Sergiu Neguț, la Zilele Biz: Trei tendințe din fintech care pot asigura succesul în pandemie
Reading Time: 4 minuteSoluții integrate, abundența de date și data driven platforms – sunt cele trei tendințe din industria de tehnologie financiară prezentate de Sergiu Neguț, la Zilele Biz. Puse împreună, aceste tendințe pot aduce succesul, în acest nou context creat de pandemie, a arătat co-fondatorul FintechOS.
Suntem într-un context în care se face trecerea de la raftul cu milioane de produse pentru milioane de consumatori, la un produs pentru un consumator. Un produs care este diferit pentru fiecare dintre noi. “În urmă cu 20 de ani, mergeam în magazinul de șosete, totul era perfect și toată lumea voia la fel. Astăzi arată un pic diferit. Aceast complet diferit pentru fiecare este o tendință spectaculoasă, pe care o rezolvăm cu tehnologia”, a explicat Sergiu Neguț, la Ziua de Inovație.
Cofondatorul și EVP-ul FintechOS a arătat că tehnologia în sine nu aduce disrupție. “Nimeni niciodată nu a schimbat modul cum se fac lucrurile doar pentru că a apărut o nouă tehnologie. Când au apărut mașinile electrice la 1900 toamna, nu a fost nicio disrupție. Dirupția a fost 100 de ani mai târziu. Abia atunci când o grămadă de oameni fac același lucru la fel și adoptă un lucru nou, abia atunci vorbim de disrupție. Și asta ține de client”, a argumentat Sergiu Neguț. El a subliniat că trebuie să fim atenți la client, mai ales când folosește tehnologie. Toți ne-am făcut cont de Revolut, ne-am făcut cont la o bancă, toți avem experiențe digitale și putem să facem comparații. Trebuie să ajungem să facem aceste comparații în favoarea jucătorilor locali.
“Este o schimbare care înseamnă empatie, care înseamnă umanizarea și supra-personalizarea și supra-contextualizarea relațiilor cu clienții pe bază de empatie. Adică pornind de la empatie să fim în stare să ghicesc, să intuiesc ce își deorește clientul meu și nu doar când mă înjură. Să știu când pot să îl fac să mă iubească și să se întoarcă din nou la mine. Și asta trebuie pus în contextul acestui an, un context foarte special”, a explicat antreprenorul.
“Anul acesta ne forțează să ne gândim la digitalizare nu doar prin prisma cetățenilor din Generația Z, ci mult mai mult decât atât, prin prisma tuturor celor pe care trebuie să îi protejăm de interacțiunea cu alți oameni. Și nu este doar o protecție temporară, este o chestiune de tendință de consumer behavior la o scară suficient de largă încât să accelereze inovația care să producă disruperea comportamentului care nu se întâmplă doar pentru că cineva a pus pe masă o tehnologie”, a spus Sergiu Neguț.
În contextul pandemiei, când oamenii nu mai vor să se întâlnească față în față dacă nu este absolut necesar, vor să facă online tot ce se poate face în acest mod. “Nu vreau, cu atât mai puțin acum decât am vrut vreodată, să mă cheme banca în agenție. Vreau să pot să fac tot ce pot să fac online, ori de câte ori am nevoie, și vreau să îmi folosesc nevoia asta în timpul meu liber. Nu vreau la ora 4 după amiază, cât este încă deschisă agenția, eu vreau la 9 fără un sfert seara. Și nu sunt eu anormal, așa face toată lumea”, a explicat cofondatorul FintechOS.
Sergiu Neguț a prezentat trei tendințe importante în industria de tehnologie financiară:
1 – Oamenii vor soluții integrate, care să poată să armonizeze infrastructura pe care o au și infrastructura pe care vor să o mai achiziționeze
Soluțiile punctuale sunt foarte bune, au viața lor, dar trebuie să ajungi să integrezi sute de astfel de soluții. Ca să putem să oferim o tehnologie financiară pentru bănci sau asigurători, trebuie să îți permită să faci orice, a explicat reprezentantul FintechOS.
2 – Abundența de date
Când s-au creat sistemele din domeniul financiar, ele au avut la bază așa numitele core systems, în care se înregistrau la sfârșitul zilei doar tranzacțiile efectuate deja. Nu au fost gândite să scaleze imens pentru sute – zeci de mii de utilizatori concurenți care se loghează în platformă în același timp. Și aici este vorba doar despre informațiile pe care le stocăm în interiorul unei organizații, dar gândiți-vă că pentru a putea costruiesc deasupra unei asigurări de sănătate o asigurare pentru boli rare înseamnă să îmi modific structura de date a clientului respectiv și, potențial, fluxul pe care se transmit datele respective.
Înseamnă că trebuie să pun la îndemâna unui utilizator într-o lume de business de astăzi capacitatea de a gestiona aceste date, a subliniat Sergiu Neguț.
3 – Data driven platforms, cu tot ce a intrat în curentul big data de 10 ani încoace
O chestiune la care noi ținem foarte tare – este important ca omul să aibă instrumentele cu care să creeze ce visează. Dacă eu visez un nou flux de onboarding pe produsul meu, care să rivalizeze cu cel de la Revolut, spre exemplu, trebuie să pot să îl fac, a subliniat antreprenorul.
Oamenii trebuie să își facă propriile aplicații, cu logică de business de la început până la sfârșit și, atunci, tehnologia trebuie să fie atât de puternică încât să poți să lucrezi intuitiv cu ea și să produci lucruri. Și asta înseamnă toată zona de self service.
“Punând împreună aceste trei tendințe ne dă un avantaj. Este avantajul aceste destul de mare să ajungem unicorni? Nu știm. Dar în acest moment încercăm să aliniem niște planete pe o logică foarte clară care ne spune ce ne așteptăm să se întâmple cu ecosistemul, ce ne așteptăm să facă toți jucătorii puternici din piață, ce ne așteptăm să fie nevoie să facem noi, ca să avem succes în acest context”, a adăugat reprezentantul FintechOS.
Pe baza datelor care sunt in core system, în CRM-uri, în baze de date externe sau sunt furnizate de roboți ai unor terți, pot fi construite produse complexe, moderne, ușor configurabile de utilizatori business. Astfel, clientul final poate să consume serviciile generate în acest fel pe canalul lui preferat, în momentul lui preferat. Produsul lui preferat, construit pentru microsegmentul de o persoană, a conchis Sergiu Neguț.
Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz