Stiri

Selly la Zilele Biz: Cum se va schimba modelul de business al influencerilor

16 nov. 2021 3 min

Selly la Zilele Biz: Cum se va schimba modelul de business al influencerilor

Reading Time: 3 minute

Viața creatorilor de conținut este una solicitantă. Iar aceștia trebuie să lucreze în fiecare zi pentru a produce conținut pentru abonații lor, pentru fanii lor, iar aceștia sunt din ce în ce mai pretențioși.

Pe de altă parte, creatorii de conținut se uită la ceea ce livrează pentru public la fel ca la un job, ca la un produs pe care îl vând mai departe. Cum trăiesc influencerii și care sunt sfaturile de a face bani din influencer marketing. Acesta a fost unul din subiectele pe care Andrei Șelaru, cunoscut sub numele de Selly l-a prezentat la Zilele Biz.

În prezent, modelul actual prin care influnecerii generează bani, este cunoscut de toată lumea. Creatorul produce conținut, acel conținut strânge în jurul său o comunitate de fani, iar brandurile vin și plătesc o sumă de bani pentru a se asocia cu creatorul. Se pot asocia cu acesta prin canalele lui de social media, cât și în afara canalelor, în alte medii publicitare. Aceasta este rețeta clasică.

Sursele de venit ale unui creator de conținut în prezent, vin din endorsment. Foarte puțin vine din monetizarea YouTube, la fel de puțin vine din merchandising sau alte surse. Majoritatea este reprezentată de endorsmentul pe sume fixe, făcute cu branduri. Acesta este modelul actual și așa funcționează acum piața.

Cum se va schimba modelul de business al influencerilor, în următorii cinci ani

Vor apărea alte modalități prin care influencerii vor lucra cu brandurile. Va rămâne și această rețetă clasică de a lucra cu brandurile. Sunt 50 de ani de când se aplică această metodă de a colabora cu vedete.

”Gândindu-ne cum ne raportăm la valoarea unui creator de conținut. Modul în care ne raportăm la un creator de conținut este la ce a auzim pe surse despre veniturile pe care creatorul de conținut le generează. Însă averea unui creator de conținut nu e determinată de banii pe care îi face, ci de imaginea acestuia. Imaginea este assetul și credibilitatea oricărui influencer. Din când în când influencerul vinde o parte din această imagine și o convertește în bani. ”

Potrivit lui Selly o metodă de a traduce această influență și vizibilitate în profit o reprezintă investiția unui influencer într-o afacere. Un exemplu vine din SUA, unde vânzările companiei de telefonie Mint au crescut cu 50.000% după ce aceasta a fost achiziționată de actorul Ryan Reynolds, iar acesta s-a implicat în marketingul și în produsul companiei. Iar aceasta este o altă versiune a influencer marketing.

Un alt mod prin care creatorii vor putea monetiza activitatea lor ar putea fi posiblitatea ca publicul să poată cumpăra o parte dintr-un influencer. Un exemplu aici ar putea fi marketingul de NFT-uri, unde publicul devine owner al unui lucru. Iar valoarea acelui proiect este determinată de valoarea artistului și proiectele lui pe viitor. Există și un risc aici, pentru că acest lucru schimbă complet relația dintre fan și creatorul de conținut. Iar astfel fanul nu mai este doar un fan, iar acesta își va dori ca influencerul să facă ceea ce este popular pentru a avea parte și de un profit.

Micropayments este o altă modalitate de a face bani pentru influenceri. Este un fel de donație, sau plata unei sume foarte mici, instant pentru creatorii de conținut. De exemplu în China această soluție funcționează foarte rapid prin plăți foarte mici pentru influenceri, unde aceștia primesc bani din aceste plăți foarte rapide, de la foarte multă lume, pentru diferite facilități: skip to end, deblochează un videoclip, etc.

O altă opțiune de a monetiza pentru creatorii de conținut este in-app shopping. Aici instagram ajută creatorii de conținut să vândă produsele lor prin intermediul social media, în aplicațiile unde influencerul promovează anumite produse.

Ce proiecte are Selly pentru viitor

Selly și-a trimis butonul de YouTube în spațiu, cu ajutorul unei companii din Anglia. Butonul a fost lansat cu un balon de aer cald până la 34 km deasupra pământului și l-a și recuperat.

Selly a pornit o campanie caritabilă a Fundației Selly, în parteneriat cu Crucea Roșie România prin care vor să amelioreze rata ambandonului școlar în mediul rural. Cauza principală a acestui abandon școlar este sărăcia, iar cei mici nu reușesc să ajungă la școală pentru că nu au minimul necesar pentru a ajunge acolo. Nu au un caiet, un pix, un gheozdan, o geacă sau ghetuțe. Împreună cu Crucea Roșie vor lansa un site toțilascoală.ro, de unde profitul obținut din vânzarea produselor de pe site vor ajunge la Crucea Roșie care se va ocupa de dotarea copiilor din zonele vulnerabile.

Selly va porni un reality show pe YouTube numit ”La Muncă!”, care va prezenta ce s-ar întâmpla dacă mâine s-ar închide rețelele sociale. Primul sezon va avea 6 episoade, iar în fiecare din acestea Selly va avea un invitat și va încerca să aibă joburi normale: să lucreze la casă, să fie chelner, să spele mașini, etc. Acest proiect se dorește a fi de ajutor pentru companiile care au probleme cu forța de muncă.

Un alt proiect al lui Selly este ”Tabăra de Vară”, un film care va avea premiera pe 27 decebmrie 2021. Regia îi aparține lui Vali Doborgeanu, iar Selly este unul dintre coproducători. Filmul este o comedie savuroasă, care pune și câteva întrebări despre cât de mult folosim noi tehnologia în ziua de azi și cât de dăunătoare este aceasta. Este probabil filmul cu cei mai mulți influenceri, pentru copii și adolescenți.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: