Secretul unei creșteri energizante
Reading Time: 3 minutePornit ca business de familie în Ungaria, Hell Energy a ajuns în numai 13 ani de la lansare lider în 10 dintre cele peste 50 de piețe internaționale unde este comercializat. Cum a fost posibil și care este rețeta unei creșteri atât de rapide?
Dorința de a crea o băutură energizantă cel puțin la fel de calitativă precum cea a liderului categoriei, dar care să fie vândută la un preț accesibil este secretul ascensiunii brandului, explică Péter Pantl, directorul de marketing al companiei. În plus, compania a mizat designul produselor, tehnici de marketing inteligente și o distribuție extinsă. În numai patru ani de la lansare, brandul a devenit lider de piață în Ungaria și brand awareness-ul la nivel internațional a crescut considerabil.
”A fost o mare realizare ca în numai zece ani de la momentul apariției brandului să ajungem să deținem una dintre cele mai performante fabrici de îmbuteliere, propria fabrică de producție a dozelor de aluminiu și un brand bine-cunoscut. Suntem singura companie din lume care deține împreună aceste trei lucruri și nu mă limitez doar la piața băuturilor energizante și nici la cea a băuturilor răcoritoare când fac această afirmație”, spune Pantl, care punctează de asemenea contextul fericit în care se află compania în privința modului de lucru: “combinăm avantajele unei afaceri de familie cu cele ale unei companii multinaționale, iar această combinație ne face să fim atât de flexibili încât să putem reacționa rapid și să luăm decizii împreună cu proprietarii”.
În plus, adresându-se cu predilecție segmentului de tineri consumatori, ajută și faptul că membrii echipei de marketing sunt în majoritate tineri experți care aparțin grupului țintă, astfel încât ideile inovatoare provin adesea de la ei – noi designuri, noi arome, ingrediente noi. “Ideile sunt binevenite și din alte departamente și îi încurajăm pe colegii noștri să ne împărtășească ideile. Întotdeauna trebuie să fim atenți în jur, pentru că niciodată nu poți ști de unde vine inspirația sau ideea”, punctează directorul de marketing al producătorului de băuturi energizante.
Întreaga producție pentru cele 50 de piețe este realizată în Ungaria, unde compania deține una dintre cele mai performante unități de îmbuteliere din Europa, inaugurată în 2011, cu o capacitate de totală de îmbuteliere de 4,5 milioane de doze pe zi. Compania deține în proximitatea unității de îmbuteliere și o fabrică de ultimă generație pentru producția dozelor de aluminiu, Quality Pack, construită în numai opt luni, cu o suprafață de 40.000 mp și o capacitate de producție de 3.000 de doze pe minut. În plus, anul acesta a inaugurat un depozit inteligent de tip High-Bay, complet automatizat, care poate stoca până la 31.000 de paleți și este conectat printr-o bandă transportatoare atât la fabrica de producție a dozelor de aluminiu, cât și la cea de îmbuteliere. Din 2011 până acum, investițiile în tehnologia de producție de ultimă generație s-au ridicat la peste 220 de milioane de euro, Hell Energy ajungând în prezent să fie unul dintre principalii jucători ai pieței internaționale de băuturi energizante.
România a fost prima piață de export pentru Hell Energy, produsele fiind lansate aici chiar din anul în care au fost puse bazele businessului și, din 2011, brandul este lider de piață, iar pentru anul acesta vizează atingerea unei cote de piață de 35% în ceea ce privește numărul de unități vândute. Pe lângă Ungaria și România, alte piețe importante sunt Azerbaidjan (62% cotă de piață), Bulgaria (52,6%) și Grecia (47,6%). În România, cota de piață după numărul de unități vândute anul trecut a fost de 31,06%, potrivit datelor raportare de Nielsen prin intermediul serviciului Retail Measurement pentru categoria băuturi energizante. Cel mai important canal de distribuție al produselor Hell este comerțul tradițional, cu o rețea de peste 120 de distribuitori în întreaga țară. Brandul este de asemenea prezent în lanțurile internaționale, cu una-două excepții.
Pe piața din Ungaria, compania deține un portofoliu de 13 produse, primul și cel mai popular dintre acestea fiind Hell Clasic. Recent, pe piața românească, a fost lansată și varianta Hell Energy Active, bătură cu un conținut mai scăzut de zahăr, ce se adresează preponderent persoanelor cu un stil de viață activ.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz