Stiri

Scumpirea rechizitelor pune presiune pe salariile părinților: buget de maximum 500 de lei

Reading Time: 3 minute

Începerea noului an școlar înseamnă, pentru cei mai mulți dintre părinți, cheltuieli suplimentare cu pregătirea copiilor pentru școală.

Pe fondul provocărilor financiare generate de inflație și creșterea costului vieții, aproape 60% dintre părinți încearcă să se încadreze într-un buget de cel mult 500 de lei pentru rechizite, potrivit celui mai recent sondaj realizat pe platforma de recrutare online bestjobs.

În plus, mai mult de 70% dintre respondenți au spus că se gândesc la soluții care să atenueze impactul cheltuielilor pentru școală asupra bugetului familiei.

De unde se împrumută părinții

Astfel, 72% dintre cei preocupați de presiunile financiare au declarat că urmăresc ofertele de la magazine pentru produsele școlare, 25% vor folosi rechizite rămase din anii anteriori, iar 17% se vor orienta către produse mai ieftine. În plus, 10% apelează la economii și 13% se vor împrumuta pentru diferențele de bani necesari, iar alți 23% au luat în calcul să ceară salariul în avans pentru a diminua impactul achizițiilor asupra bugetului familiei.

„Începerea anului școlar reprezintă o presiune suplimentară pe bugetele românilor, în contextul în care avansul prețurilor a erodat puternic puterea de cumpărare în ultimul an. Indiferent dacă au avut creșteri salariale sau nu în acest an, achizițiile de la început de an școlar, în contextul scumpirilor, nu trec neobservate în planurile financiare ale familiei. Unii dintre ei vor fi nevoiți să se împrumute pentru a face față noilor achiziții, iar o parte dintre ei speră la un ajutor din partea angajatorilor, sub forma unui salariu în avans, a mici bonusuri sau zile libere”, a declarat Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.

Flexibilitate pentru copii

În contextul începutului de an școlar, angajații care au copii contează pe faptul că angajatorul le va oferi flexibilitate, pentru a face cumpărăturile din această perioadă, dar și pentru ce presupune naveta școlară din timpul anului. Tocmai de aceea, căutările candidaților bestjobs din ultimele luni au scos în evidență preferința pentru joburile remote sau hibrid, nu doar din partea segmentului 18-24 de ani, ci și din partea candidaților din intervalul de vârstă superior. Numai în luna august, au fost efectuate 35.000 de căutări după cuvântul cheie „remote” și peste 110.000 de aplicări la joburile care promovează munca de la distanță.

Cum se împart cheltuielile

Deși anul școlar începe peste doar câteva zile, 38% dintre părinții care au participat la sondajul bestjobs au spus că anul acesta au amânat cumpărăturile destinate școlii, așteptând să se consulte cu învățătorii sau profesorii pentru a ști exact care sunt nevoile, tot ca o măsură de a cheltui mai eficient.

Comparativ cu anul trecut, doar 15% dintre părinți au declarat că alocă un buget mai mare, în timp ce ceilalți încearcă să reducă costurile sau să se încadreze într-o sumă similară. Cu toate acestea, 40% se tem că vor depăși bugetul alocat, 62% sunt îngrijorați din cauza prețurilor mai mari, iar 16% se gândesc că vor fi nevoiți să facă compromisuri la calitatea produselor sau la așteptările copiilor, pentru a reuși să se țină de planul inițial.

Principala observație a celor care au început deja să facă cumpărăturile este că prețurile au crescut foarte mult față de anul trecut (62%). Totodată, 37% remarcă faptul că cerințele de la școală s-au diversificat, iar 25% constată că au mai multe opțiuni la dispoziție și pot alege prețul potrivit pentru buzunarul lor.

Bugetul pregătit de părinți pentru acest început de an se împarte între cumpărarea de caiete și pixuri (opțiune selectată de toți respondenții), ghiozdan (65%), penar (55%) și hărți și atlase (30%) sau manuale școlare (30%). Pe lângă aceste achiziții, părinții direcționează o bună parte din buget și către cumpărarea de haine noi pentru copii.

4 din 5 părinți au spus că s-au orientat către magazinele fizice pentru că își pot alege mai ușor produsele necesare, în timp ce 20% cumpără online, pentru a evita aglomerația.Sondajul a fost realizat în perioada august-septembrie, pe un eșantion de 640 de părinți din România.

Alex Rădescu

Recent Posts

PepsiCo România anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr – cu gust de lămâie

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță lansarea Pepsi Twist Zero Zahăr - cu gust de…

7 ore ago

Universul Beetlejuice a prins viață cu Fanta The Afterlife Experience, cea mai nouă campanie semnată VML România

Fanta și VML România au redefinit Halloween-ul anul acesta printr-un parteneriat global cu Warner Bros. pentru lansarea filmului Beetlejuice Beetlejuice, o…

8 ore ago

Carnia sărbătorește împlinirea a 30 de ani ai brandului Ana și Cornel cu o campanie semnată FCB Bucharest

O afacere de familie din Mizil a devenit, în cele trei decenii de activitate, unul din cele mai îndrăgite branduri…

9 ore ago

Vinoteca Românească: Cum a salvat o investiție de 500.000 euro unele dintre cele mai vechi vinuri ale României

Vinoteca Românească și-a propus conservarea și popularizarea vinurilor românești, reușind să creeze un adevărat tezaur al vinificației românești. Totul a…

12 ore ago

Kostas Salvaras, noul Area Vice President South-East Europe Cluster al Philip Morris International

De la începutul lunii septembrie, Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Kostas Salvaras în funcția de Area Vice President…

13 ore ago

Primul hub de longevitate din România s-a deschis la București, după o investiție de peste un milion de euro

Expand Labs marchează o premieră în România prin deschiderea primului hub dedicat sănătății preventive, longevității și biohacking-ului Noul spațiu oferă…

15 ore ago