Stiri

Se lansează Direktcar.ro, prima platformă de licitații auto din România

Reading Time: 5 minute

Direktcar.ro, prima platformă de licitații auto de pe piața locală, prin care românii pot vinde sau pot cumpăra mașini, de oriunde s-ar afla și de până la 5 ori mai repede decât prin alte metode, se lansează oficial. Platforma aduce o inovare remarcabilă în domeniul auto: tehnologia unică de vizionare online în timp real a autoturismelor. Aceasta tehnologie revoluționează modul în care românii pot achiziționa vehicule, permițând prezentarea și achiziția mașinilor din orice localitate din țară sau din străinătate.

Cu o interfață intuitivă, adaptabilă dispozitivelor mobile și ușor de utilizat, platforma de licitații auto online Direktcar.ro este dedicată în special persoanelor fizice care doresc sǎ vândǎ sau sǎ cumpere mașini second-hand, online, din confortul caselor lor, fǎrǎ a fi nevoie sǎ se deplaseze decât înainte de achiziție. Investiția în dezvoltarea și lansarea platformei se ridică la 500.000 de euro. Platforma asigură un proces de licitație intuitiv, ușor de navigat, pentru utilizatori persoane fizice sau dealeri auto.

“Am creat o platformă de licitații auto online pentru a îmbunătăți modul în care sunt vândute mașinile second-hand, astfel încât să fie vândute mai repede și la un preț echitabil format în funcție de cerere și ofertă. Dacă printr-un anunț clasic de vânzare auto nu știi când se întâmplă tranzacția, la licitație acest termen este clar stabilit. De regulă, o vânzare printr-un anunț clasic poate dura până la 6 luni, dar prin metoda licitației vânzarea poate avea loc între 14 și 30 de zile. Există o singură zi de vizionare și o singură zi de închidere a licitației auto. În plus, un avantaj considerabil este faptul că proprietarii de mașini sunt cei care vând, nu casa de licitație – platforma Direktcar.ro este un canal de promovare și de vânzare accelerată, iar tranzacția se încheie direct între proprietar și cumpărător, de regulă într-o întâlnire fizică. Piața de mașini second-hand este în continuă creștere în România, iar în cele mai multe cazuri românii își doresc să vândă sau să cumpere cât mai repede mașina dorită, fapt pentru care licitația este o metodă eficientă și apreciată de utilizatori indiferent de scopul acestora”, declară Cristian Aconi, fondator al platformei de licitații auto online Direktcar.ro.

În primele luni de când platforma a devenit disponibilă, numărul de listări de mașini pe Direktcar.ro a crescut de până la două ori mai mult de la lună la lună, fiind în prezent sute de mașini în licitație.

Cum funcționează licitațiile auto online – cum sunt vândute și cumpărate mașinile second-hand

Licitațiile auto online pe Direktcar.ro funcționează precum o licitație standard, cu diferența că acestea au loc online, iar mașinile sunt vândute direct de proprietari. Mașinile second-hand sunt listate pe platformă cu un preț de pornire, dar care este mai mic decât prețul minim dorit de vânzător. Prețul urmează să crească în funcție de ofertele potențialilor cumpărători.

Cei care doresc să vândă sau să cumpere mașini prin licitații auto pe Direktcar.ro trebuie să facă un cont pe platformă. Vânzătorii trebuie să completeze un formular cu o serie de informații despre mașină și fotografiile aferente. De asemenea, pot seta un “preț rezervat”, adică un preț minim sub care nu vor fi obligați să vândă mașina, dacă nu este atins sau depășit prin licitație. În cazul în care nu este setată această opțiune, mașina se va vinde la prețul maxim obținut în licitație.

Licitațiile auto încep la 7-14 zile după listarea mașinilor pe platformă, timp în care potențialii cumpărători pot analiza și viziona mașinile. Licitația poate dura până la 7 zile, iar durata licitației și data și ora închiderii licitației sunt stabilite de vânzător, perioadă în care cumpărătorii oferă prețul dorit peste ultimul preț afișat.

Licitația se închide la ultimul preț oferit cu două minute de închidere. În cazul în care în ultimele două minute din licitație apare o nouă ofertă de preț, licitația se va prelungi cu încă două minute până când nimeni altcineva nu oferă mai mult. Dacă în acest interval nu apare nicio ofertă nouă, licitația se închide. Dacă prețul obținut este peste prețul minim, cumpărătorul va fi îndrumat către checkout. După ce achită taxa de licitație, de 1% din valoarea prețului de cumpărare, datele de contact ale cumpărătorului și ale vânzătorului vor fi transmise automat către fiecare dintre ei. Dacă prețul obținut este sub prețul minim setat, vânzătorul va primi un email de informare și va putea decide dacă acceptă acel preț sau îl respinge. În cazul în care acceptă prețul de vânzare sub prețul minim, cumpărătorul va fi anunțat și îndrumat către checkout. După ce achită taxa de licitație, va primi datele de contact ale vânzătorului. Tranzacția de vânzare-cumpărare are loc direct între proprietar și cumpărător, într-o întâlnire fizică.

Ce este vizionarea online de mașini în timp real

Înainte de achiziție, mașinile pot fi vizionate și online pentru o eficiență mai mare. Funcția de vizionare online a maşinii în timp real permite utilizatorilor să participe la sesiuni live de prezentare a autoturismelor disponibile la licitație, similar cu un apel pe Zoom sau Skype. În aceste sesiuni, vânzătorul și potențialii cumpărători interacționează în timp real, oferindu-şi o experiență autentică de vizionare. Vânzătorul stabilește o dată și un interval orar pentru vizionarea mașinii, care poate dura între 30 de minute și 2 ore.

Vizionarea mașinilor second-hand înaintea achiziției este un pas important pentru potențialii cumpărători, așa încât regulamentul platformei Direktcar.ro impune ca, înaintea fiecărei licitații auto, să existe o zi de vizionare cu un loc precis ales de către vânzător și marcabil pe o hartă interactivă Google. Vizionarea este limitată la un interval de timp stabilit de către vânzătorul maşinii (30 de minute până la 2 ore), iar în acest interval toți cei interesați pot să meargă să inspecteze mașina pentru care doresc apoi să liciteze.

“Am observat însă că, de cele mai multe ori, cei interesați de o anumită mașină se aflau departe de locul mașinii, așa încât puțini oameni puteau să meargă la vizionare și atunci ne-am propus să creăm un canal online, astfel încât tot în același timp și din locul în care se găsește mașina, vânzătorul să poată să prezinte mașina celor interesați. Cu această funcție sperăm nu doar să creștem șansa vânzării mașinilor second-hand puse în licitație de către clienții noștri, ci și obținerea unor prețuri corecte datorită sporirii numărului de participanți la licitație. Este lesne de înțeles că cineva care nu a avut șansa de a inspecta mașina va fi mai reținut în a oferi un preț mare. Prin această metodă se deschide fereastra către un număr nelimitat de ofertanți din orice regiune a țării. Faptul că vizionarea mașinilor era până acum doar fizic posibilă limita intenția cumpărătorilor în a participa activ în licitațiile de automobile. De acum înainte, ne așteptăm ca, după ce au vizionat mașinile second-hand, să crească numărul participanților la licitațiile auto și implicit și numărul tranzacțiilor reușite. Practic, în ziua și ora stabilite de către vânzătorul maşinii pot fi chiar și 100 de cumpărători interesați, care vor putea să vadă mașina ce va fi prezentată de către vânzător. Șansa unei tranzacții crește cu 100% în opinia noastră. Cei care au folosit-o până acum au fost impresionați”, explică Cristian Aconi, fondator al platformei de licitații auto Direktcar.ro.

Pentru a putea implementa opțiunea de vizionare online, Direktcar.ro folosește o colecție de proiecte open source, prin intermediul Jitsi as a Service (JaaS), care facilitează o integrare completă în platformă a capabilității de videoconferință, cu posibilitatea de a restricționa accesul doar utilizatorilor validați și interesați să participe la vizionarea online a unui anumit lot.

Pe platforma Direktcar.ro sunt disponibile pentru vânzare prin licitație constant între 200 și 500 de mașini, iar numărul tranzacțiilor este în creștere accelerată de la lună la lună. Cele mai căutate mărci sunt BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz și Ford, iar printre cele mai căutate modele de mașini second-hand sunt BMW Seria 3, Volkswagen Golf, Audi A4, Mercedes-Benz E-Class și Ford Focus.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Vom produce drone românești. Protocol semnat între ministere

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…

12 ore ago

Pi2 a fost aleasă agenția de comunicare pentru Freedom24 în România și Ungaria

Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…

12 ore ago

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

18 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

18 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

19 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

19 ore ago