Sedat Orman, Turkish Airlines: „România este o piață importantă pentru noi”
Reading Time: 2 minuteTurkish Airlines, operatorul aerian turc ia în calcul extinderea activității în România și caută posibile aeroporturi noi pe care să opereze, pe lângă București, Cluj și Constanța unde compania este deja prezentă
Operatorul aerian Turkish Airlines, o companie care operează deja pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca și Constanța ar putea să își extindă activitatea de pe piața locală, în următoarea perioadă de timp.
„România este o piață importantă pentru noi. Din Constanța, zburăm de 4 ori pe săptămână și din Cluj de 7 ori pe săptămână, în timp ce din București avem 3 zboruri pe zi. Ne dorim să extindem aceste zboruri, în caz că vom avea cerere mai mare. Oameni din toată lumea vin în România cu zborurile Turkish Airlines de aceea vrem să creștem rata de penetrare în România și căutăm alte posibile aeroporturi din țară în care să operăm. Investițiile recente din Aeroportul Otopeni ne ajută mult și pe noi, ca business”
Sedat Orman, Vice-President Sales Eastern Europe al Turkish Airlines
Turkish Airlines a transportat peste 300.000 de pasageri din România, în anul 2022, iar un an mai târziu în jur de 360.000 de pasageri. În România, Turkish Airlines operează pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca și Constanța și urmărește să își extindă activitatea în următoarea perioadă de timp. Cele mai populare destinații Turkish Airlines în rândul pasagerilor români au fost Maldive, Dubai și SUA.
„În ultimii 20 de ani am crescut de 2,3 ori mai mult decât piața. În 2023 am avut 85 de milioane de pasageri, în creștere de la 71,8 milioane în 2022 și de la 12,4 milioane câți am avut în 2003. În următorii zece ani, estimăm o creștere de 93% a numărului de pasageri, în 2033 urmând să transportăm 171 de milioane de pasageri”, spune Sedat Orman, VP Sales la Turkish Airlines.
Pentru a face față acestei creșteri exponențiale a numărului de pasageri, operatorul aerian turc își va dubla capacitatea în următorii zece ani, flota companiei urmând să crească de la 441 de aeronave câte avea în 2023, la 813 până în 2033. Și veniturile companiei se estimează că vor crește cu 158% de la peste 20 de miliarde de dolari, cât a înregistrat în 2023, la 52 de miliarde de dolari în 2033.
Un loc important pe agenda de dezvoltare a companiei îl ocupă AJET (fostă Anadolu Jet), care a trecut printr-un important proces de rebranding și repoziționare chiar la finalul anului trecut. Compania, care funcționează ca operator low-cost, plănuiește să crească numărul de aeronave pe care le operează, un obiectiv al acesteia fiind ca până în 2028, un procent de 98% din flotă să fie aeronave de ultimă generație. „Ne propunem să creștem numărul de aeronave, de la 64 câte are în prezent compania la 200, până în 2033. De asemenea, ne propunem o creștere a cotei de piață pentru brandul AJET”, spune Sedat Orman.
Foto: © Richair | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz