”, spune Chef Marcian Vodnar.

Lansarea celui de al 3-lea sezon al programului Autentic Românesc, la începutul lunii octombrie va inspira pasionații de gătit și gurmanzii să susțină, să cumpere și să folosească brand-uri românești, să integreze ingredientele locale, produse în mod sustenabil de partenerii programului, în rutina lor zilnică, imaginând rețete care abundă de creativitate și îmbină în mod fericit tendințele internaționale cu tradiția locală.

„În bucătăria românească, autenticitatea și calitatea ingredientelor sunt esențiale. La Artesana, credem cu tărie că folosirea ingredientelor românești, naturale și sănătoase, nu doar îmbunătățește gustul preparatelor noastre, dar și susține tradițiile și economia locală. Ne bucură și ne onorează participarea la programul „Autentic Românesc”, pentru că astfel împărtășim cu voi toți bucuria de a găti și de a savura mâncăruri autentice, pline de savoare și sănătate, pregătite cu dragoste și respect pentru natura și tradițiile noastre.”Alina Donici, Managing Partner Artesana.

Programul #Autentic Românesc este fundamentat pe setul comun de valori și obiective ale partenerilor implicaţi: susținerea business-ului românesc, promovarea brand-urilor românești și a gastronomiei naționale, cu ingrediente de calitate, obținute în mod sustenabil.

Monte Banato este la ceas aniversar, împlinim 30 de ani de tradiţie culinară şi nu puteam să o facem mai bine decât alături de brand-urile româneşti partenere ale programului Autentic Românesc. Împreună, mesajul nostru este şi mai puternic: dragi români, cumpăraţi şi consumaţi cu cea mai mare încredere produse româneşti”, îndeamnă Margareta Vieriu, Director de Marketing Pangram.

Ne așteptăm să vedem în continuare o mai mare deschidere a comercianţilor față de brand-urile de producător, datorită schimbării preferințelor consumatorilor. Conform unui sondaj INSCOP[1], 72,2%, preferă să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe, deoarece sunt mai sănătoase şi acționează pentru susținerea comunităților locale.

Participarea ca parteneri principali ai proiectului Autentic Românesc pentru cel de-al treilea an consecutiv ne oferă oportunitatea de a duce mai departe valorile care ne definesc la Cramele Recaș: inovația, autenticitatea și respectul pentru resursele locale. Suntem alături de partenerii noștri de la Transavia încă de la prima ediție a acestui proiect, pentru că ne dorim să demonstrăm că produsele românești pot fi puse în valoare #IMplicit atât prin calitatea lor, cât și prin povestea pe care o spun.

Fiecare rețetă pe care o susținem în acest proiect reprezintă o fereastră către tradițiile culinare ale României, armonizate perfect cu vinurile noastre. Pentru noi, la Cramele Recaș, #AutenticRomânesc înseamnă să promovăm sustenabilitatea, să valorificăm patrimoniul local și să oferim consumatorilor experiențe care să le reamintească de esența pur românească a fiecărui produs”, menționează Paul Aparaschivei, Director de Marketing Cramele Recaș.

Abordările constă din crearea de rețete originale care folosesc ingrediente de înaltă calitate și sustenabile de la parteneri, organizarea de concursuri cu beneficii exclusive, producerea de conținut autentic și implicarea în experiențe premium pentru consumatorii români.

Autentic Românesc

„Prin programul Autentic Românesc, susținerea micilor producători din România reprezintă un pas important în ceea ce privește creșterea notorietății acestora pe piață.Asocierea cu acest minunat proiect, conturează o reală oportunitate ca produsele românești să fie redescoperite de cât mai multe persoane, astfel încât  conceptul de a readuce gustul preparatelor de odinioară din nou pe mese, se poate schița din ce în ce mai proeminent.”, spune Theodora Niculescu, Fondator Grandma’s Delights.

„Participarea în programul #Autentic Românesc alături de companii românești renumite și iubite de milioane de consumatori din țară ne onorează și ne responsabilizează. Într-o piață aflată într-o dezvoltare accelerată, observăm o preocupare în creștere pentru un stil de viață mai sănătos, iar produsele noastre naturale din zmeură și alune de pădure vin să satisfacă nevoile din ce în ce mai ridicate ale românilor. Faptul că putem produce hrană sănătoasă și delicioasă, în același timp, într-o comună de la munte odinioară izolată și cu risc de a se depopula, faptul că reușim să contribuim la dezvoltarea rurală și creăm valoare, ne dă energia să continuăm zi de zi și să depășim toate provocările”, precizează Oana și Bogdan Lerescu, co-fondatorii Safala Organic Farm Șinteu.


[1] Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda Agenţiei de presă News.ro. Datele au fost culese în perioada 22-29 februarie 2024, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste.Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,95 %, la un grad de încredere de 95%..

Array

Articole pe aceeași temă: