Management Interviuri

Secretele unei creșteri sănătoase

15 apr. 2020 5 min

Secretele unei creșteri sănătoase

Reading Time: 5 minute

România a fost desemnată în 2019 Country of the Year din peste 90 de țări în care activează compania Herbalife, datorită creșterilor obținute de companie în această țară. Romeo Căzănescu, Country Director al Herbalife Nutrition România, Moldova, Ungaria și Bulgaria, ne-a vorbit despre munca din spatele acestor creșteri. 

Din punctul de vedere al businessului, cum a fost ultimul an pentru Herbalife România?

În România, Herbalife Nutrition a înre­gistrat în 2019 un trend crescător al cifrei de afaceri, asemănător cu cel din 2018, mai precis o creștere puternică anuală netă de două cifre procentuale. Rezultatele obținute pe piața românească sunt aliniate trendului global de dezvoltare a Herbalife Nutrition, care anul trecut a obținut vânzări nete de 4,9 miliarde de dolari. De exemplu, în EMEA, businessul a înregistrat o creștere continuă timp de 39 de trimestre. Ca o recunoaștere a rezultatelor și a întregii activități, Herba­life România a fost desemnată anul trecut Country of the Year 2018, pentru creștere și sustenabilitate, dintre cele peste 90 de țări în care Compania Herbalife Nutrition operează la nivel global. Acest premiu ne obligă să continuăm ceea ce am început în urmă cu 12 ani.

Tot mai mulți români descoperă beneficiile unui stil de viață sănătos. Ce înseamnă aceasta pentru companie?

Noi încercăm să ajutăm cât mai mult comunitățile astfel încât să beneficieze de aceste avantaje ale stilului de viață activ și să fim prezenți prin parteneriatele cu evenimentele de profil pe care le avem an de an și nu numai. Herbalife Nutrition înseamnă nutriție bazată pe știință, de la materii prime de cea mai bună calitate și până la produse riguros testate și avizate de cercetători, nutriționiști și medici de renume. Suntem o companie care schimbă viețile oamenilor cu ajutorul produselor și programelor de nutriție excepționale, susținute de studii științifice.

Prezentă activ în comunitate, Herbalife Nutrition România susține consecvent performanța sportivă în calitate de sponsor oficial în nutriție al lotului olimpic de canotaj, al echipei de fotbal FC Viitorul și al sporti­vilor Anca Bucur – de 6 ori câștigătoare a titlului de Miss Fitness Universe – și Ciprian Bălănescu – multiplu campion național la duatlon și triatlon olim­pic. Partea de control al greutății joacă în continuare cel mai important rol în portofoliul Her­balife Nutrition, aici având o gamă largă de produse, de altfel și cele mai vândute. Cea mai mare parte din venituri provin din comercializarea produselor pentru nutriție, controlul greutății, energie și fitness, precum și a suplimentelor alimentare. Suntem brandul numărul 1 în lume în categoria combinată de înlocuitori de masă și suplimente proteice, conform Euromonitor. Investim din ce în ce mai mult și în dezvoltarea produselor din categoria wellbeing. Un stil de viață sănătos reprezintă 20% sport și 80% nutriție.

Trebuie să știi cum să folosești produsele noastre pentru a avea rezultate bune și de aceea este nevoie de un Membru Indepen­dent Herbalife Nutrition care să te îndrume pentru a obține rezultatele pe care dorești să le obții. Altfel, este ca și cum ai merge la sală fără un antrenor. Studiile arată că Membrii Independenți Herbalife Nutrition reprezintă acel factor principal care face diferența când vine vorba de promovarea unui stil de viață activ și sănătos.

 Care sunt planurile pe care le aveți în calitate de Country Director pentru Herbalife România?

Herbalife Nutrition este despre un stil de viață echilibrat, despre sănătate și nutriție. Herbalife Nutrition România își propune să continue consolidarea poziției sale pe segmentul destinat stilului de viață activ și sănătos, wellbeing-ului, dar și pe segmentul pentru controlul greutății, unde deținem, cum menționam anterior, un portofoliu variat de produse. Suntem într-un proces continuu de dezvoltare de produse noi și de îmbunătățire a formulelor produselor deja consacrate, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor pieței. De exemplu, anul trecut, am lansat și pe piața din România produsul TriBlend Select, primul shake proteic vegan 100% din plante, extrem de versatil, cu trei surse importante de proteine de cea mai bună calitate. Am continuat apoi cu High Protein Iced Coffee, o băutură proteică ce conține cafeină și proteine pentru a oferi energia de care o persoană are nevoie pe parcursul zilei. Și nu ne vom opri aici. Avem în plan noi lansări de produse extraordinare pentru acest an. De asemenea, vom continua să ne implicăm și în activități de voluntariat, așa cum facem de peste 10 ani. Misiunea Herbalife alături de Asociația “Ana și Copiii” este aceea de a îmbunătăți calitatea vieții copiilor și a familiilor lor, oferindu-le o nutriție sănătoasă și acces la educație nutrițională specializată. Angajații și membrii Herbalife Nutrition se implică activ organizând proiecte speciale pentru copii și părinți.

herbalife 1

Care estimați că va fi impactul imediat al pandemiei de COVID-19 asupra
companiei?

 Respectăm toate măsurile autorităților competente din România în vederea împiedicării transmiterii virusului. Asi­gurăm protecția angajaților, a membrilor noștri, precum și a familiilor noastre. Nu putem estima însă în acest moment care va fi impactul asupra operațiunilor noastre. O estimare concretă a impactului asupra rezultatelor consolidate pentru primul trimestru și pentru întregul an 2020 se va putea realiza după trecerea acestei pe­ri­oade de incertitudine. Sperăm să putem trece cât mai bine peste această perioadă care cu siguranță ne va forța să descoperim alte metode de lucru și să ieșim mai puternici.

Conduceți businessul Herbalife din România, Moldova, Ungaria și Bulgaria. Cum arată piața din România comparativ cu celelalte?

Obiceiurile alimentare sunt în directă legătură cu stilul de viață, iar românii au înțeles cât de important este să ai un stil de viață sănătos și au început să-l practice din ce în ce mai mult. La fel se întâmplă și în Moldova, Ungaria și Bulgaria. Desigur, fiecare țară are obiceiuri alimentare și culturale diferite și cunoscute de noi toți, care influențează consumul de produse și stilul de viață. Spre deosebire de Ungaria și Bulgaria, în România avem un portofoliu de produse mai variat, deoarece există o cerere mai mare pentru anumite categorii de produse. Observăm că produsele de wellbeing sunt din ce în ce mai apreciate în România și spunem acest lucru luând în considerare numărul din ce în ce mai mare al persoanelor care adoptă un stil de viață sănătos, în special generația millennials.

Trăim într-o perioadă în care cei mai mulți manageri lucrează pentru o companie în medie 3-4 ani. Dumneavoastră lucrați pentru Herbalife de aproape opt ani. Ce v-a determinat să rămâneți tot acest timp la aceeași companie?

Într-adevăr, ocup această funcție din anul 2012 și pot spune că pasiunea este ceea ce mă definește și mă ghidează. Este motorul care ne face să acționăm ca întreg, să acționăm cu tot sufletul în ceea ce avem de făcut. În momentul de față, în lumea în care trăim, suntem înconjurați de multe domenii de activitate și de multe produse care dovedesc că au fost create cu pasiune, așa cum sunt și produsele Herbalife. Faptul că Herbalife Nutrition oferă un lucru foarte important – nutriție de calitate – pentru oamenii din întrega lume, mă motivează să merg mai departe alături de companie.

Care sunt cele mai importante lecții de leadership pe care le-ați învățat în tot acest timp la Herbalife?

Stabilește-ți valorile, adresează-ți întrebările potrivite, descoperă pasiunea și urmărește-ți visul! Numai așa poți clădi lucruri frumoase și de durată. Întotdeauna am fost încrezător în puterea ECHIPEI  și nu a unui singur individ. Cred că acesta este unul din factorii care mi-au adus succes în carieră!

Trebuie să fii bine pregătit în domeniul tău. Informația înseamnă siguranță iar în acest fel, ajungi să îi inspiri și să îi motivezi pe membrii echipei tale. Pe de altă parte, trebuie să menționez că rolul nostru principal este de a-i sprijini cât mai bine pe Membrii noștri independenți astfel încât ei să ajungă să promoveze informațiile referitoare la un stil de viață sănătos către câți mulți oameni.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: