Sistemul de parcare din Piața Universității din București a fost schimbat cu unul mai performant în doar 12 ore, pe timp de noapte, pentru a nu fi perturbat traficul într-unul dintre cele mai aglomerate noduri de circulație din Capitală.
Nevoia de soluții automate și performante de parcare a devenit de o importanță strategică în marile orașe ale țării și în toate zonele cu circulație intensă. Descongestionarea traficului și reducerea poluării prin limitarea emisiilor de carbon sunt avantajele evidente ale introducerii parcărilor cu management automat și în plus, autoritățile locale și alți beneficiari descoperă tot mai mult că acestea se pot transforma în surse de venituri recurente la buget – o afacere profitabilă care crește calitatea vieții și implicit gradul de satisfacție al locuitorilor.
„Parcările administrate mai simplu cu soluții automate sunt parte din rezolvarea unei probleme care a devenit acută în ultimii ani. În multe orașe de dimensiuni medii și mari ale țării, în stațiunile turistice de la munte sau de pe litoral, există o nevoie mare de locuri de parcare și ne bucurăm să observăm că edilii și antreprenorii consideră tot mai mult automatizarea și tehnologiile performante ca soluții eficiente și profitabile pentru această situație”, spune Andreea Strugaru, co-owner și marketing manager al KADRA, companie specializată în automatizarea și managementul accesului, expertă în soluții avansate de parcare de la furnizori europeni de top.
De la începutul anului, KADRA a participat la modernizarea a mii de locuri de parcare distribuite în marile orașe de pe tot cuprinsul țării, iar în portofoliul său s-au înscris și proiecte de anvergură, precum modernizarea parcării subterane de la Piața Universității, de la Sala Polivalentă din Cluj și implementarea sistemului Parkomatic la aeroportul din Cluj.
Lider în domeniu, Parkomatic, sistemul integrat de management automat al parcării dezvoltat de KADRA, a fost introdus în parcarea de la Universitate în doar 12 ore, pe timp de noapte, pentru a nu fi perturbat traficul într-unul dintre cele mai aglomerate noduri de circulație din Capitală.
„Implementarea noului sistem de parcare, mai performant, bazat pe tehnologie avansată, într-un timp atât de scurt a fost o provocare pentru echipă, dar s-a reușit testarea și funcționarea perfectă, fără sincope, la redeschiderea parcării. Pentru această locație cu funcționare nonstop am ales o soluție vârf de gamă de la producătorul italian CAME, special conceput pentru parcări de mari dimensiuni, cu trafic intens, proiectat pentru întreținere cu costuri reduse și funcționare neasistată”, explică Andreea Strugaru.
Printr-un proces de modernizare a trecut și Sala Polivalentă din Cluj, care pune acum la dispoziția celor care o frecventează și locuitorilor din zonă o parcare cu soluții avansate tehnologic, la care plata se poate face la cele patru automate de plată cu card bancar sau încasare și eliberare de rest în numerar.
O facilitate în plus o reprezintă faptul că parcarea este dotată cu două stații duble pentru încărcarea vehiculelor electrice. Plata staționării și a încărcării vehiculului electric sunt integrate pe un tichet unic, care permite la final ieșirea din parcare. „Trendul dotării parcărilor cu stații de încărcare pentru vehiculele electrice este unul ascendent și la noi în țară. Este un lucru bun că se întâmplă astfel, pentru că încă suntem deficitari la infrastructura acestui segment aflat într-o creștere accelerată. Doar anul acesta, după cum sublinia ministrul Mediului, numărul de autoturisme electrice înmatriculate în România a crescut cu 57% față de anul trecut”, mai spune Andreea Strugaru.
Companie românească cu 30 de ani experiență în domeniu, KADRA a instalat sistemul Parkomatic și la aeroportul internațional Avram Iancu din Cluj. Cu un trafic preconizat de peste 3 milioane de pasageri în 2023, aeroportul din Cluj este al doilea cel mai aglomerat din țară, după cel din București.
Prin introducerea Parkomatic, administrația a reușit să dubleze numărul locurilor de parcare, ajungându-se la peste 800 disponibile în prezent, în parcarea Est. După finalizarea parcării Vest, numărul unităților va depăși 1000.
„Eficientizarea fluxurilor de trafic, ușurința în exploatare, confortul și siguranța pasagerilor sunt facilități importante aduse de Parkomatic. Nu în ultimul rând, sistemul de management automat al parcării dezvoltat de KADRA asigură în mod recurent resurse financiare suplimentare, lucru important în administrarea aeroportului, cu atât mai mult cu cât există planuri mari de extindere. Avem soluții de ultimă generație pentru parcări de orice dimensiuni și cu cele mai variate destinații, fie că vorbim despre parcări publice sau private, off street sau on street. Echipele noastre de experți pot finaliza cu succes proiecte de anvergură și ne bucurăm că astfel putem contribui la schimbarea la față a orașelor României”, mai spune reprezentanta KADRA.
Cu o experiență de 30 de ani, KADRA este singura companie din România care oferă soluții tehnice integrate de inginerie și management al căilor de acces. Fie că este vorba de soluții de automatizare a ușilor, porților și ferestrelor, de managementul parcărilor (Parkomatic) sau de sisteme automate de evacuare a fumului, KADRA inovează continuu, asigurând partenerilor săi servicii complete, de la consultanță până la proiectare, execuție și mentenanță, totul pentru sporirea confortului și sentimentului de siguranță.
Printr-un model de business integrat și know-how inovativ, KADRA este primul one-stop-shop care pune la dispoziție toate soluțiile și sistemele de acces pentru clădiri rezidențiale, industriale, pentru unități medicale, spații urbane și locuințe individuale.
KADRA reinventează spațiul cotidian, pentru ca oamenii să se simtă confortabil, liberi și protejați. Primele plăți cu cardul sau opțiunea plății contactless cu smartphone-ul la stația automată de plată a parcării, primele lucrări de anvergură cu policarbonat din România, primele uși automate ermetice pentru sălile de operații sau cea mai mare și securizată parcare de tiruri nu doar din țară, ci și din Europa de Est sunt doar câteva dintre realizările de pe piața soluțiilor automate de acces de la noi din țară implementate cu succes de KADRA.
Fondată în 1993, compania KADRA înseamnă astăzi mii de proiecte finalizate de o echipă valoroasă de peste 90 de oameni care au atât know-how-ul, cât și deschiderea de a pune la dispoziția clienților experiența acumulată în timp.
Radu Opriș, Andreea Strugaru și Monica Sagmar cred că viitorul companiei pe care o dețin se va baza pe doi mari piloni: dezvoltarea soluțiilor în jurul conceptului de free-flow (circulație și acces liber) și o echipă cu competențe aprofundate, care va fi mereu pregătită să lucreze cu cele mai noi tehnologii din domeniu.
Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…
Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…
Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…
O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…
După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…
Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…